Jak pozbyć się piwnego brzuszka?

Szacuje się, że nawet 37 proc. mężczyzn w Polsce ma tzw. piwny brzuch. „Oponka” nie tylko wygląda mało atrakcyjnie, ale jest również groźna dla zdrowia. Skąd się bierze „mięsień piwny” i czy można się go pozbyć?

Shutterstock

Skąd to się bierze?

Wbrew pozorom to nie tylko upodobanie do piwa przyczynia się do otyłości brzusznej u mężczyzn. Składa się na to wiele czynników – stres, nadmiar obowiązków, niezdrowa dieta i brak aktywności fizycznej.

Alkohol również ma swoją niechlubną rolę. Imprezom i spotkaniom przy drinkach zwykle towarzyszą niezbyt zdrowe przekąski bogate w węglowodany i tłuszcz. Jeśli dodasz do tego kalorie znajdujące się w alkoholu, może się okazać, że w ciągu jednego wieczoru pochłonąłeś kilka tysięcy dodatkowych kalorii.

Należy pamiętać też o tym, że kiedy pijesz alkohol, organizm w pierwszej kolejności zajmuje się metabolizowaniem właśnie jego. W związku z tym nie trawi pożywienia, a kalorie w nim zawarte szybko trafiają w okolice brzucha.

Na efekty takiego stylu życia nie trzeba długo czekać. W okolicach pasa zaczyna odkładać się tkanka tłuszczowa. Niestety to najgorsze możliwe miejsce, ponieważ prowadzi do otłuszczenia narządów wewnętrznych, co wiąże się ze zwiększeniem ryzyka kamicy żółciowej, cukrzycy, nowotworów, chorób układu krążenia oraz schorzeń wątroby.

Jak się pozbyć mięśnia piwnego?

Niestety, nie istnieje żadna magiczna mikstura, dzięki której szybko można zapomnieć o brzuszku. Najlepiej działa znana zasada – należy spalać więcej kalorii, niż przyjmujesz. Jak to zrobić? Ogranicz ilość kalorii w codziennym menu i zwiększ swoją aktywność fizyczną. Brzmi prosto, ale jak to wygląda w praktyce?

Dieta na „piwny brzuch”

Najważniejszą zmianą jest rezygnacja z alkoholu. Jeśli całkowite pożegnanie z procentami nie wchodzi w grę, staraj się pić mniej i wybieraj mniej kaloryczne rodzaje, np. wino. Dobrym sposobem na ograniczenie alkoholu jest picie wody pomiędzy kolejnymi drinkami.

Ważne, aby zmniejszyć porcje jedzenia i odpowiednio komponować posiłki. Postaw na warzywa, owoce, rośliny strączkowe, produkty z pełnego ziarna, ryby, jajka, chudy drób, wołowinę i nabiał. Zrezygnuj ze śmieciowego jedzenia, napojów energetycznych i gazowanych, słodyczy i słonych przekąsek.

Liczy się też regularność posiłków oraz wolne tempo jedzenia. Na cenzurowanym znajduje się zwłaszcza sól i cukier, za to w diecie nie powinno brakować błonnika.

Jaki trening na „mięsień piwny”?

Tak naprawdę nie ma żadnego planu treningowego, który byłby skierowany wyłącznie na pozbycie się piwnego brzuszka. Ćwiczenia na brzuch pozwalają wzmocnić i rzeźbić mięśnie, ale nie są receptą na zgubienie tłuszczyku.

Co więc można zrobić? Musisz schudnąć – tylko w ten sposób zredukujesz ilość tkanki tłuszczowej. Na początek najlepsze są ćwiczenia kardio, takie jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy trenażerze eliptycznym. Pamiętaj, że trening powinien trwać 30–45 minut i odbywać się co najmniej trzy razy w tygodniu.

Warto uzupełnić trening o inne ćwiczenia, takie jak brzuszki czy plank. Przydadzą się też ćwiczenia siłowe, które wzmacniają ciało i pozwalają szybciej gubić tłuszcz. Nie zapominaj o rozciąganiu, które powinno być częścią każdego treningu.

Dzięki połączeniu zdrowej diety z regularną aktywnością możesz wygrać z piwnym brzuszkiem. Kiedy uda się zrzucić zbędne kilogramy, możesz skupić się na rzeźbie i dążyć do osiągnięcia kaloryfera na brzuchu. Powodzenia!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść

Popularne w tym tygodniu:

Dieta cud - zupa w diecie cud, jak szybko schudnąć, jak działa Mikstura oczyszczająca jelita Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dieta 8-godzinna - czym jest, skutki, zalety, przeciwwskazania