Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet

Każda kobieta pragnie mieć piękne nogi, bez śladu cellulitu i nadmiaru tkanki tłuszczowej. Niektóre panie szczupłe uda i łydki zawdzięczają genetyce, inne muszą na ten efekt zapracować na siłowni lub w domowym zaciszu. Jakie ćwiczenia pozwolą spełnić marzenie o zgrabnych nogach?

123RF

Efekty ćwiczeń wyszczuplających nogi zaobserwujemy po kilku tygodniach, pod warunkiem, że będziemy je wykonywać systematycznie. Praktykowanie treningu na uda i łydki 3–4 razy w tygodniu sprawi, że mięśnie nóg staną się twardsze, a skóra bardziej jędrna.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Ćwiczenia na szczupłe uda i łydki bez akcesoriów

  • pełne przysiady - rozstawiamy stopy na szerokość ramion. Zginamy kolana, jednocześnie wysuwając biodra do tyłu. Kolana nie mogą przekroczyć linii wyznaczonej przez palce stóp. Plecy powinny być wyprostowane. Następnie opuszczamy biodra jak najniżej, równocześnie zginając kolana. W trakcie tego ćwiczenia stopy całą swą powierzchnią powinny przylegać do podłoża. Istotne jest właściwe oddychanie – wdech przy opuszczaniu bioder i wydech w trakcie ich wznoszenia.
    Przysiad

  • wypady do przodu - stopy powinny być względem siebie równoległe, rozstawione na szerokość barków. Robimy wykrok w przód, powoli uginając kolano (udo i łydka powinny utworzyć kąt prosty). Kolano nie może zostać wysunięte poza linię palców stóp. Następnie wracamy do pozycji startowej i powtarzamy schemat ćwiczenia na drugą nogę. Ręce opieramy na biodrach lub trzymamy luźno wzdłuż ciała.
    Wypad

  • unoszenie nóg w podporze - pozycja startowa przypomina tradycyjne pompki – ręce ułożone na powierzchni podłogi (rozstawione na szerokość barków), nogi wsparte na czubkach palców. Tułów powinien utworzyć linię prostą. Następnie naprzemiennie unosimy raz prawą, raz lewą nogę (powinna być wyprostowana w kolanie).

Zobacz też: Sposoby na szczupłe nogi

Ćwiczenia na szczupłe nogi z wykorzystaniem akcesoriów

  • podnoszenie nogi do boku - do wykonania tego ćwiczenia warto użyć krzesła. Stajemy obok niego, jedną rękę opierając na jego oparciu. Zginamy lekko lewą nogę w kolanie, a prawą kierujemy w bok i do góry tak wysoko, jak to tylko możliwe. Palce uniesionej stopy powinny być skierowane do przodu. W tej pozycji należy wytrzymać kilka sekund, po czym powrócić do pozycji wyjściowej. Ruch ten należy powtórzyć 4 razy, a następnie wykonać, angażując lewą nogę. Do wykonania tego ćwiczenia można zastosować obciążniki na nogi (jeżeli realizacja nie sprawia nam trudności).

  • wykrok z ciężarkami - stajemy w rozkroku: jedna stopa (wysunięta do przodu) całą powierzchnią dotyka podłoża, druga (wysunięta do tyłu) opiera się na palcach. Ręce opuszczamy wzdłuż tułowia, w dłoniach trzymamy hantelki lub butelki z wodą (ewentualnie wypełnione piaskiem). Zginamy nogi w kolanach (jak do klęku), ale kolanem nogi wysuniętej do tyłu nie dotykamy podłoża. Patrzymy przed siebie, plecy powinny być wyprostowane. Kolano nogi wysuniętej do przodu nie powinno przekroczyć linii palców. W trakcie tego ćwiczenia należy pamiętać o napinaniu mięśni brzucha. Powtarzamy je, zmieniając ułożenie stóp.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na płaski brzuch - Chodakowska, Lewandowska czy Mel B? A może ćwiczenia na płaski brzuch na trampolinie? Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - Chodakowska pomoże Ci je wysmuklić Polski kulturysta skrytykował doradcę premiera ds. COVID-19. Poszło o słowa na temat siłowni Ćwiczenia w domu - wskazówki, wady i zalety Eddie Hall pokazał zdjęcie z przeszłości. Niesamowita metamorfoza w trzy lata Anna Banks wystąpiła w wielkim finale Mr. Olympia. Polka może być z siebie dumna Dał sobie dwa lata na poprawę sylwetki. Oskar Kraś teraz chce zostać mistrzem świata Częste błędy biegaczy Trening ramion i pleców. Młoda fitnesska pokazuje, jak ćwiczyć w domu Trening obwodowy w domu, czyli połącz ćwiczenia w grupy lub zestawy Ćwiczenia odchudzające – możesz z powodzeniem wykonywać je w domu Jak leczyć stłuczone lub obciążone stawy?

Popularne w tym tygodniu:

"Te nogi to jakiś kosmos!". Polak w formie przed IFBB Portugal Ale widoki! Fitnesska poraża seksapilem Odsłoniła jedną część ciała. Fani oszaleli na punkcie polskiej gwiazdy! Wystarczyło pół roku. Niewiarygodne, jak zmieniło się ciało Polki! "Cieszę się z poprzednich porażek". Zaskakujące słowa pięknej fitnesski Znany kulturysta tylko na to czekał. Złożył fanom obietnicę "Boże, jaka piękna". Polska fitnesska z kolejnym sukcesem "Łapa robi wrażenie"! Weteran kulturystyki pokazał moc Trudno o lepszą motywację. 53-latek pokazał umięśnione nogi Piękna trenerka miała groźny wypadek! Pokazała obrażenia Tak wygląda relaks seksownej polskiej fitnesski. Fani oszaleli z zachwytu! "Będzie forma dowalona jak pierogi na wigilię". Wystarczyło, że polski kulturysta opublikował zdjęcie