TRX, czyli trening w zawieszeniu

To trening dla osób, które wiedzą, czego chcą. Powiedzmy sobie szczerze – nie jest ani łatwy, ani prosty. Wymaga skupienia, koncentracji i przede wszystkim doświadczenia. Ale dla chcącego nic trudnego.

123RF

Co to jest TRX?

TRX to rodzaj treningu opracowany przez amerykańskiego komandosa Randy'ego Hetrick'a na potrzeby żołnierzy, którzy w trudnych warunkach baz wojskowych musieli dbać o swoją kondycję fizyczną.

TRX bije rekordy popularności wśród osób, które pragną treningu wysiłkowego, ale nie chcą lub nie mogą chodzić na siłownię. Są to regulowane paski w kształcie litery Y, wykonane najczęściej z wysokiej jakości polimeru. Dzięki temu są niezwykle wytrzymałe i trwałe. Absolutnie nie mogą bowiem się zerwać. Można je zawiesić na konarze drzewa, na futrynie, na drążku.

Na tak zamontowanych pasach wykonuje się ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Wzmacniają one mięśnie, rozbudowują je i trenują wytrzymałość oraz siłę.

Jak ćwiczyć?

Ćwiczeń z wykorzystanie pasów TRX jest bardzo dużo. Podzielimy je na trzy grupy.

Ćwiczenia o najmniejszym stopniu trudności:

  • podciągnięcia ciała przy trzymaniu uchwytów rękami i przy opartych na podłożu piętach;
  • pompki w zawieszeniu;
  • wykroki do przodu z napiętymi rękoma;
  • wyprosty przedramion w zawieszeniu;
  • ugięcia przedramion w zawieszeniu;
  • wyprosty nóg;
  • plank przy zawieszonych nogach.

Ćwiczenia o średnim poziomie trudności

  • przysiady z zakrokiem jednonóż;
  • spięcia boczne;
  • ugięcia przedramion jednorącz;
  • spięcia brzucha z pozycji wysokiego planku.

Ćwiczenia o wysokim stopniu trudności

  • unoszenie ramion w pozycji półwiszącej;
  • podciąganie z wyprostem nóg;
  • pompki pionowe z podwieszonymi nogami.

TRX można zrobić samemu

Nie trzeba wydawać mnóstwa pieniędzy, by móc ćwiczyć w ten sposób. Wystarczy do treningu wykorzystać linkę wspinaczkową lub taśmy transportowe i związać je w odpowiedni sposób – tak, by powstała litera Y.

Ogromną zaletą TRX jest mobilność i niewielki rozmiar. Ten przyrząd można zabrać wszędzie i nie zajmie dużo miejsca w walizce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Dobierz najlepsze spodnie do rodzaju ćwiczeń Hula hoop na płaski brzuch Stylowe gadżety fitness dla wymagających Sposoby na urozmaicenie przysiadów Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?