Jaką aktywność wybrać?

Wiosna to doskonała pora na rozpoczęcie przygody ze sportem. Od czego zacząć?

123RF

Przede wszystkim zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Do lata pozostało jeszcze kilka tygodni i przy regularnych i intensywnych na miarę możliwości treningach, wyrzeźbisz ciało.

Bieganie

Bieganie jest dla cierpliwych. To doskonała forma pracy nad sobą, nad cierpliwością, siłą, wydolnością. Uczy pokory. Wzmacnia mięśnie, dotlenia, spala tłuszcz, buduje odporność. Daje też mnóstwo satysfakcji i radości.

Chcesz biegać? Kup odpowiednie buty i bluzę, zrób odpowiedni plan treningowy i wprowadź go w życie.

Jazda na rowerze

Spinning, czy jazda na rowerze stacjonarnym do złudzenia przypominającym kolarzówkę, staje się coraz bardziej popularna. Masz więc do wyboru: tradycyjne dwa kółka lub siłownię.

A jeździć na rowerze warto. Budujemy w ten sposób mięśnie ramion, wzmacniamy nóg i kręgosłupa. Poza tym warto połączyć przyjemne z pożytecznym i na jednośladzie dojeżdżać do pracy lub szkoły. Kondycja poszybuje w górę już po dwóch tygodniach — gwarantujemy.

Rolki

Jazda na rolkach to sama przyjemność. Dzięki nom wzmocnimy mięśnie, dotlenimy organizm, ale przede wszystkim zrelaksujemy się. Jazda na rolkach sama w sobie treningiem nie jest, ale można ją stosować w połączeniu z innymi ćwiczeniami.

TRX

Trening siłowy, dla zaawansowanych. Istnieją jednak takie ćwiczenia z taśmami TRX, które będą odpowiednie nawet dla początkujących. Więcej o TRX możesz przeczytać tutaj.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Jeśli wahasz się jaką konkretną aktywność wybrać — postaw na ćwiczenia ogólnorozwojowe. To najlepszy sposób na uaktywnienie wszystkich mięśni ciała i pobudzenie ich do pracy. Możesz wykonywać przysiady, różne typy planku, wyskoki, wykroki, możesz pracować z hantlami, kettlebell, skakać na skakance. Ważna jest jednak jedna rzecz: umiar. Kiedy poczujesz, że twój organizm jest zmęczony — odpocznij. Przetrenowanie prowadzi do zniechęcenia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Siostry Bukowskie – polskie gwiazdy fitness Zalety ćwiczeń rozciągających mięśnie Tak wygląda relaks seksownej polskiej fitnesski. Fani oszaleli z zachwytu! Oczy bolą od samego patrzenia. Irański kulturysta straszy rywali przed Mr. Olympia Stretching dynamiczny i statyczny - zasady, ćwiczenia Kielce będą areną zmagań 27. Debiutów fitness i kulturystyki 5 ćwiczeń na polepszenie mięśni typu core Brak siłowni? Żaden problem! Oto alternatywne ćwiczenia do wykonania w domu Co daje rozciąganie? Dlaczego warto się rozciągać? "Sztanga poszła w ruch". Ewa Jagielska ostro trenuje Fakty i mity na temat jogi Trening piramidalny - zalety

Popularne w tym tygodniu:

Mały wśród dużych. "Cyborg" z Rosji straszy rywali Pośladki sztos! Świetne zdjęcie polskiej trenerki Kolejny wielki sukces Polki. Powalczy o kolejny medal Na siłownię zaczęła chodzić jako 29-latka. Pokazała teraz swoje ciało Seksowne zdjęcie polskiej fitnesski. Fani oniemieli, gdy zobaczyli ją topless Co za forma! Piękna fitnesska zdradziła, co prowadzi ją do sukcesów "Te uda ciągle rosną". Ich rozmiar robi wrażenie Kiedyś wysportowany mężczyzna, dziś "Gigant". Niesamowita przemiana kulturysty Adidasy i skąpe bikini. Tym strojem rozpaliła internautów "A wy co? Piwo piliście?" Hardkorowy Koksu chwali się przed fanami