Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Osoby na diecie odchudzającej nie muszą rezygnować ze słodkości. Mogą włączyć do jadłospisu gorzką czekoladę. Istnieje bowiem dieta czekoladowa, której składnikiem jest właśnie ciemna czekolada.

Gorzka czekolada

Gorzka czekolada (123RF)

Jaką czekoladę wybrać?

Ciemna czekolada zawiera kakao, tłuszcze i cukier (nie wybierajmy tej z syropem glukozowo-fruktozowym), w jej składzie nie ma mleka. Warto sięgać po czekoladę zawierającą jak najwięcej kakao (minimum 70%, ale najlepiej kupić tę, która ma od 90 do 99% tego składnika). Im jest go więcej, tym wspomaganie metabolizmu jest silniejsze, a efekty odchudzania lepsze.

Dobrej jakości gorzka czekolada ma błyszczącą powierzchnię i pachnie czekoladą, nie kawą. Po jej przełamaniu miejsce złamania jest gładkie. Powinna rozpływać się w ustach. Wybierajmy tę bez dodatków w postaci orzechów i słodkich posypek. Gorzka czekolada spośród wszystkich tego typu produktów spożywczych zawiera najmniejszą ilość cukru.

Czekolada w diecie osoby odchudzającej się

Odchudzające właściwości gorzkiej czekolady

Dlaczego warto jeść gorzką czekoladę na diecie?

  • hamuje apetyt na potrawy słodkie, tłuste i słone,
  • daje uczucie sytości na długi czas,
  • zawiera błonnik pokarmowy (około 10 gramów w 100 gramach czekolady),
  • zawiera kofeinę — substancję pobudzającą, która daje energię do intensywnych ćwiczeń fizycznych i przyspiesza metabolizm kwasów tłuszczowych,
  • przyspiesza metabolizm, co powoduje lepsze spalanie tłuszczu,
  • zmniejsza odkładanie się tłuszczu w okolicach talii i brzucha,
  • zawiera teobrominę i teofilinę — substancje, które ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej,
  • zmniejsza stres, który towarzyszy dietom na odchudzanie, ponieważ zwiększa produkcję hormonów szczęścia.

Zalety gorzkiej czekolady

  • zawiera przeciwutleniacze, które poprawiają pracę naczyń krwionośnych, a w rezultacie minimalizują ryzyko powstawania zakrzepów,
  • poprawia krążenie krwi,
  • usprawnia funkcjonowanie serca,
  • ma pozytywny wpływ na układ nerwowy,
  • ma niski indeks glikemiczny, dlatego następstwem jej zjedzenia jest wolne tempo wzrostu poziomu cukru we krwi,
  • hamuje procesy starzenia dzięki właściwościom antyoksydacyjnym.

Jeżeli będziemy spożywać gorzką czekoladę w odpowiednich dawkach, zrzucimy zbędne kilogramy. Sekret tkwi w składniku kakao — epikatechinie, czyli substancji, która powoduje wytworzenie energii niezbędnej do spalania kalorii. Badanie na myszach przeprowadzone przez dra Moha Maleka z Wayne State University w Detroit dowiodło, że zwierzęta ćwiczące przez pół godziny dziennie miały tak samo mocno pobudzone mięśnie jak te, które nie trenowały, ale spożywały posiłki z epikatechiną.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Dieta czekoladowa. Zasady

Czekoladowa kuracja odchudzająca zakłada jedzenie kilku kostek (2 do 3) gorzkiej czekolady na pół godziny przed śniadaniem i obiadem. Można po nią sięgać również po południu, kiedy poziom cukru we krwi spada. Dlaczego?

Daje wrażenie sytości, dzięki czemu w porze posiłku zjemy mniej niż zazwyczaj. Czekolada pobudza metabolizm i przygotowuje organizm do trawienia. Ponadto sprawia, że rezygnujemy z kalorycznego deseru. Natomiast popołudniowa porcja gorzkiej czekolady ustrzeże przed podjadaniem i sięganiem po kaloryczne przekąski.

Diety odchudzające


Na diecie czekoladowej spożywamy maksymalnie 6 kostek gorzkiej czekolady w ciągu dnia. Ograniczenie to wiąże się z faktem, że jest ona kaloryczna — ma 554 kcal w 100 gramach. W naszym jadłospisie powinny wówczas znaleźć się produkty bogate w pełnowartościowe białko i błonnik pokarmowy. Wsparciem dla procesu odchudzania będą przyprawy, które wykazują tendencję do przyspieszenia procesu spalania tkanki tłuszczowej. Są to: chili, imbir, cynamon.

W trakcie diety czekoladowej należy przestrzegać zasad zdrowego odżywiania i unikać słodyczy — jedyną słodkością może być właśnie ciemna czekolada. Trzeba jeść zbilansowane posiłki 5 razy dziennie. W rezultacie możemy schudnąć od pół do 3 kilogramów w ciągu tygodnia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Chlorella – multiwitamina natury 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne Te produkty ruszą twój metabolizm