Jęczmień - superziarno dla sportowców

Jęczmień dawniej był pożywieniem sportowców i gladiatorów. Dodawał energii i siły. W średniowiecznej Europie stał się produktem ubogich, dzisiaj jednak docenia się jego wartości odżywcze i przyjemny orzechowy aromat. W Polsce jęczmień najczęściej spożywa się w postaci kaszy jęczmiennej. Można ją dodawać do sałatek, dań mięsnych i zup. Doskonale rozgrzewa i syci. A przy tym jest bardzo zdrowa.

Właściwości jęczmienia

Właściwości jęczmienia (123RF)

Zdrowe i lekkie przepisy


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Czy bezglutenowo znaczy zdrowo? Jakość i wartość odżywcza produktów bezglutenowych. Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku? Ogórkowe smoothie dla dzieci i dorosłych Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na obiad. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie - przepisy na drugie śniadanie fit FIT RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ Zdrowe koktajle - Chodakowska poleca. Oto koktajle poniżej 430 kcal Placki szpinakowo-łososiowe - przepis na pyszne placuszki Smoothie - sposób na zdrowie? Jajka na diecie - czy na diecie można jeść jajka? Nawet trzeba! Najmniej kaloryczne orzechy - jakie jeść na diecie? Najlepsze orzechy na odchudzanie Kotlety z kaszy jaglanej - przepis na przepyszne kotleciki

Popularne w tym tygodniu:

Jak uniknąć wakacyjnego zatrucia pokarmowego? Lista najbardziej ryzykownych produktów Czym jest koncentrat białka serwatkowego? Nadmiar żelaza w organizmie - jak do niego dochodzi, jakie są objawy? Superfoods - hit czy mit?