PiYo - zasady treningu Chalene Johnson, ćwiczenia, efekty

PiYo to zestaw ćwiczeń łączący elementy i zalety pilatesu i jogi. Został opracowany przez amerykańską trenerkę Chalene Johnson. To trening dla osób, które chcą zredukować tkankę tłuszczową, wyrzeźbić sylwetkę i ujędrnić ciało. Efekty PiYo są widoczne w niedługim czasie po rozpoczęciu treningów.

Trening PiYo w grupie

Trening PiYo w grupie (123RF)

PiYo — zasady treningu

PiYo to zestaw ćwiczeń opracowany przez Chalene Johnson — trenerkę amerykańskiego pochodzenia. Trening ten może wykonywać każda osoba — bez względu na wiek, typ sylwetki i kondycję fizyczną (jest szczególnie polecany tym, które nie mogą wykonywać ćwiczeń o wysokim poziomie intensywności). Jego nazwa to połączenie pierwszych sylab dwóch nazw form aktywności: pilatesu i jogi.

Trenerka proponuje ćwiczyć 6 dni w tygodniu (jeden dzień przeznaczamy na odpoczynek) przez 2 miesiące. Nie wykonujemy codziennie tych samych ćwiczeń. Plan treningowy jest urozmaicony i nie jest monotonny. Johnson przygotowała 7 treningów na 3 płytach DVD, które realizuje się naprzemiennie. W tym celu nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu sportowego (wystarczy trochę miejsca, ręcznik, butelka z wodą i opcjonalnie mata do ćwiczeń).

Ćwiczenia w ramach treningu PiYo

PiYo — ćwiczenia

Jak sygnalizuje nazwa treningu Johnson, PiYo to ćwiczenia łączące elementy pilatesu i jogi. Ponadto w planie treningowym uwzględniono ćwiczenia cardio. Wykonuje się je dynamicznie w dość szybkim tempie — nie tu jednak miejsca na podskoki.

To odróżnia trening PiYo od tradycyjnych zajęć jogi i pilatesu — te wymagają bowiem utrzymania ciała w danej pozycji przez określony czas i powtarzania tych samych ruchów. Zestaw ćwiczeń opracowany przez Johnson łączy elementy statyczne z dynamicznymi, które należy wykonywać (jedne po drugich) płynnie.

Co warto wiedzieć o pilatesie?

Trenerka kładzie nacisk na technikę ćwiczeń — niezwykle ważne dla niej jest prawidłowe ich wykonywanie, dlatego poświęciła temu tematowi cały pierwszy trening (to szczególnie ważny punkt programu dla osób, które do tej pory nie miały do czynienia z jogą i pilatesem). Dobra technika to gwarancja udoskonalenia formy i osiągnięcia świetnych wyników.

Jakie bloki ćwiczeń znajdują się w planie treningowym? Są to:

  • ćwiczenia wzmacniające dolne partie ciała — dzięki nim wysmuklimy i wydłużymy łydki oraz wzmocnimy mięśnie pośladków,
  • ćwiczenia wzmacniające górne partie ciała — kształtują ramiona i barki oraz pomagają wyrzeźbić triceps,
  • ćwiczenia cardio,
  • ćwiczenia interwałowe — trwają 25 minut, nie wymagają użycia ciężarów, a skutkują wyrzeźbieniem mięśni i spaleniem tkanki tłuszczowej,
  • trening wytrzymałościowy, który oddziałuje na wszystkie partie mięśniowe — poprawia metabolizm i umożliwia spalanie wielu kalorii,
  • trening modelujący sylwetkę — ćwiczenia wykonywane w różnym tempie, czasami wymagające wytrwania w jednej pozycji przez określony czas.

Taniec i joga w jednym? To możliwe!

Poszczególne zestawy ćwiczeń trwają od 25 do 45 minut (na większość z nich musimy przeznaczyć pół godziny).

PiYo — efekty

Trening Chalene Johnson pozwala spalić jednorazowo od 250 do 400 kcal. Skutkuje wyrzeźbieniem mięśni (efektem typowym dla pilatesu) i uelastycznieniem ciała (co oferuje joga), jednak jego efekty są widoczne szybciej niż w przypadku praktykowania każdej z tych form aktywności fizycznych z osobna. Jakie są pozostałe rezultaty regularnego wykonywania PiYo?

Co więcej, trening ten wiąże się z minimalnym ryzykiem wystąpienia dolegliwości bólowych, które często towarzyszą treningom charakteryzującym się wysokim stopniem intensywności.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Sześciopak - dieta, trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Fitness Trendy Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość