Coraz bardziej popularny spinning

Jazda na rowerze stacjonarnym jeszcze nigdy wcześniej nie była tak dynamiczna i skuteczna. W czasie jeden godziny spinningu, bo o nim mowa - można spalić aż 1000 kalorii, ale zalet jest znacznie więcej.

Źródło: Shutterstock

Gdzie i jak uprawiać spinning?

Jak ćwiczą gwiazdy?

Spinning to nie jest zwykła jazda na rowerze i chociaż to wciąż ćwiczenia wykonywane na rowerach stacjonarnych, to są one nieco inne niż rowerki domowe lub te wszechobecne na siłowni. Rowery, na których uprawia się spinning są wzorowane na kolarskich ponieważ początkowo miały służyć jedynie sportowcom przygotowującym się do zawodów.

Spinning należy uprawiać pod okiem instruktora na specjalistycznym sprzęcie. Wówczas będziesz mieć pewność, że przyniesie upragnione efekty, ćwiczenia będą wykonywane prawidłowo, a ty będziesz mógł systematycznie zwiększać intensywność, stopień zaawansowania oraz ilość spalanych kalorii.

Obecnie większość klubów fitness oferuje już zajęcia pod okiem profesjonalnego instruktora więc na pewno znajdziesz spinning w swoim mieście. Strój do ćwiczeń powinien być wygodny, nie może krępować ruchów, ale nie powinien być również zbyt luźny. Najważniejsze są buty – muszą mieć grubą i mocną podeszwę, która usztywni stopę podczas pedałowania.

Jakie efekty daje spinning?

Jazda na rowerze spinningowym w połączeniu z energicznymi ćwiczeniami i muzyką daje niesamowite efekty. Przede wszystkim naładuje cię pozytywną energią. Spinning to ćwiczenia cardio więc jak już się pewnie domyśliłeś dzięki niemu zwiększysz wydolność organizmu, a także przyspieszysz odchudzanie.

Spinning poprawia krążenie i usprawnia pracę serca. Doskonale zwalcza tkankę tłuszczową, wzmacnia mięśnie ramion, klatki piersiowej i ujędrnia całe ciało. Zmniejsza również obwód łydek, ud, bioder i brzucha. Pierwsze efekty są widoczne bardzo szybko co przyniesie ci dodatkową motywację do kontynuowania treningu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik

Popularne w tym tygodniu:

Trend #lesswaste – maski wegańskie L’biotica