Modelki plus-size w kampanii Nike Sports Bra Collection
PAULINA BANAŚKIEWICZ-SURMA • dawno temu • 5 komentarzyMarka Nike wprowadziła na rynek odzieży sportowej nową kolekcję dla pań. W kampanii promującej tę linię udział wzięły kobiety nietypowe dla tej firmy. Tym razem zaproszono bowiem modelki plus-size. Powód? Zachęcenie kobiet o większej masie ciała do aktywności fizycznej.
Nowa kampania reklamowa marki Nike promuje sportową kolekcję dla pań, w ramach której znajdują się topy i sportowe biustonosze. Zazwyczaj marka Nike angażowała do pełnienia funkcji ambasadorek atrakcyjne i powszechnie znane kobiety-sportowców o atletycznej budowie lub światowej sławy modelki o szczupłych i wyrzeźbionych sylwetkach.
Do promowania nowej kolekcji Nike zaproszono modelki plus-size, a wśród nich m.in. Palomę Elsesser (blogerkę, prekursorkę trendu akceptacji krągłości). Jest to zabieg nieprzypadkowy. To, po pierwsze, odpowiedź na uwagi klientek, które dotyczyły rozmiarów ubrań sportowych produkowanych przez Nike — dotychczas ich odbiorcami mogły być jedynie szczupłe kobiety o niewielkim biuście.
Po drugie, wraz z kampanią promocyjną kolekcji Sports Bra wystartowała akcja społeczna, której celem jest promowanie aktywności fizycznej wśród kobiet o większej masie ciała (niekoniecznie ma ona być kluczem do redukcji wagi). Kolejnym zadaniem kampanii jest nauka prawidłowego dopasowania rozmiaru biustonosza do ćwiczeń do kobiecej sylwetki, co ma duży wpływ na komfort w trakcie treningu i stan zdrowia.
Paloma Elsesser udowadnia, że można ćwiczyć bez względu na rozmiar garderoby i ciała. Oprócz niej Claire Fountain — instruktorka zajęć jogi, która również wzięła udział w akcji promocyjnej — przekonuje, że ta forma ruchu jest przeznaczona dla każdego, niezależnie od masy ciała.
Wedle opinii niektórych osób kampania marki Nike to początek łamania stereotypu jakoby na siłowni ćwiczyły jedynie osoby o szczupłych sylwetkach.
Ten artykuł ma 5 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze