Aerobik

Aerobik można praktykować w domu, w studiu fitness lub w basenie (jako aqua aerobik). Są to ćwiczenia aerobowe, które kształtują sylwetkę i pomagają dbać o kondycję fizyczną. Ponadto trening aerobowy zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę i schorzenia krążenia.

Źródło: 123RF

Co to jest aerobik?

Aerobik to ćwiczenia aerobowe, których pomysłodawcą jest Kenneth Cooper. To jedna z najbardziej popularnych form fitnessu. Najczęściej trening jest prowadzony przez trenera fitness w studiu fitness, ale wiele osób praktykuje aerobik w domu. Warto wiedzieć, że trening aerobowy bazuje na wymianie tlenowej.

Aerobik – ćwiczenia w domu

Praktykując aerobik, poprawiamy ogólną kondycję i aktywizujemy mięśnie poszczególnych partii ciała. Te ćwiczenia na odchudzanie w domu mają korzystny wpływ na zdrowie. Należy zwrócić uwagę na to, by dobrze dobrać zestaw ćwiczeń aerobowych – powinny stymulować do pracy wszystkie mięśnie, wzmacniać mięsień sercowy i uaktywniać działanie układu ruchu. Gimnastykę na odchudzanie w domu możemy wykonywać w godzinach porannych lub wieczornych.

Aby uzupełnić trening aerobowy w domu, możemy jeździć na rowerze stacjonarnym. Taka forma aktywności umożliwia ukształtowane mięśni nóg, a także zwiększa ilość powietrza w płucach. Aerobik w domu pozwala spalić kalorie w krótkim czasie. Pomaga kontrolować wagę i zredukować tkankę tłuszczową. Warto pamiętać, że aerobik zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby krążenia, cukrzycę i nadciśnienie tętnicze. Powinniśmy praktykować tę formę aktywności, jeżeli prowadzimy stresujący tryb życia. Ćwiczenia aerobowe nie wymagają udziału drugiej osoby, można wykonywać je samodzielnie. Strój na fitness i specjalistyczne akcesoria do ćwiczeń nie są w tym przypadku konieczne.

Aerobik w wodzie

Aerobik wykonywany w wodzie to aqua aerobik. Poprawia on wytrzymałość mięśni i podnosi kondycję fizyczną ćwiczącego. Zaleca się go osobom, które chcą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej i wyeliminować cellulit. W czasie treningu ciśnienie hydrostatycznie ułatwia oddychanie (głównie wydychanie powietrza). Z kolei siła wyporu wody zmniejsza ciężar ciała, dzięki czemu łatwiej wykonujemy ćwiczenia aerobowe w basenie . Ponadto wpływa na zmniejszenie pracy mięśni, które odpowiadają za utrzymanie pionowej postawy ciała, dlatego ćwiczenia w wodzie nie obciążają kręgosłupa i stawów. Aerobik w wodzie to zestaw ćwiczeń dla osób skarżących się na problemy z kręgosłupem. Mogą je praktykować także kobiety w ciąży.

Aerobik w wodzie nie wymaga używania przyrządów do ćwiczeń, jednakże czasami podczas treningu wykorzystuje się cienkie, długie pianki, tzw. makarony, które pomagają, gdy wykonujemy ćwiczenia na stawy i kręgosłup, powodując wyporność. Makarony służą też do podniesienia poziomu trudności ćwiczeń siłowych lub rehabilitacyjnych – można na nich siadać lub pchać w wodę. Dzięki nim trening aerobowy w wodzie zyskuje na jakości.

Dance aerobik

Inną formą ćwiczeń na odchudzanie jest dance aerobik, w trakcie którego wykonuje się zestaw ćwiczeń przy dźwiękach muzyki (najczęściej w rytm jazzu lub rocka). Przed treningiem, na który składa się układ choreograficzny, wykonuje się rozgrzewkę. W czasie aerobiku należy pamiętać o utrzymywaniu odpowiedniego tętna.

Dance aerobik:

  • poprawia samopoczucie (organizm wytwarza hormony szczęścia – endorfiny),
  • redukuje poziom stresu,
  • rozwija poczucie rytmu,
  • poprawia kondycję fizyczną,
  • kształtuje sylwetkę.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Sprawdzone sposoby na siniaki Siniak Siniak a rak Stłuczenie mięśnia – objawy, pierwsza pomoc, leczenie Jak postępować w przypadku skręconego stawu? Stłuczenie łokcia i inne urazy stawu łokciowego Sposoby na ból mięśni Stłuczenia, otarcia, skaleczenie – jak radzić sobie z drobnymi urazami? Sposoby leczenia najczęstszych kontuzji Stłuczenie kolana – pierwsza pomoc w urazach stawu kolanowego Pierwsza pomoc w przypadku drobnych zranień, stłuczeń i siniaków Jak zapobiegać kontuzjom? Pierwsza pomoc w przypadku stłuczeń, skręceń lub innych urazów Zalety ćwiczenia zimą na świeżym powietrzu Najczęstsze wakacyjne urazy Jak leczyć stłuczone lub obciążone stawy? Jak szybko zlikwidować siniaka? Jak pomóc przy stłuczeniu? Na czym polega trening cardio? Jak pozbyć się siniaków i stłuczeń? Jaką siłownię wybrać? Ćwiczenia sposobem na długie życie

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity