Jęczmień - superziarno dla sportowców

Jęczmień dawniej był pożywieniem sportowców i gladiatorów. Dodawał energii i siły. W średniowiecznej Europie stał się produktem ubogich, dzisiaj jednak docenia się jego wartości odżywcze i przyjemny orzechowy aromat. W Polsce jęczmień najczęściej spożywa się w postaci kaszy jęczmiennej. Można ją dodawać do sałatek, dań mięsnych i zup. Doskonale rozgrzewa i syci. A przy tym jest bardzo zdrowa.

Właściwości jęczmienia

Właściwości jęczmienia (123RF)

Zdrowe i lekkie przepisy


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Porównanie serów gouda z Lidla i Biedronki Przyrost wagi podczas pandemii? Pozbądź się nadmiaru tkanki tłuszczowej szybko i bez wyrzeczeń! Co znajduje się w warzywach strączkowych? Jajka na diecie - czy na diecie można jeść jajka? Nawet trzeba! Oto 18 produktów z minimalną ilością kalorii, które pomogą ci zrzucić wagę Bakłażany - wartości odżywcze, korzyści dla zdrowia Pięć oznak przedawkowania kofeiny Jedz co 3 godziny, a będziesz fit! Czy aby na pewno? Dieta wysokobiałkowa dla umięśnionej sylwetki? Niekoniecznie! Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Pudding chia (bez cukru, bez nabiału, bez jajek) Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami