Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia

Trening w 15 minut możemy zrobić rano, przed wyjściem do pracy albo wieczorową porą. W skład tego krótkiego zestawu ćwiczeń wchodzą m.in. pompki, pajacyki, deska i wykroki. Wykonuje się je celem poprawy siły i wytrzymałości mięśni.

Podziel się:

Trening w 15 minut — zasady

Bardzo krótkie treningi również są efektywne pod kątem budowania siły i wytrzymałości organizmu. Proponowany zestaw ćwiczeń nie wymaga korzystania ze specjalistycznego sprzętu. Można go wykonać w każdym miejscu — w domu, na zewnątrz, w hotelu. Jeśli zrealizujemy go o poranku, zyskamy dawkę energii na cały dzień.

Trening obejmuje 6 ćwiczeń: pajacyki, przysiady, wykroki, walkę z cieniem, pompki i plank. Ich sekwencję należy wykonać 3 razy z 2 minutami przerwy (osoby z lepszą kondycją fizyczną mogą odpoczywać tylko 30 sekund) między każdą z serii. Ćwiczenia nie są trudne, a ich efektywność zależy od szybkości wykonania — powinniśmy je robić tak szybko, jak to jest możliwe.

Trening w 15 minut — pajacyki

Trening rozpoczynamy od zrobienia 20 pajacyków. Jest to świetne ćwiczenie na rozgrzewkę. W trakcie jego wykonywania pracuje wiele partii mięśni.

Pajacyki poprawiają ukrwienie organizmu i minimalizują ryzyko nabawienia się kontuzji. Istotą tego ćwiczenia jest wyskok z jednoczesnym wymachem rąk ku górze (powinny złączyć się nad naszą głową) i rozstawieniem nóg do boku.

Trening w 15 minut — przysiady

Następnie przechodzimy do przysiadów. Wykonujemy ich 20. Jest to ćwiczenie nie tylko na mięśnie pośladków — przysiady angażują również łydki i uda.

Bardzo często wykonują je osoby walczące z nadmiarem kilogramów, gdyż pomagają spalać kalorie. Istotą przysiadów jest naprzemienne zginanie i prostowanie nóg w stawie kolanowym. Efektem tego ćwiczenia jest również wzmocnienie mięśni i poprawa ruchomości stawów.

Trening w 15 minut — wykroki

Przechodzimy do ćwiczeń na nogi. Wykonujemy 20 wypadów kończyn dolnych do przodu (wykroków) - naprzemiennie, raz lewą, raz prawą nogą. Na pozór jest to proste ćwiczenie.

Wykonując je, musimy pamiętać, aby, po pierwsze, staw kolanowy podczas zejścia w dół nie przekroczył linii wyznaczonej przez palce stóp, po drugie, zachować proste plecy. Łopatki powinny być ściągnięte, a klatka piersiowa wypięta.

Trening w 15 minut — pompki

Przechodzimy do treningu mięśni pleców i klatki piersiowej — robimy 10 pompek. Klasyczna wersja tego ćwiczenia zakłada, że dłonie ćwiczącego znajdują się dokładnie pod barkami. Nogi, biodra i tułów powinny stanowić jedną linię. W tym przypadku najmocniej pracują mięśnie piersiowe.

Można również wykonywać inne warianty tego ćwiczenia, na przykład pompki na wąsko rozstawionych dłoniach, pompki z rękoma na podwyższeniu. Zmiana w rozstawieniu rąk sprawia, że uaktywniamy inne partie mięśniowe.

Trening w 15 minut — uderzenia bokserskie

Następnie 40 razy wykonujemy uderzenia pięścią w powietrzu, imitujące ruchy boksera. Ćwiczenie to przypomina walkę z cieniem. Rozwija koordynację ruchową i spala tkankę tłuszczową.

Należy pamiętać, aby w trakcie ćwiczenia nie ustawiać stóp w jednej linii. Trzymamy gardę, jedna ręka powinna znajdować się nieco wyżej względem drugiej. Cios wyprowadzamy w próżnię, prostując rękę w łokciu.

Trening w 15 minut — plank

Ostatnie ćwiczenie to plank. Deska to ćwiczenie izometryczne, które angażuje mięśnie głębokie brzucha. Wykonujemy jego klasyczną wersję.

Istotą tego ćwiczenia jest podpór przodem na przedramionach (ręce zgięte w łokciach pod kątem prostym), w którego trakcie napinamy mięśnie i staramy się utrzymać ciało w jednej linii (nogi mają kontakt z podłożem tylko za pośrednictwem palców stóp). W trakcie tego ćwiczenia powinniśmy głowę i wzrok skierować do dołu. W tej pozycji należy wytrzymać 1 minutę.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening piramidalny - zasady, przykładowy plan, zalety Kettlebell a hantle - zasady treningu z odważnikami, technika, efekty Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro - podsumowanie występów Polaków "ZDROWY KRĘGOSŁUP"- nowa moda fitness czy efekt realnych problemów? Satysfakcja z treningów od 20 lat. Simeon Panda tak dba o mięśnie brzucha Jak trenować podczas urlopu? Zobacz Amandę Bisk w akcji Ćwiczenia na zgrabne pośladki Jak wybrać trenera personalnego? Ćwiczenia na ramiona w domu - jakie dają efekty? Ćwiczenia na ramiona bez sprzętu i z hantlami. Przykłady ćwiczeń Życie zaczyna się po 40! Jak poprawić efekty treningów? Popularna fitnesska przedstawiła pięć ważnych rad Jak regularny seks wpływa na zdrowie?

Popularne w tym tygodniu:

"Łapa robi wrażenie"! Weteran kulturystyki pokazał moc Trudno o lepszą motywację. 53-latek pokazał umięśnione nogi Piękna trenerka miała groźny wypadek! Pokazała obrażenia Tak wygląda relaks seksownej polskiej fitnesski. Fani oszaleli z zachwytu! "Będzie forma dowalona jak pierogi na wigilię". Wystarczyło, że polski kulturysta opublikował zdjęcie Usłyszała: nie nadajesz się do tego sportu. Niesamowite, co stało się później Boli od samego patrzenia. "Predator" zaprezentował monstrualne uda Trening z "Hardkorowym Koksem" wart fortunę! Znamy cenę Jako 13-latek stracił rękę. Teraz podnosi olbrzymie ciężary Ciążowy brzuszek? Żaden problem! Justyna Kowalczyk wciąż trenuje Piękna fitnesska na wakacjach. Zdjęcie z plaży rozpaliło zmysły "Bomba". Zawody we wrześniu, a ona już ma niesamowitą sylwetkę