Jaką aktywność wybrać?

Wiosna to doskonała pora na rozpoczęcie przygody ze sportem. Od czego zacząć?

123RF

Przede wszystkim zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Do lata pozostało jeszcze kilka tygodni i przy regularnych i intensywnych na miarę możliwości treningach, wyrzeźbisz ciało.

Bieganie

Bieganie jest dla cierpliwych. To doskonała forma pracy nad sobą, nad cierpliwością, siłą, wydolnością. Uczy pokory. Wzmacnia mięśnie, dotlenia, spala tłuszcz, buduje odporność. Daje też mnóstwo satysfakcji i radości.

Chcesz biegać? Kup odpowiednie buty i bluzę, zrób odpowiedni plan treningowy i wprowadź go w życie.

Jazda na rowerze

Spinning, czy jazda na rowerze stacjonarnym do złudzenia przypominającym kolarzówkę, staje się coraz bardziej popularna. Masz więc do wyboru: tradycyjne dwa kółka lub siłownię.

A jeździć na rowerze warto. Budujemy w ten sposób mięśnie ramion, wzmacniamy nóg i kręgosłupa. Poza tym warto połączyć przyjemne z pożytecznym i na jednośladzie dojeżdżać do pracy lub szkoły. Kondycja poszybuje w górę już po dwóch tygodniach — gwarantujemy.

Rolki

Jazda na rolkach to sama przyjemność. Dzięki nom wzmocnimy mięśnie, dotlenimy organizm, ale przede wszystkim zrelaksujemy się. Jazda na rolkach sama w sobie treningiem nie jest, ale można ją stosować w połączeniu z innymi ćwiczeniami.

TRX

Trening siłowy, dla zaawansowanych. Istnieją jednak takie ćwiczenia z taśmami TRX, które będą odpowiednie nawet dla początkujących. Więcej o TRX możesz przeczytać tutaj.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Jeśli wahasz się jaką konkretną aktywność wybrać — postaw na ćwiczenia ogólnorozwojowe. To najlepszy sposób na uaktywnienie wszystkich mięśni ciała i pobudzenie ich do pracy. Możesz wykonywać przysiady, różne typy planku, wyskoki, wykroki, możesz pracować z hantlami, kettlebell, skakać na skakance. Ważna jest jednak jedna rzecz: umiar. Kiedy poczujesz, że twój organizm jest zmęczony — odpocznij. Przetrenowanie prowadzi do zniechęcenia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Pytają ją, dlaczego nie dokonała aborcji. Ciężarna trenerka budzi kontrowersje Woda kokosowa - naturalny izotonik Profilaktyka chorób serca Rok temu zaczęła "przerzucać tony ciężaru na siłowni". Zobacz różnicę Przedmioty do ćwiczeń - nie marnuj pieniędzy! Ćwicz ze sprzętem domowym Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Trening ramion i pleców. Młoda fitnesska pokazuje, jak ćwiczyć w domu Aqua aerobik - dla kobiet w ciąży i dla seniorów. Co to jest i jakie daje efekty? Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Jak schudnąć? Nasze porady na odchudzanie! Zumba w czasach koronawirusa. W Kolumbii lekcji fitness udzielają policjanci Trampolina fitness- skuteczność potwierdzona efektami

Popularne w tym tygodniu:

Nagrała, co zrobił na siłowni. Później przeprosiła Co się stało z jego brzuchem?! Imponujący film Był dwa dni "na pompie". Niesamowity efekt Twój zdrowy brzuch. Sposób na płaski brzuch Jak dobrać buty sportowe do rodzaju treningu? 5 ćwiczeń, które warto wykonywać w trakcie przerwy w pracy Zawstydza nawet stałych bywalców. 93-latka pokochała siłownię Dwa lata walczył ze śmiertelną chorobą. Nie żyje Lee Banks 5 pomysłów na aktywność fizyczną w domu