Jęczmień - superziarno dla sportowców

Jęczmień dawniej był pożywieniem sportowców i gladiatorów. Dodawał energii i siły. W średniowiecznej Europie stał się produktem ubogich, dzisiaj jednak docenia się jego wartości odżywcze i przyjemny orzechowy aromat. W Polsce jęczmień najczęściej spożywa się w postaci kaszy jęczmiennej. Można ją dodawać do sałatek, dań mięsnych i zup. Doskonale rozgrzewa i syci. A przy tym jest bardzo zdrowa.

Właściwości jęczmienia

Właściwości jęczmienia (123RF)

Zdrowe i lekkie przepisy


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Pyszny, ale czy zdrowy? Dowiedz się, czy warto jeść chleb Pudding z siemieniem lnianym i jagodami Co jeść przed treningiem, aby zwiększyć swoją efektywność? Jak przygotować domową granolę? Fantazja fasolowa Skuteczna broń w walce z pomarańczową skórką. Dodaj listki pokrzywy i pij codziennie Omlet w roli głównej :) Knedelki z ricotty nadziewane sliwkami Liczenie kalorii w diecie, czyli błąd nowicjusza Kontrowersje na temat nabiału Piramida żywienia Fit chrupiący puszysty deser waniliowy

Popularne w tym tygodniu:

Ile jajek dziennie można jeść, by odżywiać się prawidłowo? Dieta wysokobiałkowa dla umięśnionej sylwetki? Niekoniecznie! WITAMINA D