Jęczmień - superziarno dla sportowców

Jęczmień dawniej był pożywieniem sportowców i gladiatorów. Dodawał energii i siły. W średniowiecznej Europie stał się produktem ubogich, dzisiaj jednak docenia się jego wartości odżywcze i przyjemny orzechowy aromat. W Polsce jęczmień najczęściej spożywa się w postaci kaszy jęczmiennej. Można ją dodawać do sałatek, dań mięsnych i zup. Doskonale rozgrzewa i syci. A przy tym jest bardzo zdrowa.

Właściwości jęczmienia

Właściwości jęczmienia (123RF)

Zdrowe i lekkie przepisy


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Celebruj tłusty czwartek i nie martw się konsekwencjami 10 źródeł węglowodanów, o których warto wiedzieć Zdrowe desery z nasion chia Tańsze alternatywy dla superproduktów Dieta lepsza niż lekarstwo Kanapki z awokado - z czym jeść awokado na kanapce? Pomysł na śniadanie z awokado fit Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Awokado – właściwości, kalorie Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Dania dietetyczne na obiad z najpopularniejszymi dodatkami - z kurczakiem, ryżem i makaronem Lekka kolacja - przepisy 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki

Popularne w tym tygodniu:

Przyrost wagi podczas pandemii? Pozbądź się nadmiaru tkanki tłuszczowej szybko i bez wyrzeczeń!