123RF

HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców

Spala tłuszcz szybciej niż inne treningi, poprawia kondycję i nie wymaga kupowania przyrządów do ćwiczeń. Mowa o treningu HIIT. Wypróbuj go, jeśli chcesz szybko i skutecznie wzmocnić mięśnie i schudnąć.

Co to jest HIIT?

Jak zmienić swoje życie?

Trening HIIT (z nag. high intensity interval training, czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności) opracowano dla profesjonalnych sportowców, którzy mieli go wykorzystywać do pracy przed zawodami. Z czasem jego popularność wzrosła i na swój grunt zaadoptowali go amatorzy.

Dla nich głównymi zaletami HIIT jest przede wszystkim prostota wykonania i stosunkowo niedługi czas, jaki trzeba poświęcić na ćwiczenia. Wykonuje się je na maksimum możliwości. Odmianą HIIT jest tabata.

Zalety HIIT

Intensywne interwały cieszą się powodzeniem zarówno wśród sportowców zawodowych, jak i amatorów, którzy ćwiczą w domu lub siłowni. Jego zalety to:

  • Szybkie spalanie

Szybkie i skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej – interwały pobudzają metabolizm, a to oznacza, że proces spalania trwa nawet do kilkunastu godzin po treningu. Niezależnie od tego, czy śpisz, czytasz czy też jesz.

  • Czas

Naprawdę nie potrzeba wielu godzin wysiłku, by móc się cieszyć jego korzyściami. Wystarczą 3 treningi tygodniowo, z czego każdy powinien trwać co najmniej 15–20 minut. Po 2–3 tygodniach powinny być widoczne pierwsze efekty.

  • Prostota

Aby korzystać ze wszystkich dobrodziejstw HIIT, wcale nie potrzeba specjalistycznego sprzętu – wystarczy strój treningowy i znajomość zasad treningu.

  • Poprawa kondycji

Zdrowotnych korzyści HITT jest wiele. Od wzmocnienia serca, przez obniżenie tętna w spoczynku, do zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia.

  • Redukcja centymetrów

Wykonując interwały, nie pozbywamy się tkanki mięśniowej i tkanki tłuszczowej jednocześnie, tak jak to bywa w przypadku treningu cardio. Spalamy tylko i wyłącznie zbędny tłuszcz. Jeśli więc chcesz rozbudować mięśnie – trenuj HIIT.

Przykładowy trening HIIT

Tak jak każdy trening, HIIT warto rozpocząć od rozgrzewki. Wybudzi ona ze spoczynku mięśnie, rozgrzeje stawy i przygotuje organizm do pracy.

Plan jednorazowego treningu

Rozgrzewka – 4 minuty
Intensywne ćwiczenia

  1. Szybki bieg bokserski – 20 sekund
  2. Odpoczynek – 60 sekund truchtu o umiarkowanej intensywności
  3. Przysiady z wyskokiem – 20 sekund
  4. Odpoczynek – 60 sekund truchtu o umiarkowanej intensywności

Całość powtórzyć 3 razy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening siłowy: negatywne skutki zdrowotne Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Trening, dzięki któremu lepiej będziesz wyglądać nago Obalamy mity na temat jogi Rusz się po Świętach Warszawo Przepis na drugą młodość Technika i filozofia Chi Running Trening push-pull - zalety 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Trening powięziowy Rowerzyści to też kierowcy 10-minutowy trening wzmacniający organizm

Popularne w tym tygodniu:

5 Najczęstrzych błędów popełnianych przy odchudzaniu Body Positive - czy aby na pewno taki "positive"?