Ćwiczenia z wykorzystaniem flexi-bar

Trening z flexi-bar powinien poprzedzić instruktaż wykwalifikowanego trenera. Ważne jest bowiem, aby opanować prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem tego przyrządu.

123RF

Czym jest flexi-bar?

Nazwy flexi-bar używa się do określenia cienkiego i lekkiego kijka (pręta, drążka) o długości 150 centymetrów, który jest wykonany z włókna węglowego. Posiada on uchwyt (rączkę) z kauczuku, który znajduje się w połowie jego długości. Natomiast na krańcach flexi-baru ulokowane są obciążniki – różnią się one między sobą masą. Jest to zabieg celowy – przyrząd ten ma wywoływać wibrację równą 4,6 Herza.

Flexi-bar to jeden z przyrządów służących do ćwiczeń fitness. W trakcie aktywności z tym akcesorium (elastycznym i wytrzymałym) pracują przede wszystkim mięśnie ramion, klatki piersiowej, brzucha i pleców, nieco mniej intensywnie mięśnie nóg i pośladków.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Trening z flexi-bar

Ćwiczenia w wykorzystaniem flexi-bar łączą elementy treningu wytrzymałościowego i siłowego o wysokiej intensywności. Stosuje się go do urozmaicenia ćwiczeń na siłowni. Zaleca się je wszystkim osobom, bez względu na ich kondycję fizyczną. Przyrządu tego można używać zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, leżącej oraz w trakcie poruszania się. Wybór pozycji determinuje intensywność treningu.

W trakcie treningu funkcjonalnego należy wprowadzić flexi-bar w drganie, wykonując minimalne ruchy dłoni. Istotą tego ćwiczenia jest dbałość o to, by przyrząd stale poruszał się (dopóki urządzenie pozostaje w ruchu, wykonujemy ćwiczenia poprawnie). Drgania przenoszą się na osobę, która trenuje z użyciem tego akcesorium do ćwiczeń.

Zadaniem osoby ćwiczącej jest wyważenie drgań – w tym celu musi ona ustabilizować swoją sylwetkę (napiąć mięśnie tułowia). Ciało musi pokonać powstałą siłę odśrodkową. To, jak intensywny będzie trening, zależy od amplitudy drgań – im mocniejsze, tym większy wysiłek musimy włożyć w to, by utrzymać równowagę.

Aby zaobserwować efekty ćwiczeń, należy je wykonywać co najmniej 3 razy w tygodniu. Na trening należy przeznaczyć około 15 minut.

Zalety ćwiczeń z flexi-bar

Skutkiem wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem flexi-bar jest:

  • uaktywnienie ukrytych włókien mięśniowych – pracują mięśnie głębokie obręczy barkowej, mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy, prostowniki grzbietu,
  • wzmocnienie mięśni głębokich,
  • poprawa postawy ciała,
  • pobudzenie przemiany materii,
  • wzrost koncentracji uwagi,
  • poprawa koordynacji,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zniwelowanie dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na nogi na wyszczuplenie ud i podkreślenie mięśni. 4 najważniejsze ćwiczenia i ich modyfikacje Trening brzucha w domu. Prosty sposób na wzmocnienie mięśni bez sprzętu Grube uda - jak pozbyć się tłuszczu z ud? Zasady żywienia dla osób z tym problemem Kwarantanna a aktywność fizyczna. Jak ćwiczyć w dobie koronawirusa? Trening na pośladki. Można je wykonać przy pomocy szerokiej gumy Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Kalistenika. Trening w domu bez sprzętu. Plan treningowy dla początkujących Idealna siłownia na trening, to znaczy jaka? Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ćwiczenia na zgrabne pośladki Czym jest niedomykalność zastawki mitralnej? Kołatanie serca

Popularne w tym tygodniu:

"Musisz pokonać tę barierę!". Niesamowita metamorfoza polskiej fitnesski "Nigdy nie jest za późno". Polska fitnesska spełniła marzenia grubo po trzydziestce! Debiut i medal w MP Jak prawidłowy oddech poprawia odporność? Trening oddechu (WIDEO) Polska gwiazda fitness nawołuje do buntu. "Nie bójcie się mandatów" Polska fitnesska w światowej elicie! Przed występem w Las Vegas ma jeden problem Pilates - co to jest? Główne zasady i efekty treningu Dał sobie dwa lata na poprawę sylwetki. Oskar Kraś teraz chce zostać mistrzem świata Rodzaje pompek na klatkę - klasyczne i na uchwytach. Na jakie partie mięśni działają? "Ciężka praca opłaciła się". Tak prezentuje się najbardziej wysportowana kobieta Ameryki Ćwiczenia z gumą oporową - na brzuch, pośladki, ramiona i plecy. Jakie dają efekty? Polka kandydatką do medali mistrzostw świata. "Zrobiła sezon życia" Waży 73 kg, a w trójboju zaliczył... ponad 800 kg! Z maseczką na twarzy. Wielki wyczyn Amerykanina