Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej

Jest wielu zwolenników ćwiczeń wieczorami. Tę porę poleca się zwłaszcza tym, którzy wykonują ćwiczenia siłowe. W godzinach wieczornych uaktywnia się bowiem na nowo metabolizm, a siła i wytrzymałość mięśni wzrastają. Co więcej, trening o tej porze pomaga się odprężyć i zredukować stres. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić z intensywnością ćwiczeń, co może skutkować problemami ze snem.

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem (123RF)

Wiele osób ma wątpliwości odnośnie do spożywania posiłku po wieczornym treningu. Można powiedzieć, że budzi on kontrowersje. Dlaczego? Osoby, które kończą ćwiczenia na przykład około godziny 22:00, zastanawiają się, czy o tak późnej porze powinny jeszcze coś zjeść.

Ewa Chodakowska na swoim jednym ze swoich profili w mediach społecznościowych zamieściła listę przykładowych posiłków, które warto spożywać przed i po treningu wykonywanym w godzinach wieczornych. Jak przekonuje trenerka fitness, odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: tak, ale pod jednym warunkiem, że nie będzie to duży pod względem objętości i ciężkostrawny posiłek.

Zobacz też: Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini

Organizm potrzebuje składników do prawidłowej regeneracji po ćwiczeniach, których dostarczymy mu wraz z pożywieniem. Jednakże należy pamiętać, że metabolizm po wieczornych ćwiczeniach spada, dlatego organizm nie będzie spalać zbędnej tkanki tłuszczowej. W związku z tym posiłek powinien być niewielki i lekkostrawny.

Ponadto zapewni on energię o poranku, sprawi, że mięśnie będą miały możliwość się regenerować. Jak podkreśla Ewa Chodakowska, osoby ćwiczące wieczorami powinny pamiętać o tym, by jeść pełnowartościowe śniadania (bogate w węglowodany złożone, białko i witaminy). Z kolei w trakcie komponowania wieczornego posiłku potreningowego należy wykorzystać źródła białka. Co ważne, lepiej unikać jedzenia dużych porcji węglowodanów przed snem.

Treningowa dieta

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków przed wieczornym treningiem

  • truskawki z dodatkiem migdałów, miodu i płatków zbożowych,
  • dwie kromki chleba razowego z miodem,
  • chrupki chleb posmarowany masłem orzechowym,
  • mus z mango z dodatkiem siemienia lnianego.

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków po wieczornym treningu

  • omlet białkowy z dodatkiem jarmużu i pomidorów,
  • serek wiejski z rzodkiewką i kiełkami,
  • twaróg wymieszany z jogurtem i świeżymi ziołami plus marchewka,
  • cykoria z tuńczykiem i oliwkami,
  • rollsy przygotowane z papieru ryżowego nadziewane łososiem wędzonym, sałatą i mango.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM