Ćwiczenia na odchudzanie

Każdy trening powinien być dopasowany nie tylko do głównych założeń planu treningowego, ale także do możliwości fizycznych osoby trenującej. Bardzo ważna jest również dieta, z której należy wyeliminować węglowodany, cukier, białe pieczywo. Produkty, w które powinien być bogaty jadłospis, to np. chude mięso, ryby, te, w składzie których znajduje się białko, czyli np. produkty mleczne. Nie wolno pić napojów gazowanych i słodzonych, kawy czy mocnej herbaty. Zamiast nich należy wprowadzić niegazowaną wodę mineralną. Idealnie sprawdzą się także napary z ziół, które bardzo szybko gaszą pragnienie, a dodatkowo mają pozytywny wpływ na przemianę materii i oczyszczanie organizmu z toksyn.

Źródło: 123RF

Decydując się na odchudzanie, warto zasięgnąć opinii nie tylko dietetyka, ale także instruktora. Ponieważ nie każda aktywność fizyczna może przynieść zamierzony efekt, warto posiadać wiedzę, które ćwiczenia będą najskuteczniejsze.

Jak wymodelować sylwetkę?


Zwykłe chodzenie pomaga schudnąć

Bez względu na założenia planu treningowego każdy zestaw powinien zawierać ćwiczenia cardio. Pomagają one nie tylko zredukować zbędną tkankę tłuszczową, ale przede wszystkim wzmacniają mięsień sercowy. Jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń tego rodzaju jest marsz. Chodzić można o każdej porze dnia i właściwie wszędzie. Zaletą codziennego marszu jest to, że niewymagany jest specjalistyczny sprzęt sportowy, a jedynie funkcjonalne i wygodne buty sportowe. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z chodzeniem, nie należy podejmować dużego wysiłku i trasa nie może być zbyt długa. Trenerzy zalecają na początek np. 10 minut, a przy następnych wyjściach można czas wydłużać o kolejne 5 minut. W trakcie intensywnego marszu możliwe jest spalenie nawet 500 kalorii.

Inne typy ćwiczeń

Propozycją może być trening interwałowy, czyli siłowy. Włączenie większej siły do ćwiczeń dodatkowo pobudza system tlenowy, a to powoduje, że zwiększa się redukcja tkanki tłuszczowej. Polega to na tym, że stopniowo zwiększamy nie tylko tempo treningu, ale także jego intensywność. Oczywiście trening musi być dopasowany do kondycji trenującego. Trenerzy potwierdzają, że ćwiczenia siłowe są najbardziej efektywne, ponieważ do pracy zaangażowana jest większa liczba mięśni. Jakie ćwiczenia siłowe można wykonywać w domu? Mogą to być zwykłe przysiady, a dla zwiększenia efektu można też dołączyć obciążenie, np. hantle. Bardzo ważne jest, aby ćwiczenia były wykonywane prawidłowo, ponieważ niedbale wykonany ruch może doprowadzić do kontuzji.

Chcąc trenować dolne partie ciała, można robić wypady, które są jednak przeznaczone dla osób, które już trenują od jakiegoś czasu. Jak je wykonać prawidłowo? Należy zrobić duży krok do przodu, następnie uginamy kolano do 90 stopni – ważne jest, aby ciężar przeszedł na palce u stóp. Drugie kolano powinno swobodnie dotknąć podłoża. Można też wykonywać wypady w bok.

Do wzmocnienia mięśni klatki piersiowej, tricepsów, ramion czy mięśni tułowia polecany jest np. classic fitness, a w warunkach domowych sprawdzą się tradycyjne pompki. Jest to ćwiczenie, które można wykonywać w każdym miejscu i w każdym wieku. Jednak trzeba uważać, ponieważ nieprawidłowo wykonane nie przyniosą założonych efektów. Na początku warto odpychać się od powierzchni, które znajdują się na wysokości pępka i stopniowo obniżać wysokość. Przy wykonywaniu pompek na podłodze ważne jest napięcie mięśni pośladków i brzucha. Jest to ćwiczenie siłowe, które w bardzo krótkim czasie przy regularnym wykonywaniu daje widoczne efekty.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać? Zalety aqua aerobiku Czym jest fibromialgia? Zumba Wady serca – rodzaje Przyczyny skurczów w nogach Zmotywuj się do ćwiczenia

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy