Mniej jedz, więcej się ruszaj – główna zasada odchudzania

Przechodząc na dietę, niekiedy zastanawiamy się, dlaczego mimo odstawienia słodyczy i zmniejszenia liczby kalorii w potrawach, nasza waga nie spada. Wszystko dlatego, że nasz organizm musi zużywać energię z obecnej tkanki tłuszczowej, a nie z pokarmów dostarczanych do organizmu. Jak się odchudzać, aby odnieść sukces?

123RF

Organizm w pierwszej kolejności zużywa zapasy energii z pożywienia, które mu dostarczamy. Jeżeli jemy tłuste i kaloryczne potrawy, odkłada to, czego nie spożytkuje, i przemienia na tłuszcze. Kiedy znów coś jemy, organizm ponownie czerpie z tego energię. Nie bierze tego, co już zostało odłożone. Sięga po nowe. I tak w kółko. Stąd właśnie bierze się nadwaga.

Drastyczna dieta

W pewnym momencie mówimy sobie dość. Pora z tym skończyć, pora wziąć się za siebie. Przechodzimy na drastyczną dietę, bo tak naprawdę nie wiemy, jak się odchudzać. Uważamy, że kilka dni głodówki załatwi sprawę. Organizm jednak jest głodny, my źli i – niestety – nie wytrzymujemy takiej presji zbyt długo. Jeżeli się głodzimy, nasz apetyt na jedzenie wzrasta. Aby go poskromić, jemy dużo i szybko. O wiele za dużo.

Jak się odchudzać?

Podczas odchudzania należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • jedz małe porcje,

  • jedz o regularnych porach,

  • ćwicz.

Złotym środkiem i przepisem na sukces są wszystkie trzy punkty, jednak najważniejszą – główną zasadą odchudzania – jest ruch. Regularne ćwiczenia pomogą zapobiec efektowi jo-jo. Nasz organizm będzie spalał nadmiar energii, a nie gromadził go w postaci tłuszczów. Nasza przemiana materii się poprawi. Wbrew pozorom, przy drastycznej diecie – ograniczeniu spożytych pokarmów i głodówce – przemiana materii zwalnia. Tylko regularne ćwiczenia wspomogą odchudzanie i pozwolą utrzymać jego efekty.

Jakie ćwiczenia na początek?

Nie musimy rozpoczynać aktywności fizycznej od intensywnego treningu na siłowni. Takie działanie może nas tylko zniechęcić. Pierwszym krokiem może być większa liczba spacerów w ciągu dnia, jazda na rowerze lub pływanie. Wprowadzając dodatkowo zdrową dietę i uzupełniając ją ćwiczeniami, możemy łatwo zgubić zbędne kilogramy i zachować zgrabną sylwetkę na znacznie dłużej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Zdrowe przekąski – które wybrać? Kto pomoże ci w odchudzaniu? Zielona dieta a odchudzanie Jednodniowa głodówka – co nam daje? Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy?