Ćwiczenia z wykorzystaniem flexi-bar

Trening z flexi-bar powinien poprzedzić instruktaż wykwalifikowanego trenera. Ważne jest bowiem, aby opanować prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem tego przyrządu.

123RF

Czym jest flexi-bar?

Nazwy flexi-bar używa się do określenia cienkiego i lekkiego kijka (pręta, drążka) o długości 150 centymetrów, który jest wykonany z włókna węglowego. Posiada on uchwyt (rączkę) z kauczuku, który znajduje się w połowie jego długości. Natomiast na krańcach flexi-baru ulokowane są obciążniki – różnią się one między sobą masą. Jest to zabieg celowy – przyrząd ten ma wywoływać wibrację równą 4,6 Herza.

Flexi-bar to jeden z przyrządów służących do ćwiczeń fitness. W trakcie aktywności z tym akcesorium (elastycznym i wytrzymałym) pracują przede wszystkim mięśnie ramion, klatki piersiowej, brzucha i pleców, nieco mniej intensywnie mięśnie nóg i pośladków.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Trening z flexi-bar

Ćwiczenia w wykorzystaniem flexi-bar łączą elementy treningu wytrzymałościowego i siłowego o wysokiej intensywności. Stosuje się go do urozmaicenia ćwiczeń na siłowni. Zaleca się je wszystkim osobom, bez względu na ich kondycję fizyczną. Przyrządu tego można używać zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, leżącej oraz w trakcie poruszania się. Wybór pozycji determinuje intensywność treningu.

W trakcie treningu funkcjonalnego należy wprowadzić flexi-bar w drganie, wykonując minimalne ruchy dłoni. Istotą tego ćwiczenia jest dbałość o to, by przyrząd stale poruszał się (dopóki urządzenie pozostaje w ruchu, wykonujemy ćwiczenia poprawnie). Drgania przenoszą się na osobę, która trenuje z użyciem tego akcesorium do ćwiczeń.

Zadaniem osoby ćwiczącej jest wyważenie drgań – w tym celu musi ona ustabilizować swoją sylwetkę (napiąć mięśnie tułowia). Ciało musi pokonać powstałą siłę odśrodkową. To, jak intensywny będzie trening, zależy od amplitudy drgań – im mocniejsze, tym większy wysiłek musimy włożyć w to, by utrzymać równowagę.

Aby zaobserwować efekty ćwiczeń, należy je wykonywać co najmniej 3 razy w tygodniu. Na trening należy przeznaczyć około 15 minut.

Zalety ćwiczeń z flexi-bar

Skutkiem wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem flexi-bar jest:

  • uaktywnienie ukrytych włókien mięśniowych – pracują mięśnie głębokie obręczy barkowej, mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy, prostowniki grzbietu,
  • wzmocnienie mięśni głębokich,
  • poprawa postawy ciała,
  • pobudzenie przemiany materii,
  • wzrost koncentracji uwagi,
  • poprawa koordynacji,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zniwelowanie dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?