Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków

Wydaje się, że ograniczenie ilości spożywanych kalorii jest trudne. Tak na szczęście nie jest. Ograniczenie ilości spożywanych kalorii to najskuteczniejsza dieta. Trzeba tylko wprowadzić kilka prostych zmian do swojego żywienia, a wskazówka wagi powędruje na dół.

Babeczki z warzywami

Babeczki z warzywami (123RF)

Jeśli chcemy tracić na wadze stopniowo, wystarczy, że zredukujemy o 100 ilość dziennie spożywanych kalorii. Jeśli chcemy osiągnąć szybsze rezultaty, warto zastosować dodatkowo poniższe wskazówki. Można pozbyć się nadmiarowych kilogramów bez większych wyrzeczeń, trzeba jednak uważać, aby odchudzanie nie stało się nałogiem.

Mniejsze śniadania

To, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem podczas dnia, nie ulega dyskusji. Dostarcza ono dużo energii i odpowiada za to, że łatwiej unikniemy pokus w dalszej części dnia. W żadnym wypadku nie należy rezygnować z tego posiłku.

Zdrowe i lekkie przepisy


Wystarczy tylko trochę zmodyfikować jadłospis i na śniadanie jeść chude mięso i wędliny. Zamiast tłustych wędlin wieprzowych lepiej zjeść plasterek wędliny drobiowej. Można też ograniczyć ilość spożywanego pieczywa. Zamiast całej bułki, zjeść tylko pół.

Dużo kalorii można zaoszczędzić poprzez rezygnację z tłustego mleka na rzecz chudego. Kiedy na śniadanie jemy omlet z dwóch jajek, lepiej zrobić go z czterech białek, będzie miał mniej kalorii. Nawet tak prosta czynności jak picie może przyczynić się do spożycia mniejszej ilości kalorii. Zamiast szklanki soku, lepiej wypić szklankę wody. Zmniejszanie ilość spożywanych kalorii to najskuteczniejsza dieta. Jest też bardzo prosta, gdyż nie wymaga specjalnych przygotowań.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Mniej kalorii po południu

Kiedy jemy obiad lub lunch, warto postawić na dietetyczne alternatywy. Jest to proste. Kiedy mamy ochotę na pizzę, najlepiej zrezygnować z grubego ciasta. Dzięki temu zaoszczędzimy przynajmniej 100 kalorii. Kanapką z pełnoziarnistego pieczywa zastępujemy pszenne bułki. Nie dość, że zjemy mniej kalorii, to jeszcze dostarczymy organizmowi więcej składników odżywczych i błonnika.

Kiedy chcemy zjeść mięso i nasz wybór pada na pieczonego kurczaka, rezygnujemy z jedzenia skórki. To sprawi, że zaoszczędzimy kolejne kalorie. Majonez możemy zastąpić musztardą lub pomidorem, a frytki sałatką. Kolejne kalorie zaoszczędzone.

Liczysz kalorie? Przeczytaj


Także podwieczorek może być okazją do zaoszczędzenia kilku kolejnych kalorii. Aby posiłek ten nie był prawdziwą bombą kaloryczną i nie sprawiał, że kalorie, które podczas całego dnia zaoszczędziliśmy, wróciły, warto pamiętać o kilku zasadach. Tradycyjne lody zastępujemy owocowymi sorbetami. Suszone owoce zastępujemy świeżymi.

Jeśli natomiast czujemy, że musimy zjeść baton czekoladowy, wybierzmy ten mniejszy. Jest to znacznie bardziej opłacalne. Ograniczenie ilości spożywanych kalorii to skuteczny sposób na odchudzanie. Jest to możliwe, wystarczy tylko odrobina chęci. Warto pamiętać, że nawet niewielkie zmiany w spożywanych posiłkach sprawią, że za jakiś czas wskazówka wagi drgnie i wskaże mniejszą wartość.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? To, gdzie tłuszcz odkłada się w twoim ciele może świadczyć o poważnych chorobach. Podpowiadamy, jak z nim walczyć