Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet

Każda kobieta pragnie mieć piękne nogi, bez śladu cellulitu i nadmiaru tkanki tłuszczowej. Niektóre panie szczupłe uda i łydki zawdzięczają genetyce, inne muszą na ten efekt zapracować na siłowni lub w domowym zaciszu. Jakie ćwiczenia pozwolą spełnić marzenie o zgrabnych nogach?

123RF

Efekty ćwiczeń wyszczuplających nogi zaobserwujemy po kilku tygodniach, pod warunkiem, że będziemy je wykonywać systematycznie. Praktykowanie treningu na uda i łydki 3–4 razy w tygodniu sprawi, że mięśnie nóg staną się twardsze, a skóra bardziej jędrna.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Ćwiczenia na szczupłe uda i łydki bez akcesoriów

  • pełne przysiady - rozstawiamy stopy na szerokość ramion. Zginamy kolana, jednocześnie wysuwając biodra do tyłu. Kolana nie mogą przekroczyć linii wyznaczonej przez palce stóp. Plecy powinny być wyprostowane. Następnie opuszczamy biodra jak najniżej, równocześnie zginając kolana. W trakcie tego ćwiczenia stopy całą swą powierzchnią powinny przylegać do podłoża. Istotne jest właściwe oddychanie – wdech przy opuszczaniu bioder i wydech w trakcie ich wznoszenia.
    Przysiad

  • wypady do przodu - stopy powinny być względem siebie równoległe, rozstawione na szerokość barków. Robimy wykrok w przód, powoli uginając kolano (udo i łydka powinny utworzyć kąt prosty). Kolano nie może zostać wysunięte poza linię palców stóp. Następnie wracamy do pozycji startowej i powtarzamy schemat ćwiczenia na drugą nogę. Ręce opieramy na biodrach lub trzymamy luźno wzdłuż ciała.
    Wypad

  • unoszenie nóg w podporze - pozycja startowa przypomina tradycyjne pompki – ręce ułożone na powierzchni podłogi (rozstawione na szerokość barków), nogi wsparte na czubkach palców. Tułów powinien utworzyć linię prostą. Następnie naprzemiennie unosimy raz prawą, raz lewą nogę (powinna być wyprostowana w kolanie).

Zobacz też: Sposoby na szczupłe nogi

Ćwiczenia na szczupłe nogi z wykorzystaniem akcesoriów

  • podnoszenie nogi do boku - do wykonania tego ćwiczenia warto użyć krzesła. Stajemy obok niego, jedną rękę opierając na jego oparciu. Zginamy lekko lewą nogę w kolanie, a prawą kierujemy w bok i do góry tak wysoko, jak to tylko możliwe. Palce uniesionej stopy powinny być skierowane do przodu. W tej pozycji należy wytrzymać kilka sekund, po czym powrócić do pozycji wyjściowej. Ruch ten należy powtórzyć 4 razy, a następnie wykonać, angażując lewą nogę. Do wykonania tego ćwiczenia można zastosować obciążniki na nogi (jeżeli realizacja nie sprawia nam trudności).

  • wykrok z ciężarkami - stajemy w rozkroku: jedna stopa (wysunięta do przodu) całą powierzchnią dotyka podłoża, druga (wysunięta do tyłu) opiera się na palcach. Ręce opuszczamy wzdłuż tułowia, w dłoniach trzymamy hantelki lub butelki z wodą (ewentualnie wypełnione piaskiem). Zginamy nogi w kolanach (jak do klęku), ale kolanem nogi wysuniętej do tyłu nie dotykamy podłoża. Patrzymy przed siebie, plecy powinny być wyprostowane. Kolano nogi wysuniętej do przodu nie powinno przekroczyć linii palców. W trakcie tego ćwiczenia należy pamiętać o napinaniu mięśni brzucha. Powtarzamy je, zmieniając ułożenie stóp.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Grube uda - jak pozbyć się tłuszczu z ud? Zasady żywienia dla osób z tym problemem Złamanie Collesa - przyczyny, objawy, leczenie i powikłania Testy na wydolność "Gen do klatki był zawsze". Polski kulturysta zachwycił zdjęciem sprzed lat Wszystko zależy od Ciebie! Cz.2 ost. Czym jest nadciśnienie wrotne? Stretching statyczny brzucha, barków, nóg i rąk Koronawirus. Słynna fitnesska trenuje z 6-miesięcznym synkiem 94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening? Nie tylko na siłowni! Efekty pilatesu Pomagamy w świątecznych zakupach - prezenty dla kulturysty

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsze sukcesy polskiej fitnesski. Lata treningów nie poszły na marne! "Pośladki na pięć plus". Urocza fitnesska pochwaliła się sylwetką Polska fitnesska zrzuciła koszulkę. Taki jest efekt ostrego wycisku! Były polski żużlowiec zbudował atletyczną sylwetkę. "Miał być ogień i był ogień!" Ból kręgosłupa lędźwiowego - ćwiczenia, które przyniosą ulgę Mówili, że jej się to znudzi i zacznie melanżować. Podopieczna Akopa Szostaka udowadnia, jak bardzo się mylili! Ostroga piętowa – przyczyny, profilaktyka i ćwiczenia Orbitrek czy rowerek - co lepsze? Który sprzęt daje lepsze efekty? "Najlepsza klata w polskiej kulturystyce". To nie fotomontaż! Aeroby - co to jest? Efekty i ćwiczenia Jakiś żart czy Superhero? Sylwetka kulturysty poróżniła internautów "Atomowa forma". Tak wygląda "Bestia" z Ukrainy