Dieta i trening na sześciopak dla 20-, 30- i 40-latka

Jak uzyskać sześciopak na brzuchu w wieku dwudziestu, trzydziestu i czterdziestu lat? Receptą jest odpowiednia dieta i ćwiczenia, które uwzględniają tempo procesów metabolicznych i stężenie testosteronu w organizmie mężczyzny w każdej dekadzie życia.

Sześciopak

Sześciopak (123RF)

Ten artykuł ma 5 stron:

Dieta na kaloryfer na brzuchu

Pracę nad sześciopakiem należy rozpocząć w kuchni. Wedle badań brazylijskich naukowców, płaski i umięśniony brzuch to w 70% efekt diety i w 30% - ćwiczeń. Kluczem do sukcesu jest białko. Przyjmuje się, że należy je spożywać w prawie każdym posiłku, ponieważ stanowi budulec mięśni.

Zobacz też: Sandra Prikker — trenerka z sześciopakiem

Należy wybierać chude, dobrej jakości białko, pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Według niektórych źródeł dieta na sześciopak powinna zawierać od 1,2 do 2,2 gramów tego składnika pokarmowego na każdy kilogram masy ciała. Jeżeli będziemy przyjmować jego większe ilości (powyżej 3 gramów na kilogram wagi), możemy doprowadzić do uszkodzenia nerek.

Ile białka dostarczają popularne produkty? W 100 gramach kurczaka znajdują się 33 gramy białka, w takiej samej porcji jagnięciny i wołowiny — 36 gramów tego składnika odżywczego, a w wieprzowinie — 32 gramy. Inne źródła białka to m.in.: fasola (w 100 gramach — 39 gramów białka), jaja (w 100 gramach — 12 gramów) i tuńczyk (w 100 gramach — 30 gramów).

Węglowodany należy jeść wtedy, gdy wiemy, że je spalimy (inaczej niewykorzystana nadwyżka kalorii zostanie zmagazynowana w postaci tłuszczu). Te składniki odżywcze mogą bowiem zaprzepaścić szansę na sześciopak. Najlepiej wybierać węglowodany złożone, najmniej przetworzone, na przykład brązowy ryż, kaszę gryczaną, płatki owsiane. Jeżeli będziemy dostarczać wraz z pożywieniem mniej węglowodanów, a więcej białka, organizm będzie spalać więcej kalorii, metabolizm przebiegać sprawniej, a tkanka tłuszczowa będzie spalana efektywniej.

Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia?


Mięśnie brzucha są ukryte pod warstwą tkanki tłuszczowej. Aby ją spalić, należy stosować dietę redukcyjną o ujemnym bilansie kalorycznym (nie będzie to utrata tłuszczu jedynie z wybranego fragmentu ciała). Ponadto trzeba zadbać o szybki metabolizm, który gwarantują m.in. zielona herbata czy papryczka chili (zawiera kapsaicynę przyspieszającą przemianę materii).

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Dieta na sześciopak powinna obejmować również nawadnianie. Dziennie należy przyjąć około 2 litrów wody. Jest ona konieczna do prawidłowego przebiegu procesów przemiany materii i oczyszczania organizmu z toksycznych substancji.

Zobacz też: Skuteczne nawadnianie w czasie wysiłku fizycznego

Istnieje również pewna grupa źródeł tłuszczów, które wspomagają pracę nad sześciopakiem. Są to m.in. tłuste ryby, orzechy i oliwa z oliwek. Niezbędne są także źródła błonnika pokarmowego (na przykład warzywa; najlepiej je gotować na parze, co nie pozbawia wartości odżywczych), który przyspiesza trawienie i poprawia pracę układu pokarmowego. Jego prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne w okresie redukcji tkanki tłuszczowej.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”