Zalety aqua aerobiku

Aqua aerobik to ćwiczenia aerobowe w wodzie, które łączą elementy aerobiku, gimnastyki korekcyjnej i pływania. Aerobik w wodzie stanowi formę rehabilitacji po urazach i operacjach. Wpływa korzystnie na układ oddechowy i krwionośny. Poza tym pomaga zredukować tkankę tłuszczową.

Źródło: 123RF

Co to jest aqua aerobik?

Aqua aerobik to ćwiczenia aerobowe w wodzie. Aerobik w wodzie stanowi połączenie gimnastyki korekcyjnej, aerobiku i elementów pływania. Fitness w basenie mogą uprawiać zarówno osoby z kontuzjami, z nadwagą, jak i kobiety w ciąży. Jest to forma aktywności przeznaczona dla wszystkich osób niezależnie od wieku – mogą ją uprawiać zarówno dzieci, jak i osoby starsze. Gimnastyka wodna jest rekomendowana również osobom niepełnosprawnym. Idea ćwiczeń aerobowych pojawiła się po raz pierwszy pod koniec lat 80. XX wieku w Stanach Zjednoczonych.

Ze względu na ułożenie ciała, głębokość zanurzenia w wodzie i kierunek wykonywanych ruchów, można wyróżnić ćwiczenia w warunkach odciążenia, ćwiczenia z oporem i ćwiczenia wspomagające. Zajęcia aerobowe mogą odbywać się w wodzie płytkiej, co oznacza głębokość do wysokości pasa, w wodzie o średniej głębokości sięgającej poziomu klatki piersiowej i w wodzie głębokiej, gdy nie mamy kontaktu z dnem basenu. Dla każdej głębokości wybiera się odmienny rodzaj treningu.

Aqua aerobik – zalety

Aerobik w wodzie sprawdzi się jako forma rehabilitacji. Ćwiczenia te można stosować w celu bezbolesnego i efektywnego powrotu do sprawności poszczególnych partii ciała po przebytych operacjach lub kontuzjach. Ćwiczenia w wodzie praktykuje się też po złamaniach lub zerwaniu ścięgien. Aqua aerobik ma korzystny wpływ na układ oddechowy i krwionośny człowieka.

Jak wymodelować sylwetkę?


Na zajęcia powinny zapisać się osoby, które dążą do zatrzymania albo uzyskania szczupłej i sportowej sylwetki. Jeżeli będziemy regularnie ćwiczyć, w efekcie zachowamy gibkość, a tkanka tłuszczowa zostanie zredukowana. W jej miejsce pojawią się mięśnie, ponieważ ćwiczenia w wodzie angażują różne partie mięśniowe. Co istotne, w trakcie wodnego aerobiku pozbywamy się cellulitu, tracimy zbędne kilogramy, ale nie jesteśmy narażeni na ryzyko wystąpienia urazów. W czasie ćwiczeń w wodzie ryzyko kontuzji jest dużo mniejsze niż w przypadku aerobiku na sali gimnastycznej.

Warto ćwiczyć aerobik, ponieważ odciąża stawy i kręgosłup, jednocześnie zwiększając elastyczność mięśni. Poprawia się nasza koordynacja ruchowa, zwiększa się wytrzymałość organizmu, a w związku z tym później odczuwamy zmęczenie. Ćwiczenia aerobowe w wodzie redukują poziom stresu i zmniejszają napięcie. W trakcie treningu organizm uwalnia hormony szczęścia – endorfiny, dzięki czemu po zajęciach fitness jesteśmy radośni i cieszymy się dobrym samopoczuciem.

Akcesoria do ćwiczeń aerobowych w wodzie

Akcesoria do aqua aerobiku to m.in. tzw. makarony, czyli długie, cienkie pianki poliuretanowe, które umożliwiają utrzymanie się na powierzchni wody. Na tym przyrządzie do ćwiczeń możemy siedzieć albo trzymać go pod pachami. W czasie aerobiku w głębszym basenie stosuje się piankowe sztangi, ciężarki lub pasy wypornościowe.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Czym jest fibromialgia? Zumba Wady serca – rodzaje Przyczyny skurczów w nogach Zmotywuj się do ćwiczenia Skurcze – objawy niedoboru magnezu Czym jest niedomykalność zastawki mitralnej? Wybierz odpowiedni sport Czym jest choroba wysokościowa? TBC Kiedy suplementować magnez? Czym jest bradykardia? Stretching Poznaj metody ćwiczenia z piłką Co oznacza ból w klatce piersiowej? Pole dance Choroba wieńcowa – przyczyny, objawy, leczenie i profilaktyka Kiedy do lekarza, gdy bolą mięśnie? Pierwsza pomoc przy naciągnięciu mięśni Diagnostyka niewydolności serca Pilates

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?