Co warto wiedzieć o aerobiku w wodzie?

Aqua aerobik (aerobik wodny) jest jednym z rodzajów gimnastyki. Woda sprawia, że ćwiczenia stają się łatwiejsze, wynika to z faktu, że woda zwiększa wyporność. Dużą zaletą tych ćwiczeń jest również to, że minimalizują one ryzyko wystąpienia kontuzji.

Zdjęcie grupy ludzi / Shutterstock

Wszystko to sprawia, że aerobik wodny jest idealnym rozwiązaniem dla osób z nadwagą oraz po urazach narządów ruchu. Aqua aerobik jest też doskonałą alternatywą dla wszystkich tych, którzy nie przepadają za tradycyjną formą ćwiczeń.

Rodzaje ćwiczeń

Trenując w wodziem można wykonywać różne rodzaje ćwiczeń. Do najpopularniejszych należą między innymi:

  • typowy aqua aerobik – są to ćwiczenia w rytm muzyki, bardzo podobne do tych wykonywanych podczas klasycznego aerobiku,
  • step aerobik – są to ćwiczenia na stepie, tyle że wykonywane na platformie umieszczonej na dnie basenu,
  • bieganie lub maszerowanie w wodzie – to proste ćwiczenia służące wzmocnieniu układu krążenia i układu oddechowego,
  • ćwiczenia cardio – ten typ ćwiczeń wykonuje się w płytkiej wodzie,
  • ćwiczenia z tak zwanymi „makaronami” (noodle workout) – wykorzystanie „makaronów”, czyli pianek wyporowych, pozwala na wykonywanie bardzo wielu ćwiczeń. Można między innymi na nich siadać lub je przepychać. Ten typ ćwiczeń doskonale sprawdza się podczas treningu siłowego oraz rehabilitacji.

Ćwiczenia w grupach

Gimnastyka w wodzie również wykonywana jest w rytm dynamicznej muzyki. W basenie ćwiczy się przyjemniej. Można również poczuć się dużo swobodniej niż na sali gimnastycznej.

Podczas aerobiku wodnego wykorzystuje się specjalne przyrządy pozwalające urozmaicić trening i uczynić go bardziej bezpiecznym i komfortowym. Na zajęciach zazwyczaj wykorzystuje się pianki wyporowe, pomocne specjalne rękawice oraz specjalne hantle do aqua aerobiku.

Zalety aerobiku wodnego

Ćwiczenia w basenie mają bardzo dobry wpływ na układ krążenia. Woda podczas gimnastyki muska ciało, jest to masaż poprawiający przemianę materii. Dzięki niemu, ćwicząc, skuteczniej pozbywamy się toksyn oraz spalamy tkankę tłuszczową. Poza tym w wodzie dużo łatwiej jest się rozluźnić i odpocząć. Innymi zaletami aerobiku wodnego są między innymi:

  • widoczna redukcja cellulitu,
  • poprawa samopoczucia,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zredukowanie ilości tkanki tłuszczowej,
  • poprawa zakresu ruchomości stawów,
  • odciążenie kręgosłupa.
  • wzmocnienie mięśni.

Popularność aqua aerobiku z roku na rok jest coraz większa. Cieszy się on ogromną popularnością zwłaszcza wśród kobiet. Jest to jeden z najlepszych sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów, wymodelowanie ciała i poprawę formy fizycznej. Ten rodzaj aktywności zalecany jest osobom z nadwagą, problemami z kręgosłupem oraz osteoporozą. Aby ćwiczyć w basenie, nie trzeba umieć pływać, ponieważ cały czas przebywa się pod opieką profesjonalnego instruktora.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?