Piotr Lisek imponuje sprawnością. Salto w tył to dla niego bułka z masłem

Ćwiczenia z wykorzystaniem flexi-bar

Trening z flexi-bar powinien poprzedzić instruktaż wykwalifikowanego trenera. Ważne jest bowiem, aby opanować prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem tego przyrządu.

123RF

Czym jest flexi-bar?

Nazwy flexi-bar używa się do określenia cienkiego i lekkiego kijka (pręta, drążka) o długości 150 centymetrów, który jest wykonany z włókna węglowego. Posiada on uchwyt (rączkę) z kauczuku, który znajduje się w połowie jego długości. Natomiast na krańcach flexi-baru ulokowane są obciążniki – różnią się one między sobą masą. Jest to zabieg celowy – przyrząd ten ma wywoływać wibrację równą 4,6 Herza.

Flexi-bar to jeden z przyrządów służących do ćwiczeń fitness. W trakcie aktywności z tym akcesorium (elastycznym i wytrzymałym) pracują przede wszystkim mięśnie ramion, klatki piersiowej, brzucha i pleców, nieco mniej intensywnie mięśnie nóg i pośladków.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Trening z flexi-bar

Ćwiczenia w wykorzystaniem flexi-bar łączą elementy treningu wytrzymałościowego i siłowego o wysokiej intensywności. Stosuje się go do urozmaicenia ćwiczeń na siłowni. Zaleca się je wszystkim osobom, bez względu na ich kondycję fizyczną. Przyrządu tego można używać zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, leżącej oraz w trakcie poruszania się. Wybór pozycji determinuje intensywność treningu.

W trakcie treningu funkcjonalnego należy wprowadzić flexi-bar w drganie, wykonując minimalne ruchy dłoni. Istotą tego ćwiczenia jest dbałość o to, by przyrząd stale poruszał się (dopóki urządzenie pozostaje w ruchu, wykonujemy ćwiczenia poprawnie). Drgania przenoszą się na osobę, która trenuje z użyciem tego akcesorium do ćwiczeń.

Zadaniem osoby ćwiczącej jest wyważenie drgań – w tym celu musi ona ustabilizować swoją sylwetkę (napiąć mięśnie tułowia). Ciało musi pokonać powstałą siłę odśrodkową. To, jak intensywny będzie trening, zależy od amplitudy drgań – im mocniejsze, tym większy wysiłek musimy włożyć w to, by utrzymać równowagę.

Aby zaobserwować efekty ćwiczeń, należy je wykonywać co najmniej 3 razy w tygodniu. Na trening należy przeznaczyć około 15 minut.

Zalety ćwiczeń z flexi-bar

Skutkiem wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem flexi-bar jest:

  • uaktywnienie ukrytych włókien mięśniowych – pracują mięśnie głębokie obręczy barkowej, mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy, prostowniki grzbietu,
  • wzmocnienie mięśni głębokich,
  • poprawa postawy ciała,
  • pobudzenie przemiany materii,
  • wzrost koncentracji uwagi,
  • poprawa koordynacji,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zniwelowanie dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Pierwsza pomoc w przypadku drobnych zranień, stłuczeń i siniaków Aerobiczna szóstka Weidera 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Te ćwiczenia pomogą popracować nad pośladkami. Sama trenerka jest zachwycona efektami Kalistenika. Plan treningowy na spalanie tkanki tłuszczowej metodą "W" ECCO WALKATHON PO RAZ 10. W WARSZAWIE Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Orangetheory Fitness – efektywność poprzez intensywność Domowe sposoby na trening. Pompka, prawidłowe wykonanie Przyczyny niewydolności krążenia Fitness a Instagram. Jak stać się fit gwiazdą na Instagramie? Cross training — zasady treningu uzupełniającego, ćwiczenia, efekty

Popularne w tym tygodniu:

Ahmad Ayyad był zakażony koronawirusem. COVID-19 wywołał spustoszenie w jego organizmie Ból karku i ból szyi zmorą pracujących przy komputerze. Jak walczyć z bólem karku? Większość kobiet obawia się przybrania na wadze. Marlena Woźniak uwielbia ten okres "Bądź najciężej pracującą osobą, jaką znasz". Sylwia Szostak motywuje do pracy Trening kettlebell pozwoli zadbać o mięśnie. Oto kilka sposobów, jak ćwiczyć Zestaw ćwiczeń z gumą. Alicja Janowicz namawia do 20 minut treningu Challenge dla wszystkich. Wykonuj zestaw 8 ćwiczeń przez 15 minut Crossfit, dwubój i kulturystyka. Mateusz Wasilewski pokazał, jak połączyć trening Aktywne wakacje. Polska trenerka fitness nie zapomniała o ćwiczeniach podczas urlopu Niewielu jest w stanie to powtórzyć. Imponujący wyczyn trenera crossfitu Świetny gadżet do ćwiczeń. Wyjątkowy trening z Amandą Bisk Zmiana na lepsze w 12 miesięcy. Trenerka personalna pokazała dwa zdjęcia