Błędy, które prawdopodobnie popełniasz w czasie treningu fitness

Najbardziej frustrująca jest sytuacja, gdy mimo ogromnego wysiłku włożonego w trening nie widać oczekiwanych rezultatów. Jak ćwiczyć, by trening był skuteczny, bezpieczny i zarazem efektywny? Aby osiągnąć cel, należy wykonywać ćwiczenia w sposób prawidłowy. Poniżej przedstawiam listę najczęściej popełnianych błędów.

Źródło: 123RF

Trening aerobowy

Wiele osób podczas ćwiczeń aerobowych zapomina o prawidłowej sylwetce. Trenując na rowerze treningowym lub orbitreku, mają zgarbione plecy, przez co kręgosłup nie ma właściwego wsparcia.

Kolejnym często popełnianym błędem jest zbyt mocne trzymanie sprzętu do ćwiczeń. Używając bieżni elektrycznej, blokujemy sobie w ten sposób tylko ręce. Praca rąk jest bardzo ważna podczas aktywności fizycznej, ponieważ poprawia akcję serca i umożliwia spalenie większej liczby kalorii.

Często popełnianym błędem jest również ciągłe zerkanie na pulsometr. Trudno skoncentrować się na treningu, gdy w centrum uwagi jest ciągle pulsometr. Wystarczy, jeśli sprawdzimy tętno w przerwach między kolejnymi sesjami.

Błędem jest również to, że wiele osób ogranicza się do ćwiczeń aerobowych. Już jakiś czas temu udowodniono, że najlepsze efekty przynosi połączenie treningu aerobowego z treningiem siłowym. Ćwiczenia oporowe poprawiają przemianę materii, a co za tym idzie pozwalają na spalenie większej liczby kalorii.

Trening oporowy

Trening oporowy to nic innego jak trening siłowy. Bardzo często zdarza się, że chcemy zbyt szybko uzyskać wymarzony efekt. Z tego powodu dochodzi do przetrenowania. Bardzo częstym błędem jest zbyt szybkie powtarzanie ćwiczenia, na przykład zbyt szybkie podnoszenie sztangi. Grozi to nagłym wzrostem ciśnienia tętniczego krwi oraz poważną kontuzją. Podczas ćwiczeń należy zachować umiar i zdrowy rozsądek.

Wiele osób, rozpoczynając trening na ławce do ćwiczeń, źle wykonuje skłony. Pamiętać należy, by skłony nie były zbyt głębokie, ponieważ może to doprowadzić do uszkodzenia kręgosłupa.

Ćwicząc na siłowni, należy również pamiętać, że ze sprzętu sportowego w takich miejscach korzysta wiele osób. Dlatego, zanim rozpoczniemy ćwiczenia, należy dostosować ustawienia do swoich gabarytów i możliwości. Złe ustawienia nie tylko wpływają negatywnie na komfort ćwiczeń, ale również mogą być powodem groźnych urazów.

Częstym błędem jest również pominięcie rozgrzewki. Naciąganie mięśni, które są nierozgrzane, grozi nawet ich naderwaniem. Po zakończeniu zasadniczej części treningu należy pamiętać o tym, by się porozciągać. Dzięki temu można uniknąć wielu przykrych i bolesnych doznań.

Rutyna i nie tylko

Wielu ludzi traci początkowy zapał do treningów z powodu monotonii. Wykonywanie tej samej czynności prze dłuższy czas doprowadza do sytuacji, w której ćwiczenia przestają być ciekawe, a stają się przykrym obowiązkiem. Aby temu zapobiec, co jakiś czas należy zmieniać formę ćwiczeń.

Ćwicząc, zapominamy również o systematycznym uzupełnianiu płynów. Podczas wysiłku zapotrzebowanie organizmu na wodę jest bardzo duże. Mięśnie również potrzebują wody do prawidłowej pracy. Efektem nieuzupełniania płynów mogą być silne bóle mięśni, a nawet drgawki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Aqua aerobik dla kobiet w ciąży Aerobik Sprawdzone sposoby na siniaki Siniak Siniak a rak Stłuczenie mięśnia – objawy, pierwsza pomoc, leczenie Jak postępować w przypadku skręconego stawu? Stłuczenie łokcia i inne urazy stawu łokciowego Sposoby na ból mięśni Stłuczenia, otarcia, skaleczenie – jak radzić sobie z drobnymi urazami? Sposoby leczenia najczęstszych kontuzji Stłuczenie kolana – pierwsza pomoc w urazach stawu kolanowego Pierwsza pomoc w przypadku drobnych zranień, stłuczeń i siniaków Jak zapobiegać kontuzjom? Pierwsza pomoc w przypadku stłuczeń, skręceń lub innych urazów Zalety ćwiczenia zimą na świeżym powietrzu Najczęstsze wakacyjne urazy Jak leczyć stłuczone lub obciążone stawy? Jak szybko zlikwidować siniaka? Jak pomóc przy stłuczeniu? Na czym polega trening cardio? Jak pozbyć się siniaków i stłuczeń?

Popularne w tym tygodniu:

W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Program 300 brzuszków - przygotowanie, plan treningu, efekty Małgorzata Mączyńska - osiągnięcia, bikini fitness, trening Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis