Russian twist na płaski brzuch

Russian twist to ćwiczenie angażujące mięśnie proste, skośne i poprzeczne brzucha. Wykonuje się je celem zredukowania tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienia mięśni - to również sposób na talię osy.

Russian twist

Russian twist (123RF)

Czym jest russian twist?

Russian twist (inaczej skrętoskłony w pozycji siedzącej) to ćwiczenie, które można określić jako jeden z rodzajów popularnych brzuszków.

Wyróżnia je możliwość wykorzystania akcesoriów sportowych — piłki lekarskiej albo innego ciężaru, na przykład talerza lub hantli (chociaż można ćwiczyć również bez sprzętu). W trakcie wykonywania russian twist mięśnie brzucha są cały czas napięte, podczas gdy w przypadku klasycznych brzuszków na przemian napinamy je i rozluźniamy.

Jak wymodelować sylwetkę?


Russian twist — technika wykonania

To ćwiczenie na mięśnie brzucha jest proste technicznie. Jego zaletą jest fakt, że mogą je wykonywać zarówno osoby, które dopiero zaczynają ćwiczyć, jak i te zaawansowane, o bardzo dobrej kondycji. Dlaczego?

Poziom trudności można dostosować do indywidualnych możliwości. Należy rozpocząć wykonywanie ćwiczenia ze sprzętem o niewielkiej wadze i stopniowo ją zwiększać. Ponadto z czasem można zwiększać liczbę powtórzeń w ramach jednej serii.

Istnieją trzy warianty russian twist: dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Pierwsza grupa wykonuje to ćwiczenie z nogami umiejscowionymi na podłodze, druga lekko unosi obie kończyny nad powierzchnię podłoża, natomiast trzecia — unosi nogi i porusza nimi na przemian tak, jak podczas jazdy na rowerze.

Jak zrobić russian twist? Siadamy na macie do ćwiczeń. Zginamy lekko nogi w kolanach, stopy złączone, plecy lekko odchylone. Chwytamy w dłonie piłkę i przenosimy ją z jednej strony na drugą, kierując ku ziemi. Pamiętajmy, aby równocześnie wykonywać skręt całego ciała. Cały czas należy śledzić piłkę wzrokiem.

6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Dlaczego warto wykonywać russian twist?

Russian twist to ćwiczenie wszechstronne. Oznacza to, że w trakcie jego wykonywania uaktywnia się kilka partii mięśni. W tym przypadku oddziałujemy na mięśnie proste, poprzeczne i skośne brzucha. Dodatkową korzyścią jest wzmocnienie mięśni pleców, a konkretnie tych położonych w dolnej ich części.

Kolejną zaletą russian twist jest wzmocnienie mięśni głębokich, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa. To ćwiczenie na brzuch jest jednym z niewielu, które pozwala na zwiększenie ich siły.

Jest to jedno z najbardziej skutecznych ćwiczeń pozwalających pozbyć się oponki na brzuchu i stracić kilka centymetrów w pasie (dzięki czemu uzyskamy efekt talii osy). Warunek jest jeden: musimy wykonywać russian twist regularnie, w szybkim tempie i z obciążeniem.

Jeżeli zwalczyliśmy tkankę tłuszczową z okolicy brzucha, russian twist pomoże nam zrobić krok dalej i wyrzeźbić mięśnie tej partii ciała. Jak zostało wspomniane, w trakcie wykonywania tego ćwiczenia pracują wszystkie mięśnie brzucha, jest to intensywny wysiłek fizyczny. Te czynniki decydują o jego wysokiej skuteczności.

Osoby, które mają tendencję do nietrzymania prawidłowej postawy ciała i garbienia się, również powinny wykonywać russian twist. Dlaczego? Aby prawidłowo zrobić to ćwiczenie, należy trzymać proste plecy (to klucz do utrzymania równowagi). W efekcie mięśnie przykręgosłupowe zostają wzmocnione, a my uczymy się zachowania wyprostowanej sylwetki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy