Jakie ryby jeść podczas odchudzania?

Ryby i owoce morza powinny być częścią zdrowej diety każdego – co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Problemy pojawiają się, kiedy próbujemy wybrać rybę. Jakie gatunki sprawdzą się podczas odchudzania? Oto krótki przewodnik po najlepszych rybach dla osób na diecie.

Halibut

Halibut to tłusta ryba morska, ale mimo to należy do najmniej kalorycznych – w 100 gramach jest około 90 kalorii. Jak to możliwe? Jest źródłem zdrowych kwasów omega-3, których potrzebuje organizm do prawidłowego funkcjonowania. Mięso ryby jest pełne białka, witamin oraz związków mineralnych, takich jak potas, fosfor czy magnez. Dzięki temu idealnie nadaje się dla osób odchudzających się, których dieta powinna być bogata w proteiny i zdrowe tłuszcze. Aby zachować jak najwięcej wartości odżywczych, rybę najlepiej piec, grillować lub gotować na parze.

Łosoś

W diecie odchudzającej powinno być miejsce na łososia – zarówno surowego, jak i wędzonego. Chociaż mięso jest bogate w tłuszcze i bardziej kaloryczne niż innych ryb (w 100 gramach ok. 180 kalorii), to jest polecane dla osób, które próbują zrzucić zbędne kilogramy. Dlaczego? Wiele badań naukowcy potwierdziło, że to właśnie obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych pomaga w walce o piękną sylwetkę. Podczas zakupów warto wybierać dzikiego łososia, który zawiera więcej korzystnych składników niż hodowlany.

Tuńczyk

Tani, smaczny i pożywny – tuńczyk w puszce ma same zalety! Ryba jest idealna dla osób, którym zależy na tym, by żywność była bogata w białko i uboga w tłuszcz. Oczywiście świeży tuńczyk ma więcej prozdrowotnych substancji niż puszkowany, ale ze względów praktycznych można sięgnąć po wersję w konserwie. Wybierając tuńczyka sięgaj po rybę w wodzie lub lekkiej zalewie zamiast w oleju. Można go dodawać do sałatek, kanapek, makaronu.

Dorsz

Dorsz to jedna z najpopularniejszych ryb. Nic dziwnego – jest smaczny, łatwy w przygotowaniu, zdrowy, a w dodatku niskokaloryczny. W 100 gramach ryby znajduje się tylko 70 kalorii, dlatego osoby na diecie powinny często sięgać właśnie po dorsza. Duża zawartość białka wpływa na przyspieszenie metabolizmu i szybszą utratę wagi.

Sekret tkwi w przygotowaniu

Osoby na diecie powinny zrezygnować z tradycyjnego sposoby przyrządzania ryb – smażenie na głębokim tłuszczu w panierce na pewno nie pomoże w odchudzaniu. Ryba przygotowana w ten sposób ma 2–3 razy więcej kalorii niż surowa!

Co zrobić, by cieszyć się smakiem morskich stworzeń bez obaw o sylwetkę? Smażenie należy zamienić na pieczenie w folii, gotowanie na parze czy grillowanie. Zamiast panierki z mąki i bułki tartej można użyć orzechów i otrębów. Smak ryby najlepiej podkreślać sokiem z cytryny oraz ziołami – tymiankiem, natką pietruszki, bazylią. Zamiast frytek i ziemniaków wybierajmy kaszę lub ryż, a do ryby zawsze jedzmy dużo warzyw.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Brownie z batatem i rodzynkami Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Dietetyczny koktajl witaminowy Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

DEKALOG zdrowego odżywiania Trenerki Zdrowej Diety Regulamin konkursu "DIETA MIND" Sól nie taka straszna. 6 AFRODYZJAKÓW na WALENTYNKI i nie tylko…