Trening interwałowy

Rzeźba sama się nie zrobi! Jeśli chcesz szybko i skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej wejdź na wyższy poziom treningu. Gdy monotonne cardio zaczyna już nie wystarczać, spróbuj treningu interwałowego, czy o zmiennej intensywności. Dobrze i systematycznie robiony, interwał pomoże spalić więcej kalorii w szybszym tempie.

123RF

Trening interwałowy to codzienność osób, którym zależy na szybkim spaleniu tkanki tłuszczowej. Na czym polega?

W tym typie treningu krótkie okresy intensywnego wysiłku przeplatają się z dłuższymi okresami wysiłku lżejszego, umiarkowanego. Czas wykonywania jednego ćwiczenia w wysokiej oraz w umiarkowanej intensywności nazywamy właśnie interwałem.

Taki trening powinien trwać minimalnie 20 a maksymalnie 40 minut.

Wyróżniamy w nim cztery fazy:

  • rozgrzewkę,
  • liczbę interwałów (najczęściej od 5 do 10 powtórzeń każdego z ćwiczeń lub jednego
  • ćwiczenia – wszystko zależy od stopnia zaawansowania trenującej osoby)
  • rozciąganie
  • schładzanie

Co ćwiczyć?

Trening interwałowy można wykonywać bazując na różnych ćwiczeniach. Możesz biegać, jeździć rowerem, na rolkach, skakać na skakance, robić pompki, przysiady, wykroki i inne ćwiczenia.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Zasady treningu interwałowego

Zanim zdecydujesz się na wykonanie treningu interwałowego poznaj zasady, jakie nim rządzą. To ważne, ponieważ ich nieprzestrzeganie może spowodować uszczerbek na zdrowiu.

  • Trening interwałowy można wykonywać maksymalnie 3 razy w tygodniu. Przerwa pomiędzy takimi treningami powinna wynosić nie mniej niż 48 godzin,
  • 25 minut – tyle powinny trwać same interwały,
  • pamiętaj o rozgrzewce i schładzaniu,
  • jeśli robisz interwały, dzień przed treningiem i dzień po nim daj sobie czas na odpoczynek – mięśnie się zregenerują a ty nabierzesz sił,
  • 1,5 godziny przed treningiem zjedz posiłek obfity w białko,
  • zrezygnuj z interwałów jeśli jesteś na diecie eliminacyjnej.

Diety odchudzające


Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie

Popularne w tym tygodniu:

Jak prawidłowo zrobić plank? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Jak powinien nawadniać się biegacz? Magnez a mięśnie Posiłek przedtreningowy Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce