Kowalczyk aktywnie spędza wolny czas. Imponujące zdjęcie

Ile kalorii dziennie potrzebujesz?

To, ile kalorii dziennie potrzebujemy, zależy od wielu czynników. Zamiast sięgać po tabletki wspomagające odchudzanie, lepiej wiedzieć, ile kalorii dziennie powinniśmy spożywać. Dzięki temu będziemy mogli ograniczyć ilość spożywanych kalorii i schudnąć. Jednak odpowiedź na pytanie, ile należy spożywać dziennie kalorii, nie jest prosta. Trzeba wykonać kilka obliczeń.

123RF

Zapotrzebowanie na kalorie

Dzienne zapotrzebowanie na kalorie zależy od bardzo wielu czynników. Wpływa na nie m.in.:

Innej liczby kalorii wymaga młoda kobieta, która karmi nowo narodzone dziecko. Innej wymaga mężczyzna w sile wieku, który pracuje fizycznie. Innej z kolei potrzebuje ktoś, kto zażywa tabletki wspomagające odchudzanie. Na szczęście, można w prosty sposób obliczyć swoje zapotrzebowanie na kalorie.

Środki ułatwiające odchudzanie

Jakie jest moje zapotrzebowanie na kalorie?

Zanim obliczymy swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie, musimy zapoznać się z ogólnymi wytycznymi. Zapotrzebowanie to zależy od płci i wieku. Wytyczne te przedstawiają się następująco:

  • kobiety w przedziale wieku 19–50 lat powinny spożywać 2200 kcal,
  • kobiety powyżej 51. roku życia powinny spożywać 1900 kcal,
  • mężczyźni w przedziale wieku 19–50 lat powinni spożywać 2900 kcal,
  • mężczyźni powyżej 51. roku życia powinni spożywać 2300 kcal.

Należy wiedzieć, że powyższe dane dotyczą kobiet oraz mężczyzn, którzy czasem ćwiczą i mają prawidłową wagę.

Aby prawidłowo obliczyć swoje zapotrzebowanie na kalorie, należy się zważyć. Ważenia dokonujemy rano przed śniadaniem, zanim się ubierzemy. W celu uzyskania jak najbardziej dokładnego wyniku, ważenia dokonujemy w trzech kolejnych dniach i wyciągamy średnią.
Kiedy znamy już wagę, mnożymy ją przez 26. Otrzymany wynik będzie liczbą kalorii, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Dla osoby, która waży 90 kg, potrzebną ilością kalorii będzie 2400.

Aby dowiedzieć się, jaka jest zalecana ilość tłuszczów w diecie, należy otrzymaną liczbę kalorii podzielić przez 30. Należy w diecie unikać tłuszczów nasyconych oraz syntetycznych tłuszczów trans. Prawidłowa dieta powinna zawierać nienasycone naturalne kwasy tłuszczowe. Występują one w rybach oraz w orzechach.

Jak określić ilość zjadanych dziennie kalorii?

Skoro wiemy, jakie mamy zapotrzebowanie na kalorie, powinniśmy sprawdzić, ile kalorii znajduje się naszej codziennej diecie. W tym celu powinniśmy zapisywać wszystko, co jemy. Nie ma innego wyjścia, to najlepszy sposób, aby określić, ile kalorii dziennie przyjmuje nasz organizm.

Kiedy wiemy, ile kalorii dziennie spożywamy, pora na analizę. Jeśli spożywamy więcej kalorii niż jest to wymagane, musimy przeanalizować, co można zmienić w naszej diecie. Czego się pozbyć, a czym zastąpić niektóre produkty. Jeśli w naszej diecie są chipsy, batoniki, słodkie napoje – powinniśmy z nich od razu zrezygnować. To prawdziwe bomby kaloryczne i kiedy je usuniemy z jadłospisu lub zastąpimy je zdrowymi odpowiednikami, może się okazać, że spożywamy mniej kalorii niż jest to wymagane. To sprawi, że będziemy szybciej tracili zbędne kilogramy. Warto zastanowić się też nad uprawianiem sportu. Doskonale wpływa on na spalanie nadmiaru kalorii.

NAJSKUTECZNIEJSZE DIETY

Kiedy wiemy, ile dziennie potrzebujemy kalorii, możemy w łatwy sposób ułożyć odpowiedni jadłospis. Jesteśmy w stanie racjonalnie zaplanować swoją dietę. Zaczniemy chudnąć i może się okazać, że tabletki wspomagające odchudzanie nie będą potrzebne. Warto pamiętać, że zdrowe odżywanie to nie tylko sposób na odchudzanie i ładną sylwetkę. To także sprawdzona metoda na osiągnięcie dobrego stanu zdrowia i świetnego samopoczucia. Przy planowaniu diety warto wziąć pod uwagę swój tryb życia. Osoby aktywne fizycznie powinny spożywać więcej kalorii, natomiast te, które prowadzą siedzący tryb życia, powinny spożywać ich mniej. I niezależnie od trybu życia, jaki prowadzimy, zawsze powinniśmy zwracać uwagę na to, co jemy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Czosnek w diecie sportowca Ja mówię temu BASTA! Co warto wiedzieć o przemianie materii? Dlaczego warto gotować w domu? Schudła 120 kg. "Chcę być przykładem dla córek" Dieta paleo dla ludzi aktywnych fizycznie Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz Powrót do formy po zimie? Jak przestawić swoje myślenie ? atykuł wykasowano 6 najważniejszych zasad skutecznego detoksu Dieta tasiemcowa – obalamy mity

Popularne w tym tygodniu:

Dieta ketogeniczna - jakie pozwala osiągnąć efekty? Tygodniowy jadłospis i proste przepisy Dieta kopenhaska - jakie przynosi efekty? Gotowy jadłospis i przepisy Dieta bezglutenowa - jakie daje efekty? Przykładowe przepisy i jadłospis