Asana jogi zamiast porannej kawy

Ty razem nie będzie to Przywitanie Słońca, ale asana o nazwie Apanasana, która nie tylko zapewni ci solidny zastrzyk energii na resztę dnia, ale także przyspieszy trawienie. Wykonuj ją tuz po przebudzeniu.

Źródło: Shutterstock

Apanasana – na trawienie i brak energii

Mieszkańcy Indii od wieków praktykują jogę – najczęśćiej na czczo. To nie tylko sekret ich diety, ale także sposób na utrzymanie nienagannej kondycji do późnej starości. Joga o poranku ma wiele zalet – wykonywana regularnie pozwala zwiększyć elastyczność ciała, wyrzeźbić piękne mięśnie, a także zapewnia pozytywne naładowanie energią.

Niektóre pozycje jogi potrafią również pomóc w problemach z różnymi układami wewnętrznymi np. trawiennym. Pozwalają złagodzić bóle kręgosłupa czy oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn. Dodatkowym skutkiem ubocznym jest np. uzyskanie płaskiego brzucha - takie zalety daje Apanasana.

Ta asana jogi wykonywana na czczo stymuluje narządy trawienne do działania, uwalnia soki trawienne dzięki delikatnemu masażowi w okolicy brzucha. Układ trawienny jest pobudzony dzięki czemu lepiej wchłania wszystkie składniki odżywcze w ciągu dnia, a tym samym oddaje więcej potrzebnej energii.

Jak wykonać pozycję Apanasana?

Joga jest fontanną młodości. Jesteś tak młody, jak elastyczny jest twój kręgosłup.

Bob Harper, trener personalny

To asana, w której kolana muszą być przytulone do brzucha. Połóż się na plecach, zegnij kolana i postaw stopy mocno na podłodze. Kiedy będziesz wdychać powietrze chwyć kolana rękoma. Podczas wydechu — przyciągnij kolana do klatki piersiowej. Pozostań w tej pozycji przez 10 spokojnych oddechów.

Pamiętaj jednak, że kolana nie powinny być zbyt mocno przyciśnięte do brzucha gdyż mogą powodować ból. Jeśli zależy ci na dodatkowym rozluźnieniu w trakcie wykonywania tej pozycji, możesz łagodnie bujać się ciałem w przód i tył lub na lewo i prawo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia? Jogging w tempie slow. Doskonały sposób na zgrabne uda

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity