Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej

Treningi Ewy Chodakowskiej wykonuje w domu wiele Polek. Efekty metamorfoz możemy podziwiać w mediach społecznościowych trenerki fitness. Kobiety chwalą się utraconymi kilogramami, zgubionymi centymetrami w obwodzie brzucha i ud. Jakie ćwiczenia wykonują w trakcie treningu o nazwie „Skalpel”?

Co to jest „Skalpel”?

„Skalpel” to najbardziej znany zestaw ćwiczeń Ewy Chodakowskiej. Jest treningiem statycznym, który trwa 40 minut. Jest przeznaczony dla osób, które zaczynają przygodę z ćwiczeniami. Jego istotą są spokojne ćwiczenia wykonywane powoli i dokładnie, a mimo to wymagające i wyczerpujące.

Tempo ćwiczeń powinno być stałe, a oddech równy. Jeżeli mamy problem z dotrzymaniem tempa Chodakowskiej, wykonajmy mniej powtórzeń, ale z dbałością o technikę ćwiczeń. Podczas jednego treningu spalamy około 450 kalorii. Skuteczność ćwiczeń zaproponowanych przez Ewę Chodakowską w ramach tego treningu gwarantuje wykonywanie ich co najmniej 3 razy w ciągu tygodnia (najlepiej co drugi dzień).

Piękne ciało to stan umysłu

Ewa Chodakowska

W trakcie treningu uaktywniamy wiele partii mięśni, ale „Skalpel” koncentruje się na mięśniach brzucha. Dlaczego też istotną kwestią jest napinanie tej partii ciała w trakcie ćwiczeń wraz z każdym wdechem. W tym celu należy opanować technikę oddychania, która pozwala na kontrolowanie mięśni brzucha.

Przebieg treningu „Skalpel”

Trening z Ewą Chodakowską rozpoczynamy od kilkuminutowej rozgrzewki (unoszenie nóg zgiętych w kolanach pod kątem 90 stopni, wykopy, krążenia ramion, wspięcia na palce i przysiady), następnie przechodzimy do ćwiczeń zasadniczych, które angażują kilka partii mięśni.

Wykonujemy ćwiczenia na nogi, ćwiczenia na plecy, ćwiczenia wzmacniające pośladki i brzuch (Chodakowska pokazuje, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha, aby uzyskać najlepsze efekty). Ostatni etap to ćwiczenia rozciągające. Jakie ćwiczenia wykonujemy w trakcie treningu? Są to m.in.:

Przysiady - element rozgrzewki

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

  • wypady nogi w tył (z pogłębieniem),
  • przysiady z wspięciem na palce,
  • unoszenie nogi do boku,
  • unoszenie bioder w pozycji leżącej,
  • unoszenie nogi w pozycji leżącej bocznej,
  • nożyce poziome i pionowe,
  • unoszenie nogi zgiętej w kolanie z pozycji klęku podpartego,
  • brzuszki,
  • rowerek.
Unoszenie bioder w pozycji leżącej

Jako uzupełnienie treningu Chodakowska zaleca jedzenie 5 zbilansowanych posiłków dziennie. Propaguje zdrowe odżywianie. Konsekwencja w realizowaniu treningów i stosowaniu diety zaowocuje spadkiem wagi ciała na poziomie 4–8 kilogramów w ciągu miesiąca.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Siłownia, w której się wyśpisz Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie