Jaką aktywność wybrać?

Wiosna to doskonała pora na rozpoczęcie przygody ze sportem. Od czego zacząć?

123RF

Przede wszystkim zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Do lata pozostało jeszcze kilka tygodni i przy regularnych i intensywnych na miarę możliwości treningach, wyrzeźbisz ciało.

Bieganie

Bieganie jest dla cierpliwych. To doskonała forma pracy nad sobą, nad cierpliwością, siłą, wydolnością. Uczy pokory. Wzmacnia mięśnie, dotlenia, spala tłuszcz, buduje odporność. Daje też mnóstwo satysfakcji i radości.

Chcesz biegać? Kup odpowiednie buty i bluzę, zrób odpowiedni plan treningowy i wprowadź go w życie.

Jazda na rowerze

Spinning, czy jazda na rowerze stacjonarnym do złudzenia przypominającym kolarzówkę, staje się coraz bardziej popularna. Masz więc do wyboru: tradycyjne dwa kółka lub siłownię.

A jeździć na rowerze warto. Budujemy w ten sposób mięśnie ramion, wzmacniamy nóg i kręgosłupa. Poza tym warto połączyć przyjemne z pożytecznym i na jednośladzie dojeżdżać do pracy lub szkoły. Kondycja poszybuje w górę już po dwóch tygodniach — gwarantujemy.

Rolki

Jazda na rolkach to sama przyjemność. Dzięki nom wzmocnimy mięśnie, dotlenimy organizm, ale przede wszystkim zrelaksujemy się. Jazda na rolkach sama w sobie treningiem nie jest, ale można ją stosować w połączeniu z innymi ćwiczeniami.

TRX

Trening siłowy, dla zaawansowanych. Istnieją jednak takie ćwiczenia z taśmami TRX, które będą odpowiednie nawet dla początkujących. Więcej o TRX możesz przeczytać tutaj.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Jeśli wahasz się jaką konkretną aktywność wybrać — postaw na ćwiczenia ogólnorozwojowe. To najlepszy sposób na uaktywnienie wszystkich mięśni ciała i pobudzenie ich do pracy. Możesz wykonywać przysiady, różne typy planku, wyskoki, wykroki, możesz pracować z hantlami, kettlebell, skakać na skakance. Ważna jest jednak jedna rzecz: umiar. Kiedy poczujesz, że twój organizm jest zmęczony — odpocznij. Przetrenowanie prowadzi do zniechęcenia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn