Co to jest trening insanity?

Osoby o dobrej kondycji fizycznej mogą rzeźbić sylwetkę i wzmacniać wytrzymałość organizmu, wykonując trening insanity. Są to ekstremalnie intensywne ćwiczenia, których „skutkiem ubocznym” jest spadek wagi ciała. Jakie ćwiczenia wchodzą w skład planu tego treningu interwałowego?

123RF

Czym jest trening insanity?

Insanity to trening interwałowy, który obejmuje zestaw bardzo intensywnych ćwiczeń. To jeden z najtrudniejszych programów ćwiczeń do wykonywania w domu. W trakcie jego wykonywania angażujemy niemal wszystkie mięśnie naszego ciała.

Jest on dedykowany osobom wytrenowanym, które wyróżniają się (co najmniej) dobrą kondycją ogólną. Mogą go praktykować osoby, które regularnie uprawiają wybraną dyscyplinę sportu, na przykład cyklicznie biegają. Z treningu insanity muszą zrezygnować osoby o słabej kondycji fizycznej, jak również osoby otyłe, z chorobami ze strony układu oddechowego, krążenia i kostnego.

Aby ocenić, czy możemy wykonywać trening insanity, należy przeprowadzić FIT TEST (służy do sprawdzenia wydolności fizycznej i postępów na kolejnych etapach treningu). Test trwa około 30 minut. W tym czasie należy wykonać 8 ćwiczeń (łatwych tylko z pozoru), m.in.: wykopy, pajacyki, zmodyfikowaną wersję pompek. Ważna jest kolejność ich wykonywania. Liczba powtórzeń świadczy o poziomie wydolności organizmu. Jeżeli wykonanie ostatniego ćwiczenia sprawia nam ogromną trudność, oznacza to, że nie powinniśmy praktykować treningu insanity.

Zalety treningu insanity

Ekstremalnie intensywne ćwiczenia wykonuje się w celu:

  • wyrzeźbienia sylwetki,
  • podniesienia poziomu wytrzymałości i wydolności organizmu,
  • poprawa kondycji,
  • przyspieszenia przemiany materii,
  • przyspieszenie procesu spalania tkanki tłuszczowej,
  • odnotowania spadku masy ciała (to „skutek uboczny” treningu insanity).

Ćwiczenia w ramach treningu insanity

Plan treningowy insanity obejmuje ćwiczenia, które należy wykonywać przez 9 tygodni.

  • od 1. do 4. tygodnia treningu – ćwiczymy 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, trening trwa około 40 minut;
  • 5. tydzień treningu insanity – czas na zregenerowanie mięśnie i odpoczynek od ćwiczeń;
  • od 6. do 9. tygodnia treningu – ćwiczenia odbywają się 6 razy w tygodniu, ale trening trwa dłużej (60 minut) i jest bardziej intensywny niż na początku.

Każdego dnia wykonuje się określony zestaw ćwiczeń, wśród których znajdują się takie formy aktywności jak: ćwiczenia plyometryczne, ćwiczenia cardio, ćwiczenia rozciągające i uelastyczniające ciało, ćwiczenia mięśni brzucha oraz pompki.

Przykładowe ćwiczenia z programu insanity

Ćwiczenia należy wykonać w zaproponowanej kolejności. Na każde przeznaczamy około 30 sekund bez przerw. Łącznie wykonanie tego zestawu zajmie około 3,5 minuty.

  • bieg w miejscu,
  • pajacyki,
  • przeskoki z nogi na nogę z uniesieniem kolana,
  • podskoki z obijaniem pięt o pośladki,
  • podskoki z naprzemiennym unoszeniem kolan,
  • wykopy nóg wyprostowanych w kolanach do przodu.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit!

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Tych napojów nie pij po treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy