Aqua aerobik dla kobiet w ciąży

Najlepszą formą aktywności dla kobiet w ciąży jest aqua aerobik. Ćwiczenia, które są wykonywane w wodzie, łagodzą dolegliwości bólowe. Każda kobieta, która jest w ciąży i cierpi na ból stawów, ból kręgosłupa, zmaga się z żylakami, powinna zainteresować się aqua aerobikiem. Ćwiczenia wykonywane w wodzie są doskonałe na mięśnie brzucha i na dodatek pozwalają na zachowanie prawidłowej wagi, zwalczają cellulit i przygotowują całe ciało do porodu. Warto znać zalety aqua aerobiku i wiedzieć, na co zwrócić uwagę, kiedy zdecydujemy się na te ćwiczenia.

Źródło: 123RF

Bezpieczny aqua aerobik

Aqua aerobik jest bardzo bezpieczną formą aktywności, która polecana jest kobietom w ciąży. Woda sprawia, że warunki do ćwiczeń są idealne, gdyż ciało w wodzie waży o 90 procent mniej. To wpływa na mniejsze obciążenie kręgosłupa i stawów. Dodatkowo woda stawia opór i dzięki temu każdy ruch wymaga intensywniejszej pracy mięśni. Dla kobiet w ciąży ćwiczenia w wodzie to doskonały sposób na to, aby odpocząć od dźwigania powiększającego się brzucha.
Ćwiczenia w wodzie wzmacniają całe ciało. Są doskonałe na mięśnie brzucha i mięśnie dna miednicy. Aqua aerobik można uprawiać aż do dziewiątego miesiąca ciąży. Najlepsze jest to, że aby ćwiczyć, nie trzeba umieć pływać, gdyż ćwiczy się w wodzie sięgającej maksymalnie do klatki piersiowej.

Czy warto chodzić na aqua aerobik w ciąży?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Warto chodzić na aqua aerobik, będąc w ciąży. Od odpowiedniej kondycji mamy zależy zdrowie jej dziecka. Ruch, jaki matka wykonuje w wodzie podczas ćwiczeń, sprzyja zwiększonemu przepływowi krwi przez macicę i łożysko. Z tego powodu płód lepiej się rozwija, gdyż jest bardziej dotleniony. Woda ma właściwości relaksacyjne i obniża napięcie nerwowe. Ćwiczenia w wodzie sprawiają, że ból w okolicach lędźwiowych się zmniejsza. To wpływa na zwiększenie komfortu kobiety będącej w ciąży.
Warto wiedzieć, że aqua aerobik ma wiele innych zalet. Pozwala na kontrolowanie przyrostu wagi, uelastycznia skórę, zmniejsza ryzyko powstania rozstępów, zmniejsza ryzyko powstania cellulitu, wzmacnia mięśnie całego ciała, pozwala lepiej znieść poród i szybciej wrócić do sylwetki sprzed ciąży.

Zaletą aqua aerobiku, na którą zwraca uwagę większość kobiet w ciąży, jest jego doskonały wpływ na kondycję skóry. Kobiety będące w ciąży obawiają się żylaków, rozstępów, cellulitu. Ćwiczenia w basenie są w stanie temu zapobiec. Woda, która opływa ciało podczas ćwiczeń, działa jak hydromasaż. Dzięki temu poprawia się ukrwienie skóry, staje się ona lepiej dotleniona i rozbijane są komórki tłuszczowe. Ryzyko wystąpienia żylaków znacznie się zmniejsza, podobnie jak ryzyko powstania rozstępów. Jeśli kobieta ma już cellulit, staje się on mniej widoczny.

Jak należy przygotować się do aqua aerobiku?

Decydując się na zajęcia z aqua aerobiku, nie potrzeba specjalnie się przygotowywać. Wystarczy zabrać ze sobą jednoczęściowy strój kąpielowy, czepek, klapki i ręcznik. Przydatna może być też butelka wody mineralnej, która pozwoli na uzupełnianie płynów. Podczas ćwiczeń nie czuć tego, że człowiek się poci. Ale pojawia się pragnienie.

Ćwiczenia pokazywane są przez instruktora. Są one odpowiednio dobrane do kondycji oraz zdolności ruchowych ćwiczących kobiet. Kiedy są zbyt trudne lub intensywne, można zrobić sobie przerwę i odpocząć. Kobiety w ciąży nie powinny się forsować. Należy ćwiczyć w takim tempie, jakie jest dla nas najwygodniejsze. I absolutnie się nie przemęczać.

Na co warto zwrócić uwagę?

Zapisując się na aqua aerobik, warto zwrócić uwagę na to, w jakich warunkach odbywają się ćwiczenia. Czy woda w basenie ma odpowiednią temperaturę? Czy jest czysta? Czy zajęcia prowadzi wykwalifikowany instruktor? Czy zajęcia przeznaczone są tylko dla kobiet w ciąży? To wszystko jest ważne. Woda w basenie musi być czysta i mieć temperaturę w granicach 33 stopni. Instruktor powinien mieć odpowiednie kwalifikacje. A zajęcia powinny być dedykowane kobietom ciężarnym. Jeśli ćwiczenia będą ogólnodostępne, prawdopodobnie nie pojawią się specjalnie dedykowane ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Lepiej wtedy zrezygnować z takich zajęć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Aerobik Sprawdzone sposoby na siniaki Siniak Siniak a rak Stłuczenie mięśnia – objawy, pierwsza pomoc, leczenie Jak postępować w przypadku skręconego stawu? Stłuczenie łokcia i inne urazy stawu łokciowego Sposoby na ból mięśni Stłuczenia, otarcia, skaleczenie – jak radzić sobie z drobnymi urazami? Sposoby leczenia najczęstszych kontuzji Stłuczenie kolana – pierwsza pomoc w urazach stawu kolanowego Pierwsza pomoc w przypadku drobnych zranień, stłuczeń i siniaków Jak zapobiegać kontuzjom? Pierwsza pomoc w przypadku stłuczeń, skręceń lub innych urazów Zalety ćwiczenia zimą na świeżym powietrzu Najczęstsze wakacyjne urazy Jak leczyć stłuczone lub obciążone stawy? Jak szybko zlikwidować siniaka? Jak pomóc przy stłuczeniu? Na czym polega trening cardio? Jak pozbyć się siniaków i stłuczeń? Jaką siłownię wybrać?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity