Ćwiczenia z wykorzystaniem flexi-bar

Trening z flexi-bar powinien poprzedzić instruktaż wykwalifikowanego trenera. Ważne jest bowiem, aby opanować prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem tego przyrządu.

123RF

Czym jest flexi-bar?

Nazwy flexi-bar używa się do określenia cienkiego i lekkiego kijka (pręta, drążka) o długości 150 centymetrów, który jest wykonany z włókna węglowego. Posiada on uchwyt (rączkę) z kauczuku, który znajduje się w połowie jego długości. Natomiast na krańcach flexi-baru ulokowane są obciążniki – różnią się one między sobą masą. Jest to zabieg celowy – przyrząd ten ma wywoływać wibrację równą 4,6 Herza.

Flexi-bar to jeden z przyrządów służących do ćwiczeń fitness. W trakcie aktywności z tym akcesorium (elastycznym i wytrzymałym) pracują przede wszystkim mięśnie ramion, klatki piersiowej, brzucha i pleców, nieco mniej intensywnie mięśnie nóg i pośladków.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Trening z flexi-bar

Ćwiczenia w wykorzystaniem flexi-bar łączą elementy treningu wytrzymałościowego i siłowego o wysokiej intensywności. Stosuje się go do urozmaicenia ćwiczeń na siłowni. Zaleca się je wszystkim osobom, bez względu na ich kondycję fizyczną. Przyrządu tego można używać zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, leżącej oraz w trakcie poruszania się. Wybór pozycji determinuje intensywność treningu.

W trakcie treningu funkcjonalnego należy wprowadzić flexi-bar w drganie, wykonując minimalne ruchy dłoni. Istotą tego ćwiczenia jest dbałość o to, by przyrząd stale poruszał się (dopóki urządzenie pozostaje w ruchu, wykonujemy ćwiczenia poprawnie). Drgania przenoszą się na osobę, która trenuje z użyciem tego akcesorium do ćwiczeń.

Zadaniem osoby ćwiczącej jest wyważenie drgań – w tym celu musi ona ustabilizować swoją sylwetkę (napiąć mięśnie tułowia). Ciało musi pokonać powstałą siłę odśrodkową. To, jak intensywny będzie trening, zależy od amplitudy drgań – im mocniejsze, tym większy wysiłek musimy włożyć w to, by utrzymać równowagę.

Aby zaobserwować efekty ćwiczeń, należy je wykonywać co najmniej 3 razy w tygodniu. Na trening należy przeznaczyć około 15 minut.

Zalety ćwiczeń z flexi-bar

Skutkiem wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem flexi-bar jest:

  • uaktywnienie ukrytych włókien mięśniowych – pracują mięśnie głębokie obręczy barkowej, mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy, prostowniki grzbietu,
  • wzmocnienie mięśni głębokich,
  • poprawa postawy ciała,
  • pobudzenie przemiany materii,
  • wzrost koncentracji uwagi,
  • poprawa koordynacji,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zniwelowanie dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening HICT - zalety Maska treningowa - do czego służy i co daje? Ćwiczenia na klatkę piersiową. Jak zbudować dużą klatę w domu? Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness Jak ćwiczyć aerobik w domu? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Chcesz wzmocnić mięśnie pleców? Spróbuj tych treningów na drążku Profesjonalny trening Anity Szymczak. Tak ćwiczy polska kulturystka Ćwiczenia na barki. Trening siłowy, ktory zapewni rozbudowę barków. 5 najlepszych ćwiczeń na barki Intensywne ćwiczenie Mariki Popowicz. Potrafiłbyś tak zrobić? Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów

Popularne w tym tygodniu:

Przygotował "bezczelną" formę. Daniel Myszkowski zachwyca sylwetką Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn w domu. Liczy się regularność i kolejność wykonywanych sekwencji Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Sposób na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Postaw na trening HIIT Lordoza lędźwiowa - co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie i ćwiczenia Stretching dynamiczny, stretching statyczny - co to jest i jak go stosować? Trening obwodowy na całe ciało od pięknej trenerki fitness. Dwa rodzaje Ćwiczenia na mięsień czworogłowy uda. Trening idealny do wykonania w domu Rozgrzewka ważnym elementem treningu. Spróbuj tych ćwiczeń odcinka piersiowego Trening ABS. Drea Thomas pokazuje ćwiczenia, które warto wypróbować Trening na macie w wykonaniu Linn Lowes. Przygotuj się na spory wysiłek