Wielki sukces Kwiatkowskiego! Polak wygrał etap Tour de France

Jazda na rolkach – oto 5 najczęściej popełnianych błędów

Jazda na rolkach to od pewnego czasu jeden z najpopularniejszych sportów. Istnieją jednak błędy, które popełnia większość początkujących fanów jazdy na rolkach. Sprawdź jakie, a zmniejszysz ryzyko kontuzji i podniesiesz efektywność ulubionego sportu.

123RF

Patrzysz w dół

To prawda, że jazda na rolkach należy do wyjątkowo prostych sportów, ale zanim poznasz najlepszą technikę jazdy na rolkach może minąć trochę czasu.

Niestety w obawie przed utratą równowagi wiele osób zamiast kierować wzrok przed siebie – co chwila spogląda pod nogi. To błąd, bo nie tylko zwiększasz ryzyko zderzenia się z kimś lub z czymś, ale także utrudniasz sobie jazdę. Patrzenie przed siebie pozwala łatwiej odnaleźć swój własny środek ciężkości, a przez to zachować przez cały czas równowagę.

Jeździsz na wyprostowanych nogach

Podczas jazdy na rolkach kolana powinny być lekko ugięte, znajdować się blisko siebie, a tułów trochę pochylony do przodu.

Taka pozycja jazdy zapewni ci nie tylko lepszą amortyzację podczas ewentualnych wstrząsów spowodowanych nierównością terenu, ale także pomoże ci w utrzymaniu równowagi np. przy pokonywaniu krawężników. Pamiętaj, że podczas jazdy pracują i nogi i ręce.

Jeździsz bez ochraniaczy

To jeden z największych błędów początkujących rolkarzy. Kiedy dopiero zaczynasz, ryzyko upadków jest wyjątkowo wysokie – zresztą kontuzje zdarzają się nawet osobom, które na rolkach jeżdżą już od wielu lat. Zakup odpowiedniego kasku, odzieży sportowej, która nie będzie krępować ruchów i ochraniaczy na łokcie, nadgarstki i kolana to podstawa. Rozpoczęcie przygody z rolkami bez ochraniaczy jest po prostu nieodpowiedzialne.

Jeździsz po nierównej powierzchni

Na początek wybieraj takie miejsca gdzie powierzchnia jest wyjątkowo równa np. ścieżki rowerowe są doskonale dostosowane do nauki jazdy na rolkach. Dobry będzie również asfalt i beton.

Nie wybieraj również miejskich, zatłoczonych ulic czy uliczek pełnych ludzi, bo możesz spowodować wypadek. Wybieraj szerokie ścieżki, boiska, mało uczęszczane miejsca. Dopiero kiedy będziesz wiedział, że jesteś dobry w jeździe i znasz wszystkie zasady poruszania się po mieście zacznij eksplorować pozostałe miejsca.

Błędy techniczne

Po pierwsze podczas jazdy nie odpychaj się w tył, a na boki. Nie ucz się skręcania tylko w jedną stronę – nie idź na łatwiznę, bo twoja technika jazdy nigdy nie będzie tak dobra jakbyś tego chciał. Nie staraj się również nadmiernie poruszać biodrami, bo zaczniesz tracić równowagę, a tym samym zwiększasz ryzyko kontuzji.

Nie zapominaj, że twój sprzęt musi być idealnie dobrany – rolki nie mogą być ani za duże ani za małe – tylko wówczas poprawisz swoją technikę i zwiększysz przyjemność z jazdy. Warto również zainwestować w sprzęt dobrej jakości, droższy, który będzie ci służył na wiele lat.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Amanda Bisk - zdjęcia lekkoatletki o polskich korzeniach motywują tysiące osób! 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Pompki. 8 tygodniowy trening dla średnio zaawansowanych. Jaką aktywność wybrać? Lubię…bez filtra Koronawirus. Słynne lekkoatletyczne małżeństwo nie nudzi się w domu. Co za ćwiczenia Poranny trening cardio, który wykonasz w hotelowym pokoju Wyczerpujący trening na mięśnie ramion. Te ćwiczenia powinny dać szybki efekt Jak wzmacniać najważniejsze partie mięśni? Postaw na kettlebell CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić?

Popularne w tym tygodniu:

Mariusz Pudzianowski pokazał swój trening bicepsów. "Same nie urosną" Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn w domu. Liczy się regularność i kolejność wykonywanych sekwencji Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Zobacz Jen Selter w akcji Ćwiczenia na bramie dla wszystkich. Pomogą nie tylko w pracy nad bicepsami Ćwiczenia na rwę kulszową. Wszystko co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz Ćwiczenia na górne partie pośladków. Trening od znanej fitnesski Trening całego ciała? Massy Arias pokazuje, jak ćwiczyć Sposób na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Postaw na trening HIIT Chcesz mieć silne ramiona? Spróbuj tego zestawu ćwiczeń "Ten sprzęt przeszedł ze mną kilka bitew!". Brian Shaw pokazał swoją pierwszą prasę do nóg Intensywny trening od znanej fitnesski. Tylko dla zaawansowanych!