Joga i pilates – idealne połączenie

W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się o połączeniu ćwiczeń jogi i pilaste. Technika ta nazywa się jogalates. Zwolennicy tego rodzaju połączenia uważają, że obie techniki mają bardzo podobne elementy, dlatego ich połączenie jest jak najbardziej naturalne. Joga powoduje, że ciało zwiększa swoją gibkość, ale ćwiczenia mają także pozytywny wpływ na psychikę osoby ćwiczącej. Pilates natomiast gwarantuje wzmocnienie mięśni brzucha. Jogalates przy właściwym doborze ćwiczeń zapewnia nie tylko trening całego ciała, ale także umożliwia kontrolę nad każdym ruchem wykonanym w trakcie ćwiczeń.

Źródło: 123RF

JOGA OD A DO Z


Trening jogalates

Plan treningowy jogalates obejmuje około 40 pozycji. Oczywiście ich liczba jest uzależniona od czasu treningu. Większość pozycji opiera się na jodze. Na początku należy przejść rozgrzewkę, na którą składa się około 20 minut ćwiczeń rozciągających. W drugim punkcie trener wprowadzi pozycje z tradycyjnej jogi. Każdy zestaw zawiera elementy pilates – w momencie wykonywania klasycznej pozycji wydłużany jest czas i ćwiczący powinni dłużej wytrzymać w danej pozycji. Następnie włączone są typowe dla pilates ćwiczenia na mięśnie brzucha. Osoby, które miały do czynienia z tą techniką, powinny zauważyć różnicę.

Początki mogą być trudne, ponieważ osoby rozpoczynające przygodę z jogalates nie znają wszystkich figur. Ale nie chodzi o to, aby wyuczyć się ich na pamięć i wykonywać mechanicznie. Bardzo ważne jest właściwe nastawienie psychiczne i poznanie całej filozofii towarzyszącej treningowi. Trenerzy zwracają uwagę na układ ciała, jego ruch, a także uczą właściwego oddechu.

Czy warto trenować jogalates?

Oczywiście są zwolennicy i przeciwnicy tego rodzaju hybrydy. Zwolennicy uważają, że połączenie jest idealne, a treningi gwarantują szybsze spalanie tkanki tłuszczowej niż w trakcie oddzielnych ćwiczeń z pilates czy jogi. W trening angażowane są główne grupy mięśni. Sceptycy twierdzą, że jogalates powinna być propozycją dla osób początkujących, a dla zaawansowanych trenujących zalecana jest sama joga. Zaletą treningów jest to, że sprzęt do ćwiczeń nie musi być bardzo skomplikowany, ponieważ do większość zestawów wymagana jest jedynie mata piankowa. Technika jest coraz częściej stosowana nie tylko w klubach fitness, ale także w warunkach domowych. Oczywiście przy właściwym wykonywaniu ćwiczeń bardzo ważne jest także nastawienie osoby trenującej. Trenerzy reklamują takie połączenie i zgodnie twierdzą, że zapewnia nie tylko utratę zbędnych kilogramów, ale także wypracowanie i zachowanie dobrej ogólnej kondycji. Ćwiczenia pozwalają także na całkowite wyciszenie, co w dzisiejszych czasach jest stanem na wagę złota.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?