Co lepsze na odchudzanie – aerobik czy zumba?

Ćwiczenia na odchudzanie można wykonywać w ramach treningu aerobowego lub zajęć zumby. Aerobik wymaga dokładnego powtarzania zestawów ćwiczeń, z kolei zumba łączy elementy tańca latynoskiego z ćwiczeniami fitness.

Aerobik i zumba należą do ćwiczeń aerobowych, czyli ćwiczeń cardio, które bazują na intensywnej wymianie tlenowej. Trening aerobowy ma za zadanie poprawić metabolizm, a zatem zredukować tkankę tłuszczową (spalanie kalorii odbywa się w warunkach tlenowych). W trakcie ćwiczeń organizm wydziela hormony szczęścia, czyli endorfiny, dzięki czemu poprawia się nasze samopoczucie i obniża poziom stresu. Aerobik i zumba wzmacniają mięsień sercowy, dzięki czemu maleje ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego.

Zalety aerobiku

Aerobik to nie tylko ćwiczenia ruchowe wykonywane w rytm dźwięków muzyki, ale również ćwiczenia siłowe. W trakcie treningu aerobowego wykonuje się bowiem ćwiczenia typu fat burner, aeroboxing i TBC, ABT i body shape. W przebiegu zajęć uczestnicy wzmacniają mięśnie poszczególnych partii ciała, a także je uelastyczniają i rozciągają, wykonując elementy typowe dla jogi i pilatesu. W zależności od rodzaju aerobiku (klasyczny aerobik, ćwiczenia aerobowe, aqua aerobik, aerobik taneczny) możemy spalić od 350 do 540 kcal w ciągu godzinnego treningu.

Jak wymodelować sylwetkę?


Ćwiczenia aerobowe skierowane są do osób początkujących i zaawansowanych, ponieważ stopień trudności i poziom intensywności poszczególnych ćwiczeń jest zróżnicowany. Na zajęcia aerobiku mogą uczęszczać kobiety w ciąży, dzieci i osoby starsze. Zajęcia polecane są również osobom, które mają problemy zdrowotne z kręgosłupem, ponieważ w plan treningowy wplecione są elementy gimnastyki korekcyjnej.

Wady aerobiku

Trening aerobowy polega na wielokrotnym, czasami monotonnym powtarzaniu sekwencji ćwiczeń, co może zniechęcać do udziału w zajęciach. Istotna jest dokładność, z jaką wykonujemy każdy ruch. Ponadto czasami aerobik wymaga przyjmowania niezbyt wygodnych pozycji ciała. Niektóre ćwiczenia aerobowe cechują się wysokim poziomem trudności, na przykład 6 Weidera.

Zalety zumby

Zumba również należy do ćwiczeń aerobowych, jednak w tym przypadku trening łączy elementy typowe dla fitness i elementy kroków tańców latynoskich. W czasie zajęć zumby układy choreograficzne wykonuje się do muzyki flamenco, salsy, samby, cha-chy, a także hip-hopu, muzyki indyjskiej i Bollywood.

W trakcie zumby uczestnicy bawią się, ćwiczą i spalają kalorie. Trening zumby nie jest monotonny, nie ma bowiem konieczności wykonywania męczących powtórzeń zestawów ćwiczeń. W trakcie tańca jesteśmy przez cały czas w ruchu i nie skupiamy się nadmiernie nad dokładnością wykonywanych sekwencji. Wesoła atmosfera, która towarzyszy zajęciom zumby, sprawia, że uczestnicy łatwiej znoszą większe obciążenia, a dzięki temu zdecydowanie szybciej zrzucają zbędne kilogramy. Jeżeli będziemy regularnie uczestniczyć w zumba fitness, przyspieszymy proces przemiany materii, co zaowocuje szybszym spalaniem kalorii (w czasie jednej godziny tańca możemy spalić nawet 450 kcal).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Domowy trening na pośladki. Wystarczy mata i guma rozciągająca Gigant seria – sposób na efektywny trening w krótkim czasie Naturalne metody na ból kręgosłupa Napoje dla sportowców: lista niepożądanych składników Co warto wiedzieć o aerobiku w wodzie? Najlepsze Ćwiczenia na Pośladki - Pupa Poradnik Booty Trainer Trening piramidalny - zalety Lubię…bez filtra Wystarczy guma i trochę miejsca. Anita Herbert przedstawia trening na całe ciało Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Ból. Jak go uniknąć? Jak ćwiczyć? Jak się ruszać, by nie mieć problemów z bólem pleców? Forma na wakacje i co dalej?

Popularne w tym tygodniu:

Mariusz Pudzianowski pokazał swój trening bicepsów. "Same nie urosną" Przygotował "bezczelną" formę. Daniel Myszkowski zachwyca sylwetką Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn w domu. Liczy się regularność i kolejność wykonywanych sekwencji Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Sposób na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Postaw na trening HIIT Lordoza lędźwiowa - co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie i ćwiczenia Stretching dynamiczny, stretching statyczny - co to jest i jak go stosować? Intensywny trening od znanej fitnesski. Tylko dla zaawansowanych! Trening obwodowy na całe ciało od pięknej trenerki fitness. Dwa rodzaje Ćwiczenia na mięsień czworogłowy uda. Trening idealny do wykonania w domu Rozgrzewka ważnym elementem treningu. Spróbuj tych ćwiczeń odcinka piersiowego