Jaką aktywność wybrać?

Wiosna to doskonała pora na rozpoczęcie przygody ze sportem. Od czego zacząć?

123RF

Przede wszystkim zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Do lata pozostało jeszcze kilka tygodni i przy regularnych i intensywnych na miarę możliwości treningach, wyrzeźbisz ciało.

Bieganie

Bieganie jest dla cierpliwych. To doskonała forma pracy nad sobą, nad cierpliwością, siłą, wydolnością. Uczy pokory. Wzmacnia mięśnie, dotlenia, spala tłuszcz, buduje odporność. Daje też mnóstwo satysfakcji i radości.

Chcesz biegać? Kup odpowiednie buty i bluzę, zrób odpowiedni plan treningowy i wprowadź go w życie.

Jazda na rowerze

Spinning, czy jazda na rowerze stacjonarnym do złudzenia przypominającym kolarzówkę, staje się coraz bardziej popularna. Masz więc do wyboru: tradycyjne dwa kółka lub siłownię.

A jeździć na rowerze warto. Budujemy w ten sposób mięśnie ramion, wzmacniamy nóg i kręgosłupa. Poza tym warto połączyć przyjemne z pożytecznym i na jednośladzie dojeżdżać do pracy lub szkoły. Kondycja poszybuje w górę już po dwóch tygodniach — gwarantujemy.

Rolki

Jazda na rolkach to sama przyjemność. Dzięki nom wzmocnimy mięśnie, dotlenimy organizm, ale przede wszystkim zrelaksujemy się. Jazda na rolkach sama w sobie treningiem nie jest, ale można ją stosować w połączeniu z innymi ćwiczeniami.

TRX

Trening siłowy, dla zaawansowanych. Istnieją jednak takie ćwiczenia z taśmami TRX, które będą odpowiednie nawet dla początkujących. Więcej o TRX możesz przeczytać tutaj.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Jeśli wahasz się jaką konkretną aktywność wybrać — postaw na ćwiczenia ogólnorozwojowe. To najlepszy sposób na uaktywnienie wszystkich mięśni ciała i pobudzenie ich do pracy. Możesz wykonywać przysiady, różne typy planku, wyskoki, wykroki, możesz pracować z hantlami, kettlebell, skakać na skakance. Ważna jest jednak jedna rzecz: umiar. Kiedy poczujesz, że twój organizm jest zmęczony — odpocznij. Przetrenowanie prowadzi do zniechęcenia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Fitness na wodzie? Teraz to możliwe "W internecie wszyscy fit, a na żywo?". Polka zaskoczona tym, co zobaczyła Skakanka - efekty. Ćwiczenia na skakance - oto prawidłowa technika Jak zabezpieczyć hulajnogę elektyczną? Uroda, jędrne ciało i ogromna siła. Tak wygląda najseksowniejsza atletka świata Cykl kreatynowy - ile trwa? Na czym polegają cykle kreatynowe? Metoda McKenziego na bóle kręgosłupa Pilates - co to jest? Główne zasady i efekty treningu Sport Kid Deodorant – skarpetki sportowe dla dzieci – nowe kolory i rozmiary "Suchy sprint". Zobacz efektowny trening urodziwej bułgarskiej sprinterki Tajski boks - co to jest? Podstawy, zasady i efekty

Popularne w tym tygodniu:

"Jeśli chcesz wyglądać jak kociak". Zdradziła swój sekret Pokazała brzuch, a ludzi zatkało. "O mój Boże" Wspaniała przemiana. Pokazała zdjęcia Złe wieści od polskiej mistrzyni. "Staram się przezwyciężać strach" W takim stroju wyskoczyła na basen. "Fenomenalna sylwetka" Jakie zmiany zachodzą w twoim organizmie, gdy przestajesz ćwiczyć? "Obrzydliwe, facet". Tego się spodziewała, a tu zaskoczenie Partnerka Milika wskoczyła w legginsy i top. "Nogi z galarety" "Żyleta", "Ale kosa". Polka straszy rywalki "Nie jestem idealna". Internauci mają odmienne zdanie Jej ciało tego potrzebuje. "Kobieta-guma" zachwyca "Miażdży system". Polka zachwyca figurą