Jak prawidłowo zrobić plank?

Marzenia o płaskim brzuchu i talii osy mogą stać się rzeczywistością, jeżeli do planu treningowego wprowadzimy plank, czyli deskę. To ćwiczenie izometryczne aktywizuje bowiem głębokie mięśnie brzucha. Efekty są widoczne już po upływie kilku tygodni. Jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie?

123RF

Co to jest plank?

Plank to nazwa ćwiczenia izometrycznego, które znane jest w Polsce jako deska. Podpór przodem na przedramionach wykonuje się, aby wymodelować mięśnie brzucha. Istotą tego ćwiczenia jest napinanie mięśni bez ich poruszania. Angażuje ono mięśnie głębokie tej partii ciała, a ponadto wzmacnia mięśnie ramion, pleców, nóg i kręgosłupa. Deskę wykonuje się jako uzupełnienie 6 Weidera i ćwiczeń na mięśnie brzucha.

Pozycję podstawową (plank) można modyfikować na wiele sposobów, urozmaicając trening. Wyróżnia się również plank z uniesioną (naprzemiennie) nogą lub ręką, plankowe pajacyki, a także deskę boczną (w trakcie ćwiczenia opieramy się wyłącznie na jednaj nodze i ramieniu).

Technika wykonania deski

Wydaje się, że plank jest ćwiczeniem prostym, jednak w rzeczywistości dla osób z niewytrenowanymi mięśniami taki wysiłek może okazać się nie do wytrzymania.

  • Krok pierwszy: Kładziemy się na na brzuchu macie do ćwiczeń.
  • Krok drugi: Zginamy ręce w łokciach pod kątem 90 stopni: barki powinny znaleźć się nad łokciami.
  • Krok trzeci: Stopy powinny stykać się z podłożem tylko czubkami palców. Unosimy tułów, napinając mięśnie brzucha.
  • Krok czwarty: Tułów powinien zachować linię prostą – nie powinniśmy wypychać pośladków ku górze, wyginać do dołu odcinka lędźwiowego kręgosłupa ani obniżać kolan. Wzrok powinien być skierowany w dół – nie unosimy głowy.
  • Krok piąty: W tej pozycji należy wytrzymać pół minuty (osoby początkujące) lub minutę (osoby zaawansowane).

Po 10 sekundach przerwy powtarzamy schemat ćwiczenia 5 razy. Warto pamiętać, że jeżeli wykonamy to ćwiczenie poprawnie, nie obciążymy kręgosłupa.

Spełnij marzenie o płaskim brzuchu

Zalety plank

Jakie są korzyści wykonywania deski?

  • wyrzeźbione i smukłe ciało (pierwsze efekty są widoczne po miesiącu ćwiczeń 2–3 razy w tygodniu; początkowo należy wytrwać w tej pozycji 30 sekund, a z każdym tygodniem wydłużać ten czas o 10 sekund; gdy zaobserwujemy, że ćwiczenie nie sprawia nam trudności, możemy wybrać inny wariant deski, na przykład side plank),
  • wcięcie w talii,
  • mniejsza podatność na kontuzje,
  • niwelowanie bólu kręgosłupa,
  • poprawa postawy ciała (wyprostowana sylwetka),
  • poprawa siły i ogólnej kondycji.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy