Trening HICT - zasady, ćwiczenia i zalety

Trening HICT to zestaw ćwiczeń o wysokim stopniu intensywności trwający jedynie 7 minut. W tym czasie wykonujemy zarówno ćwiczenia siłowe, jak i aerobowe. Trening HICT umożliwia spalenie około 250 kcal.

Pajacyki to element treningu HICT

Pajacyki to element treningu HICT (Shutterstock)

Trening HICT — zasady

HICT to skrót od High Intensity Circuit Training. Jest to trening obwodowy o wysokim stopniu intensywności. Poziom wysiłku i tempo wykonywania (im wyższa intensywność, tym szybsze i lepsze rezultaty) poszczególnych ćwiczeń powinien ustalić trener. Jest to zestaw ćwiczeń dla osób zapracowanych, które nie mogą przeznaczyć na aktywność fizyczną wiele czasu.

HICT trwa zaledwie 7 minut i pozwala spalić od 200 do 250 kcal. Charakteryzuje się maksymalizacją efektów przy niskim nakładzie czasu poświęconego na ćwiczenia. Co więcej, możemy go wykonać w dowolnym miejscu — do jego zrealizowania nie potrzeba sprzętu i akcesoriów sportowych. Wykorzystujemy jedynie ciężar własnego ciała.

Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała

Ze względu na to, że jest to trening intensywny, HICT może stanowić alternatywę dla wielogodzinnych ćwiczeń na siłowni. Trening ten jest znany od lat 70. ubiegłego wieku. Został opracowany przez trenerów współpracujących ze sportowcami.

Trening HICT to propozycja dla osób o dobrej kondycji fizycznej. Osoby początkujące, jak również otyłe mogą nie sprostać intensywnemu zestawowi ćwiczeń, nie popełniając błędów technicznych (prawidłowa technika jest ważniejsza niż liczba powtórzeń). Jest to ważne nie tylko ze względu na efektywność treningu i ryzyko kontuzji. Natomiast osoby z problemami ze strony układu krążenia przed podjęciem treningów powinny skonsultować się z lekarzem.

Trening HICT — ćwiczenia

W ramach HICT wykonuje się naprzemiennie trening siłowy (na dolne i górne partie ciała) i wytrzymałościowy. Między seriami ćwiczeń siłowych przewidziano krótkie przerwy (od 10-sekundowych po 1-minutowe) na ćwiczenia aerobowe. Wraz ze wzrostem sprawności ćwiczącego przerwy należy skracać na rzecz ćwiczeń fizycznych.

Każdy 7-minutowy trening powinna poprzedzić rozgrzewka. W ramach jednej serii (trwającej od pół minuty do 60 sekund) wykonuje się od 9 do 12 powtórzeń.

Przykładowe ćwiczenia:

  • przysiady (z oparciem o ścianę),
  • pompki,
  • plank (podpór przodem i podpór bokiem),
  • spięcia brzucha,
  • skoki na skakance,
  • bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan,
  • marsz,
  • pajacyki,
  • wykroki,
  • wchodzenie i schorzenie z krzesła.

Ważne jest, aby w trakcie poszczególnych ćwiczeń napinać mięśnie. Ponadto trening HICT należy wykonywać raz na dobę, aby organizm miał czas zregenerować się. Po tym zestawie ćwiczeń warto przeprowadzić cool down, a kolejny trening zrealizować po upływie 48 godzin.

Trening HICT — zalety

Oprócz tego, że trening obwodowy o wysokim stopniu intensywności zajmuje niewiele czasu, ma inne zalety, m.in. przynosi efekty w krótkim czasie od rozpoczęcia treningów, które są porównywalne z wielogodzinnymi ćwiczeniami na siłowni.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity