Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej

Treningi Ewy Chodakowskiej wykonuje w domu wiele Polek. Efekty metamorfoz możemy podziwiać w mediach społecznościowych trenerki fitness. Kobiety chwalą się utraconymi kilogramami, zgubionymi centymetrami w obwodzie brzucha i ud. Jakie ćwiczenia wykonują w trakcie treningu o nazwie „Skalpel”?

Co to jest „Skalpel”?

„Skalpel” to najbardziej znany zestaw ćwiczeń Ewy Chodakowskiej. Jest treningiem statycznym, który trwa 40 minut. Jest przeznaczony dla osób, które zaczynają przygodę z ćwiczeniami. Jego istotą są spokojne ćwiczenia wykonywane powoli i dokładnie, a mimo to wymagające i wyczerpujące.

Tempo ćwiczeń powinno być stałe, a oddech równy. Jeżeli mamy problem z dotrzymaniem tempa Chodakowskiej, wykonajmy mniej powtórzeń, ale z dbałością o technikę ćwiczeń. Podczas jednego treningu spalamy około 450 kalorii. Skuteczność ćwiczeń zaproponowanych przez Ewę Chodakowską w ramach tego treningu gwarantuje wykonywanie ich co najmniej 3 razy w ciągu tygodnia (najlepiej co drugi dzień).

Piękne ciało to stan umysłu

Ewa Chodakowska

W trakcie treningu uaktywniamy wiele partii mięśni, ale „Skalpel” koncentruje się na mięśniach brzucha. Dlaczego też istotną kwestią jest napinanie tej partii ciała w trakcie ćwiczeń wraz z każdym wdechem. W tym celu należy opanować technikę oddychania, która pozwala na kontrolowanie mięśni brzucha.

Przebieg treningu „Skalpel”

Trening z Ewą Chodakowską rozpoczynamy od kilkuminutowej rozgrzewki (unoszenie nóg zgiętych w kolanach pod kątem 90 stopni, wykopy, krążenia ramion, wspięcia na palce i przysiady), następnie przechodzimy do ćwiczeń zasadniczych, które angażują kilka partii mięśni.

Wykonujemy ćwiczenia na nogi, ćwiczenia na plecy, ćwiczenia wzmacniające pośladki i brzuch (Chodakowska pokazuje, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha, aby uzyskać najlepsze efekty). Ostatni etap to ćwiczenia rozciągające. Jakie ćwiczenia wykonujemy w trakcie treningu? Są to m.in.:

Przysiady - element rozgrzewki

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

  • wypady nogi w tył (z pogłębieniem),
  • przysiady z wspięciem na palce,
  • unoszenie nogi do boku,
  • unoszenie bioder w pozycji leżącej,
  • unoszenie nogi w pozycji leżącej bocznej,
  • nożyce poziome i pionowe,
  • unoszenie nogi zgiętej w kolanie z pozycji klęku podpartego,
  • brzuszki,
  • rowerek.
Unoszenie bioder w pozycji leżącej

Jako uzupełnienie treningu Chodakowska zaleca jedzenie 5 zbilansowanych posiłków dziennie. Propaguje zdrowe odżywianie. Konsekwencja w realizowaniu treningów i stosowaniu diety zaowocuje spadkiem wagi ciała na poziomie 4–8 kilogramów w ciągu miesiąca.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej