Taniec i joga w jednym? To możliwe!

Znudził ci się tradycyjny aerobik? Masz ochotę na nowe, fascynujące ćwiczenia, które cię zrelaksują i jednocześnie wzmocnią mięśnie? Wypróbuj gyrokinesis.

Źródło: 123RF

Co to jest gyrokinesis?

Gyrokinesis to forma fitnessu. Łączy w sobie jogę, pilates, taniec oraz sztukę tai-chi. Jest idealna, gdy chcesz popracować na rozciągłością stawów oraz elastycznością kręgosłupa.

Dodatkowo zlikwidujesz napięcie w mięśniach, dotlenisz niemalże każdą komórkę ciała oraz zwiększysz swoją siłę. Gyrokinesis opiera się bowiem na ćwiczeniach, które angażują do pracy każdy staw w ciele i wszystkie mięśnie w środkowej części ciała.

Na czym polega trening? Pierwsze w oczy rzuca się podobieństwo do tańca. Osoby trenujące poruszają się w ustalonym przez trenera rytmie, dołączając do tego oddychanie. Ćwiczenia, które wykonują to rotacje, skręty, skłony. Ruchy trenujących są gładkie, powolne, harmonijne, ale celowe i płynne.

Przebieg treningu

Trening gyrokinesis rozpoczyna się na krześle. Trenujący wykonują płynne ruchy ramion, które przechodzą w kołysanie się całego ciała. Koniec każdego ruchu jest początkiem następnego. Dzięki temu nie istnieje ryzyko wystąpienia kontuzji stawu, ponieważ przechodzi on przez pełen zakres swojego ruchu bez wstrząsu i zbytniego napięcia.

Takie ćwiczenia mają na celu rozgrzanie ciała, pobudzenie go do aktywności i rozbudzenie zmysłów oraz układu nerwowego. Pomagają także w przygotowaniu ciała do intensywniejszej pracy.

Po zakończeniu pierwszego etapu, rozpoczynają się ćwiczenia na podłodze. Tutaj trenujący zaczyna poruszać kręgosłupem. Proste dotychczas ruchy zamieniają się w coraz bardziej skomplikowane sekwencje w których udział biorą ramiona, dłonie, stopy i biodra.

Najważniejszy w sekwencjach ruchów jest kręgosłup. Chodzi o to, by uruchomić cały łańcuch mięśni przykręgosłupowych.

Kto może trenować gyrokinesis?

JOGA OD A DO Z


Każdy, kto może poświęcić na tę aktywność pół godziny dziennie. Nie ma ograniczeń wiekowych, które mogłyby dyskwalifikować z brania udziału w ćwiczeniach. Trening gyrokinesis przeznaczony jest dla każdego, roli nie gra także kondycja fizyczna ani płeć.

Jedynym wymogiem jest wygodny, nie krępujący ruchów strój. Warto zadbać także o matę do ćwiczeń, piłkę i taboret. Jeśli jednak zdecydujemy się trenować guyrokinesis w studio fitness, ono zapewni taki sprzęt.

Dlaczego warto trenować gyrokinesis?

To dyscyplina, która wzmocni siłę fizyczną i poprawi metabolizm. Przede wszystkim jednak – dotleni organizm ujędrni ciało, nauczy odpowiedniego oddechu. Dzięki niej zdobędziemy wewnętrzny spokój, lepsze samopoczucie i przede wszystkim – spojrzymy na własne ciało i będziemy z niego zadowoleni.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii Ilość czy jakość... czyli kilka słów o technice wykonywania ćwiczeń I ty możesz zostać maratończykiem Dyskopatia - ćwiczyć czy nie ćwiczyć... Najpierw endorfiny, potem… ból Popolitykujmy Bez pracy nie ma kołaczy Bieganie to jest TO Technik – biegacz Nie tylko bieg… Jak to z babskim bieganiem było Odchudzanie przez bieganie Najtrudniej zacząć Zalety funkcjonalnej odzieży do biegania Nie taki straszny, jak go malują. Sekrety biegu po asfalcie

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?