Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej

W jadłospisie osób aktywnych fizycznie równie ważny, jak śniadanie jest posiłek przed i po treningu wykonywanym po południu. Chociaż potrzeby żywieniowe ludzi są różne, to każdy z nas powinien po wysiłku przyjąć porcję węglowodanów, białek i tłuszczów. Taki posiłek zaspokoi uczucie głodu, a ponadto doda energii i uzupełni niedobory po ćwiczeniach. Trenerka fitness, Ewa Chodakowska, na swoim profilu w mediach społecznościowych opublikowała przykładowe posiłki, które warto jeść przed i po popołudniowym treningu.

Jogurt z granolą i owocami

Jogurt z granolą i owocami (123RF)

Zdaniem naukowców, ćwiczenia po południu wiążą się z mniejszym ryzykiem wystąpienia kontuzji, gdyż ciało jest rozgrzane. Ponadto jakość treningu jest wówczas większa, możemy zatem osiągnąć lepsze efekty wysiłku fizycznego. Co więcej, ćwiczenia w godzinach popołudniowych redukują apetyt — zmniejszają chęć podjadania pomiędzy obiadem a kolacją.

Zobacz też: Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej

Co jeść przed popołudniowym treningiem?

Jak przekonuje Ewa Chodakowska, posiłek przed treningiem, który przeprowadzamy po południu, nie musi być tak obfity, jak ten, który spożywamy przed porannymi ćwiczeniami. Dlaczego? Jest to już trzeci posiłek dnia: rano zjedliśmy pełnowartościowe pierwsze, a po upływie 2–3 godzin drugie śniadanie.

Z tego względu przed popołudniowym treningiem (wówczas czerpiemy energię również z wcześniej spożytych dań) wystarczy zjeść niewielki posiłek, który będzie bogaty w węglowodanowy. Zapewnią one energię do wykonania ćwiczeń.

W jego skład (jako podstawowy składnik) może wchodzić ciemne pieczywo, brązowy makaron, ryż, kasza lub owoce (świeże lub suszone). Pamiętajmy, żeby ten posiłek spożyć na 1,5 godziny przed ćwiczeniami (nie będziemy czuć się pełni podczas ćwiczeń).

Zobacz też: Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków przed popołudniowym treningiem

  • jogurt naturalny z granolą (z dodatkiem orzechów i suszonej żurawiny),
  • dwie kromki chrupkiego chleba i zielony koktajl przygotowany z dwóch kiwi, kefiru i płatków migdałowych,
  • mus truskawkowy z dwiema kromkami pełnoziarnistego pieczywa posmarowanymi serkiem naturalnym,
  • bułka pełnoziarnista z jajkiem ugotowanym na twardo, sałatą i kiełkami,
  • sałatka makaronowa z dodatkiem wędzonej piersi kurczaka i papryką w różnych kolorach,
  • smoothie przygotowane z banana z dodatkiem siemienia lnianego i mięty,
  • domowej produkcji batonik zbożowy.

Co jeść po popołudniowym treningu?

Głównym składnikiem posiłku po treningu powinno być białko. Znajdziemy je w chudym mięsie, na przykład drobiu i cielęcinie, a także rybach i roślinach strączkowych (soczewicy, ciecierzycy i fasoli). Warto pamiętać o dodatku w postaci warzyw, które uzupełniają niedobory witamin i składników mineralnych.

Jeżeli na ćwiczenia przeznaczamy godziny okołopołudniowe, potreningowy posiłek przypadnie na porę obiadową. Wówczas najlepiej pół godziny po wysiłku fizycznym zjeść przekąskę, a po godzinie — większy pod względem objętości posiłek.

Natomiast jeśli ćwiczymy po południu w okolicy godziny 17:00, posiłek, który należy zjeść 30 minut po treningu, przypadnie na porę spożycia podwieczorku. Z kolei, jeżeli mamy w zwyczaju kłaść się wcześnie do łóżka, większym posiłkiem (po upływie godziny od zakończenia ćwiczeń) będzie kolacja.

Treningowa dieta

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków po popołudniowym treningu (30 minut po jego zakończeniu)

  • mała bułka i maślanka,
  • deser przygotowany na bazie maślanki z dodatkiem borówek i ziaren sezamu,
  • serek wiejski z dodatkiem suszonych daktyli i siemienia lnianego,
  • kanapki przygotowane z chrupkiego chleba, twarogu i kiełków.

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków po popołudniowym treningu (1–2 godziny po ćwiczeniach)

  • quinoa z fasolką szparagową i natką pietruszki,
  • brązowy ryż z tuńczykiem i dodatkami w postaci ananasa, orzechów i sosu jogurtowo-ziołowego,
  • ryba pieczona w piekarniku z pomidorem, winogronami i cebulą,
  • grillowany filet z indyka z mieszanką sałat z dodatkiem oliwek, suszonymi pomidorami i grzankami z pieczywa razowego.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity