Jak wybrać spodnie treningowe?

Spodnie sportowe to bardzo istotny element garderoby. Ich zakup nie może być przypadkowy. Jakie spodnie są najlepsze do biegania, a jakie do fitness? Długie czy krótkie? Szerokie czy wąskie?

Shutterstock

Jak widać pytań w tym zakresie jest dużo, a odpowiedź nie może ograniczać się jedynie do określenia preferencji ich użytkownika. W każdym jednak przypadku istotne jest, by były one wygodne. To jednak nie wszystko.

Spodnie do biegania

Biegać można w spodniach lub tzw. getrach (legginsach). Te pierwsze są zawsze nieco luźniejsze, ich krój uwzględnia specyfikę biegu. Są ponadto uniwersalne, można je ubrać nie tylko na czas biegania, ale i na spacer z dzieckiem. Sprawdzają się wczesną jesienią i wiosną. Gdy jednak zrobi się zimniej, zdecydowanie lepiej jest biegać w getrach. Na chłodniejsze okresy dedykowane są legginsy ocieplane (wewnątrz mają meszek lub siateczkę). Specjalny materiał chroni ponadto przed wiatrem. Co ważne, w getrach o wiele rzadziej dochodzi do przetarć. Materiał na tyle mocno przylega do ciała, że nie rani nóg ani pachwin.

Getry jednak ściśle przylegają do ciała, co czasem trudno jest zaakceptować mężczyznom. Nie czują się oni komfortowo w takim typie odzieży. Rozwiązaniem może być ubranie na getry krótkich spodenek.

Latem można z powodzeniem biegać w krótkich spodenkach.

Spodnie do biegania powinny być wykonane ze sportowych tkanin. Bawełniane dresy nie zawsze zdadzą egzamin (np. jeśli będziemy biegać w czasie deszczu lub w chłodne poranki). Warto, by getry miały dodatek elastanu, wówczas będą lepiej dopasowywać się do ciała.

Dobre spodnie sportowe posiadają antyuciskową gumkę w pasie i wszyty do wewnątrz sznurek, który zapewnia regulację. Warto również, by miały elementy odblaskowe.

JOGA OD A DO Z


Spodnie do jogi

I tu konieczne są spodenki wygodne i dające maksymalny komfort ćwiczącej. Wiele pań sięga po legginsy (do kolan lub kostek) lub bawełniane spodnie ze ściągaczami. Przymierzając spodnie do jogi sprawdzajmy, czy nie są one zbyt obcisłe (będą krepować ruchy w czasie wykonywania skomplikowanych asan). Postawmy na naturalną bawełnę z domieszką lycry.

Spodnie do fitness

W tym przypadku wiele zależy od rodzaju ćwiczeń. Jeśli zdecydujemy się na pilates, wybierzmy spodnie z naturalnych włókien lub mikrofibry. W przypadku tańca przydadzą się luźne spodnie, choć dobre będą również legginsy.

Jak zgubić zbędne kilogramy?

Na co zwracać uwagę, kupując sportowe spodnie?

Decydując się na zakup spodni sportowych, popatrzmy na to jak na inwestycję. Nie szukajmy więc tanich spodni, które po kilku treningach będą nadawały się do wyrzucenia. Wiele osób regularnie uprawiających sport wskazuje, że raz zakupiona w dobrym sklepie odzież służy im przez kilka sezonów (nic się z nią nie dzieje w czasie prania, nie rozciąga się, a materiał nadal pozostaje w dobrym stanie).

Warto też dobrze przyjrzeć się materiałowi, z którego uszyto spodnie. Idealnie, gdy jest on szybkoschnący. Popularne są spodnie ze specjalnym rodzajem włókien, który wchłonie pot (unikniemy mokrych plam na odzieży).

Spodnie powinny być dobrze dopasowane. Najlepsze są te, które mają ściągacze oraz regulację w pasie i nogawkach. Interesującym dodatkiem jest kieszonka, np. na telefon.

Sprawdzajmy też, czy spodnie są ocieplane i czy będą odpowiednie do ćwiczeń na zewnątrz w różnych warunkach atmosferycznych.

Odzież sportowa występuje w wielu modelach, krojach i kolorach. Tu również panuje swego rodzaju moda. Na szczęście nie zmienia się ona tak szybko, więc raz kupione dobrej jakości spodnie posłużą nam na dłużej.

Zobacz najlepsze oferty spodni do biegania


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jaki trening wybrać, by spalić jak najwięcej kalorii Jak zacząć biegać? Szczupłe uda? Możesz je mieć! 6 produktów, które najlepiej jeść przed treningiem Mój pierwszy raz... Ból mięśni? Oto pięć powodów jego występowania Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka 16. Bieg Recordowa Dziesiątka w Poznaniu. Organizatorzy nie boją się koronawirusa Jak ćwiczyć aerobik w domu? Trening EMS - czy naprawdę wystarczy ćwiczyć 20 minut raz w tygodniu? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Russian twist na płaski brzuch

Popularne w tym tygodniu:

Kwarantanna. Jak nie dać się stresowi i zadbać o swoje zdrowie? Eustres i dystres, czyli dobro i zło? Jak działają hormony stresu? Koronawirus. Biegacze nie przestają zadziwiać. Maraton pokonał... w salonie Plan treningowy Schwarzeneggera na czas koronawirusa. "Nie potrzebujesz siłowni, żeby być w formie" Ćwiczenia na klatkę piersiową w domu bez sprzętu Koronawirus. Słynne lekkoatletyczne małżeństwo nie nudzi się w domu. Co za ćwiczenia Koronawirus. Polska para przebiegła maraton... we własnym ogródku Koronawirus. W Chinach odbył się pierwszy bieg. Udział w nim wzięło tysiąc osób "Nie bądź leniuchem podczas kwarantanny". Anita Herbert pokazała, jak trenować Koronawirus. Fitnesska ze Słowacji pokazała zestaw domowych ćwiczeń Koronawirus. Wojciech Machnik przebiegł maraton wokół łóżka. "Błędnik świrował" Rośnie godny następca. 3-letni syn legendy Strongman podnosi ciężary