Joga może być bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono

Badania wykazały, że joga jest bardziej niebezpieczna niż dotychczas sądzono. Okazuje się, że powoduje tyle samo urazów, co inne sporty. Joga poprawia fizyczne i psychiczne samopoczucie. Do grona jej zwolenników należą m.in. Beyonce, Lady Gaga, brazylijska supermodelka Gisele Bundchen, a także David i Victoria Beckham.

Joga

Joga (123rf)

Jednak w ostatnim badaniu wykazano, że joga powoduje ból mięśniowo-szkieletowy, głównie w ramionach. Tego rodzaju skutki uboczne widoczne były u więcej niż jednej osoby na dziesięć.

Naukowcy zajmujący się badaniami opublikowanymi w "Journal of Bodywork and Movement Therapies" odkryli również, że joga nasilała istniejące urazy u ¼ osób.

Profesor Evangelos Pappas z Uniwersytetu w Sydney powiedział, że joga może być nieco bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono. Badania wykazały, że częstość występowania bólu spowodowanego przez jogę wynosi ponad 10 proc. Można to porównać do stopnia wszystkich urazów sportowych wśród fizycznie aktywnej części populacji.

JOGA OD A DO Z


Choć ludzie uważają jogę za bardzo bezpieczną formę aktywności, wskaźnik urazów jest do 10 razy wyższy niż wcześniej sądzono. Jego zespół ocenił ponad 350 osób uczestniczących w zajęciach tego typu w dwóch studiach w Nowym Jorku.

Joga jest coraz częściej wybieraną terapią zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego. Obecnie wykonują ją miliony ludzi na całym świecie.

Prof. Pappas powiedział, że choć joga może mieć korzystny wpływ na ból mięśniowo-szkieletowy, podobnie jak każda forma ćwiczeń może też szkodzić. Dodał także, że joga może zaostrzać wcześniejsze urazy. Z kolei 21 proc. już istniejących pogorszyło się w wyniku jogi. Dotyczy to szczególnie wcześniej istniejącego bólu ramion.

Ponad jedna trzecia przypadków bólu spowodowanego przez jogę była na tyle poważna, że uniemożliwiała wykonywanie tego rodzaju sportu i utrzymywała się dłużej niż 3 miesiące.

Joga jest fontanną młodości. Jesteś tak młody, jak elastyczny jest twój kręgosłup.

Bob Harper, trener personalny

Badanie wykazało, że większość nowych bóli związanych z jogą dotyczyło górnych kończyn, np. ramion, łokci, nadgarstków czy rąk.

W przeprowadzonym badaniu poproszono uczestników o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza na początku projektu, a potem rok później. Wyniki obejmowały m.in. występowanie i częstotliwość bólu spowodowanego przez jogę.

Jednocześnie prof. Pappas podkreśla, że nie jest to jedyna informacja płynąca z badania. 74 proc. uczestników badania zgłosiło, że istniejący ból został złagodzony dzięki jodze, podkreślając złożoną relację pomiędzy bólem mięśniowo-szkieletowym a praktykowaniem jogi.

Ustalenia te mogą być przydatne dla osób aktywnych w celu porównania zagrożeń wynikających z jogi oraz innych ćwiczeń, umożliwiając im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących rodzajów aktywności.

Bólu można uniknąć dzięki starannym ćwiczeniom. Uczestnicy zawsze muszą zgłaszać swoim nauczycielom jogi istniejące urazy, jakie nabyli przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Zaleca się również, aby nauczyciele jogi rozmawiali z uczestnikami zajęć o ryzyku urazów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej (WIDEO) Wpływ treningu na poziom libido "Fałdka, fałdka tu i tam, też ją mam". Polska trenerka rozpoczyna challenge Ćwiczenia na górne partie pośladków. Trening od znanej fitnesski Jak trenować siłę w domu? Tanya Poppett przekonuje, że to łatwe Zmotywuj się do ćwiczenia "Czas na ostatnie show". Fani zachwyceni piękną polską fitnesską Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Wszystko, czego potrzebujesz to hantle i ławeczka. Guru fitnessu pokazuje proste ćwiczenia dla wszystkich Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Najlepsze ćwiczenia na mięśnie przywodziciele ud W poszukiwaniu harmonii

Popularne w tym tygodniu:

"Podnoszenie ciężarów czyni cię męskim?". Polska fitnesska wygląda jak milion dolarów Obwód uda 75 cm. "Rosyjska amazonka" poraża muskulaturą "Twoje nogi mają dodatkowe mięśnie". Monstrualne uda kulturysty robią furorę Trener gwiazd sam zachwyca formą. Te mięśnie robią ogromne wrażenie Takiego ciężaru nikt wcześniej nie wycisnął! Pobił absolutny rekord świata Koszulki na siłownię - jakie wybierać? "Puchniesz w oczach". Urocza polska fitnesska mówi o najcięższym etapie budowania formy Polska trenerka inspiruje do ćwiczeń. "Każda z nas jest piękna i wyjątkowa" Trening fat burning - efektywne ćwiczenia aerobowe nieobciążające stawów Przepis na wysmuklenie ramion - ćwiczenia na triceps w domu Jak trenować bicepsy i tricepsy? Polski kulturysta zdradził skuteczną metodę Body pump - na czym polega ten trening? Ćwiczenia, efekty i zalety