Aerobik na odchudzanie

Ćwiczenia aerobowe wybierają osoby, które chcą zredukować tkankę tłuszczową. W zależności od rodzaju aerobiku (klasyczny aerobik, ćwiczenia aerobowe, aqua aerobik, aerobik taneczny) możemy spalić od 350 do 540 kcal w ciągu godzinnego treningu.

Źródło: 123RF

Co to jest aerobik?

Aerobik to ćwiczenia aerobowe, które wykonuje się w grupie osób pragnących spalić kalorie. Ćwiczeniom zazwyczaj towarzyszą dźwięki rytmicznej muzyki. W trakcie godziny treningu aerobowego można spalić nawet 500 kcal. Liczba kalorii zależy od tego, który rodzaj aerobiku wybierzemy. Możemy zdecydować się na TBC (Total Body Conditioning), fat burning, zumbę, aqua aerobik, jazdę na rowerze lub nordic walking. Aerobik jest zaliczany do grupy ćwiczeń na odchudzanie, ponieważ w trakcie treningu zachodzi zwiększona wymiana tlenowa, a w rezultacie organizm szybciej redukuje tkankę tłuszczową niż w przypadku ćwiczeń siłowych. Maksymalne korzyści z treningu aerobowego można uzyskać podczas 40-minutowych ćwiczeń, w trakcie których tętno utrzymuje się na poziomie 130 uderzeń na minutę.

Ćwiczenia aerobowe

Najbardziej tradycyjnym sposobem zredukowania tkanki tłuszczowej są ćwiczenia aerobowe, takie jak jazda na rowerze, bieganie lub nordic walking. Najwięcej kalorii spalimy, biegając przez 60 minut (około 540 kcal), z kolei godzinny dynamiczny marsz z kijkami zaowocuje 360 kcal mniej.

Aqua aerobik

Osoby, które chcą spalić od 400 do 500 kcal w ciągu godziny, powinny wybrać się na zajęcia z aerobiku w wodzie (liczba utraconych kalorii zależy od wyjściowej wagi ciała). Co więcej, aqua aerobik jest szczególnie polecany osobom borykającym się z nadwagą i tym, które mają problemy z układem kostnym, na przykład z kręgosłupem. Ćwiczenia wykonywane w basenie odciążają bowiem stawy, natomiast opór wody podnosi efektywność wysiłku. Na zajęcia aqua aerobiku mogą zapisać się też osoby, które nie potrafią pływać, ponieważ ćwiczenia wykonuje się w płytkiej wodzie, co oznacza głębokość do pasa, w wodzie o średniej głębokości sięgającej klatki piersiowej i w wodzie głębokiej, gdy ćwiczący nie ma kontaktu z dnem basenu.

Klasyczny aerobik

Jeżeli chcemy spalić około 500 kcal w ciągu godziny, powinniśmy zdecydować się na klasyczny aerobik, czyli ćwiczenia grupowe z muzyką w tle. Zajęcia typu TBC, ABT („abdominal, buttocks, thighs”, co z języka angielskiego oznacza „brzuch, pośladki, uda”) oraz fat burning łączą ćwiczenia wymagające wysiłku cardio z wysiłkiem siłowym. Wówczas tętno podnosi się. W trakcie treningu zwiększamy wytrzymałość mięśni. Podczas zajęć wykonujemy układ choreograficzny z elementami ćwiczeń fitnessowych, takich jak przysiady, podskoki i stepy. Podczas klasycznego aerobiku wykorzystuje się akcesoria do ćwiczeń, takie jak piłki, hantle i gumy. W trakcie treningu przywiązuje się wagę do wielokrotnych powtórzeń zestawów ćwiczeń fitness, które angażują mięśnie całego ciała.

Aerobik taneczny

Alternatywą dla monotonnego (ze względu na liczbę powtórzeń tych samych zestawów ćwiczeń) klasycznego aerobiku jest aerobik taneczny. Do wyboru mamy zajęcia zumby, slavica dance i bokwa fitness, które bardziej przypominają zajęcia taneczne niż trening fitness. W trakcie godzinnego tanecznego aerobiku możemy spalić około 450 kcal.
Paulina Banaśkiewicz-Surma

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać? Zalety aqua aerobiku Czym jest fibromialgia? Zumba Wady serca – rodzaje Przyczyny skurczów w nogach Zmotywuj się do ćwiczenia Skurcze – objawy niedoboru magnezu Czym jest niedomykalność zastawki mitralnej? Wybierz odpowiedni sport Czym jest choroba wysokościowa? TBC Kiedy suplementować magnez? Czym jest bradykardia? Stretching Poznaj metody ćwiczenia z piłką Co oznacza ból w klatce piersiowej? Pole dance

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?