Trening personalny - czy tylko dla wybranych?

Wydaje się, że to fanaberia gwiazd. Posiadanie osobistego trenera stało się na tyle modne, że wielu celebrytów wspomina o tym w czasie rozmów z dziennikarzami. Jak się jednak okazuje, ćwiczenia pod okiem trenera nie są wcale rzadkością. Mają wiele zalet, stąd warto rozważyć tę formę treningów.

123RF

Trening personalny to nic innego jak ćwiczenia pod czujnym okiem osobistego trenera. Jest on wyłącznie do naszej dyspozycji. Nie tylko czuwa nad poprawnym wykonywaniem treningów, ale motywuje, wspiera i dodaje otuchy w chwilach zwątpienia. A co najważniejsze, opracowuje zestaw ćwiczeń odpowiednio dobrany do wieku, sylwetki, stanu zdrowia i kondycji osoby ćwiczącej. Uwzględnia również jej cele i efekty, jakie chce osiągnąć (w określonym odcinku czasu).

Zalety treningu personalnego

Osoby mające swojego trenera wskazują, że ich ćwiczenia dają większe efekty. Trening w grupie zawsze zakłada swego rodzaju uśrednienie tak, by każdy dał radę wykonać serię ćwiczeń. W przypadku treningu personalnego wszystko jest dostosowane do naszych możliwości. I łatwiej o zmiany: gdy mamy lepszy dzień, trener może zaproponować nam nieco trudniejsze ćwiczenia, a gdy nasze samopoczucie jest słabe, wówczas zmniejszy ich intensywność.

Z trenerem personalnym może umówić się niemal o każdej porze dnia. Dostosowuje on swój grafik do naszego rozkładu dnia. Może również przyjechać w umówione wcześniej miejsce. I wcale nie musi to być siłownia. Odpowiednie będzie także nasze mieszkanie, ogródek lub miejski park czy boisko. Wystarczy kawałek wolnego miejsca i mata.

Dla kogo jest trening personalny?

Przede wszystkim dla wszystkich, którzy chcą ćwiczyć, a nie mają ku temu motywacji i – jak sami twierdzą – czasu. Doświadczony sportowiec wie, jak wesprzeć ćwiczącego. Jest ponadto do jego dyspozycji w określonym przez niego czasie. Mogą dostosować swój grafik do swoich codziennych planów zawodowych i prywatnych.

Skorzystać z treningu personalnego powinny też osoby dopiero zaczynające ćwiczyć, a więc nie znające swojego ciała i jego fizycznych możliwości. Pomoże to ustrzec się przed błędami i sprawi, że nasze ćwiczenia będą efektywniejsze.

Trening personalny jest nieco droższy od zakupu karnetu na siłowni czy zajęć grupowych. Tu chodzi jednak o efekty. Zdarza się bowiem, że nie osiągniemy celu nawet po pięciu seriach spotkań na sali, a uda się to po trzech seriach treningów indywidualnych.

Można też iść na swoisty kompromis: przez kilka tygodni ćwiczyć będziemy pod okiem instruktora, by następnie samodzielnie kontynuować trening.

¾ życia spędziłem na siłowni, resztę zmarnowałem.

Bruce Lee

Jak wybrać dobrego trenera personalnego?

Przede wszystkim musi on budzić nasze zaufanie i sympatię. Co więcej, już na pierwszym spotkaniu powinien on zapytać o twoje cele i efekty, jakie chcesz osiągnąć. Trener musi liczyć się z twoim zdaniem. Jego doradztwo często obejmuje również dietę i sposób żywienia (to bardzo ważny aspekt treningu, bo bez niego trudno osiągnąć sukces). Z pewną dozą ostrożności należy podejść do osób, które już na pierwszym spotkaniu proponują zakup suplementów.

Trening personalny ma dużo zalet i tak naprawdę tylko jedną wadę: cenę. Duża konkurencja na rynku wymusza jednak dobre oferty promocyjne. Warto z nich skorzystać, zwłaszcza jeśli czujemy, że nasze ćwiczenia nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity