Joga może być bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono

Badania wykazały, że joga jest bardziej niebezpieczna niż dotychczas sądzono. Okazuje się, że powoduje tyle samo urazów, co inne sporty. Joga poprawia fizyczne i psychiczne samopoczucie. Do grona jej zwolenników należą m.in. Beyonce, Lady Gaga, brazylijska supermodelka Gisele Bundchen, a także David i Victoria Beckham.

Joga

Joga (123rf)

Jednak w ostatnim badaniu wykazano, że joga powoduje ból mięśniowo-szkieletowy, głównie w ramionach. Tego rodzaju skutki uboczne widoczne były u więcej niż jednej osoby na dziesięć.

Naukowcy zajmujący się badaniami opublikowanymi w "Journal of Bodywork and Movement Therapies" odkryli również, że joga nasilała istniejące urazy u ¼ osób.

Profesor Evangelos Pappas z Uniwersytetu w Sydney powiedział, że joga może być nieco bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono. Badania wykazały, że częstość występowania bólu spowodowanego przez jogę wynosi ponad 10 proc. Można to porównać do stopnia wszystkich urazów sportowych wśród fizycznie aktywnej części populacji.

JOGA OD A DO Z


Choć ludzie uważają jogę za bardzo bezpieczną formę aktywności, wskaźnik urazów jest do 10 razy wyższy niż wcześniej sądzono. Jego zespół ocenił ponad 350 osób uczestniczących w zajęciach tego typu w dwóch studiach w Nowym Jorku.

Joga jest coraz częściej wybieraną terapią zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego. Obecnie wykonują ją miliony ludzi na całym świecie.

Prof. Pappas powiedział, że choć joga może mieć korzystny wpływ na ból mięśniowo-szkieletowy, podobnie jak każda forma ćwiczeń może też szkodzić. Dodał także, że joga może zaostrzać wcześniejsze urazy. Z kolei 21 proc. już istniejących pogorszyło się w wyniku jogi. Dotyczy to szczególnie wcześniej istniejącego bólu ramion.

Ponad jedna trzecia przypadków bólu spowodowanego przez jogę była na tyle poważna, że uniemożliwiała wykonywanie tego rodzaju sportu i utrzymywała się dłużej niż 3 miesiące.

Joga jest fontanną młodości. Jesteś tak młody, jak elastyczny jest twój kręgosłup.

Bob Harper, trener personalny

Badanie wykazało, że większość nowych bóli związanych z jogą dotyczyło górnych kończyn, np. ramion, łokci, nadgarstków czy rąk.

W przeprowadzonym badaniu poproszono uczestników o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza na początku projektu, a potem rok później. Wyniki obejmowały m.in. występowanie i częstotliwość bólu spowodowanego przez jogę.

Jednocześnie prof. Pappas podkreśla, że nie jest to jedyna informacja płynąca z badania. 74 proc. uczestników badania zgłosiło, że istniejący ból został złagodzony dzięki jodze, podkreślając złożoną relację pomiędzy bólem mięśniowo-szkieletowym a praktykowaniem jogi.

Ustalenia te mogą być przydatne dla osób aktywnych w celu porównania zagrożeń wynikających z jogi oraz innych ćwiczeń, umożliwiając im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących rodzajów aktywności.

Bólu można uniknąć dzięki starannym ćwiczeniom. Uczestnicy zawsze muszą zgłaszać swoim nauczycielom jogi istniejące urazy, jakie nabyli przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Zaleca się również, aby nauczyciele jogi rozmawiali z uczestnikami zajęć o ryzyku urazów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Trening 3x3x30 - efekty Jedziemy dalej! Ćwiczenia siłowe w domu? Wszystkie sprzęty masz pod ręką Pompki – jak prawidłowo robić i na co zwrócić uwagę? Dlaczego warto robić przysiady? Jak pozbyć się stresu? Dr Iliana Ramirez pomoże ci w zaledwie 5 minut Zimowe aktywności ruchowe, sport, spa i regeneracja Hula hoop na płaski brzuch Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Stylowe gadżety fitness dla wymagających Najczęstsze błędy po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Przygotował "bezczelną" formę. Daniel Myszkowski zachwyca sylwetką Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Stretching dynamiczny, stretching statyczny - co to jest i jak go stosować? Na co pomaga wyciskanie żołnierskie? Jaką techniką podnosić nad głowę sztangę i hantle? Hula-hop - jakie wybrać i jak ćwiczyć? Efekty i zasady treningu Trening pośladków z gumami. Polska fitnesska da Ci w kość! Trening HIIT w domu bez sprzętu. 15 minut ćwiczeń na spalenie tkanki tłuszczowej! Martwy ciąg - jak go wykonać poprawnie? Technika, efekty i najważniejsze warianty Trening na macie w wykonaniu Linn Lowes. Przygotuj się na spory wysiłek Trening na brzuch od Kelsey Wells. Potrzebna mata, hantel i chęci Ćwiczenia na sześciopak koleżanki Anny Lewandowskiej. Twój brzuch zapłonie!