Błyskawiczna redukcja masy ciała na diecie jajecznej

Dieta jajeczna to sposób na szybkie odchudzanie. W ciągu kilku dni możemy zmniejszyć masę ciała o 5 kilogramów! Jej podstawą jest spożywanie 6 jajek dziennie, co w perspektywie dłuższego praktykowania może grozić pogorszeniem stanu zdrowia i rozwojem chorób, na przykład miażdżycy. Jakie są zasady diety jajecznej?

Jajka w diecie

Jajka w diecie (123RF)

Na czym polega odchudzająca dieta jajeczna?

Pomysłodawcami diety jajecznej są amerykańscy dietetycy, którzy pracują w klinice Mayo. Stanowi ona element całego planu, który ukierunkowany jest na walkę z otyłością. Dietetycy głosili hasło: jeśli chcesz schudnąć, jedz jajka i surówki.

Podstawowym składnikiem jadłospisu tej restrykcyjnej diety odchudzającej są — jak podpowiada nazwa tego sposobu odżywiania — jajka. W zależności od indywidualnych cech organizmu na diecie jajecznej można schudnąć około 5 kilogramów w ciągu kilku dni.

Nie jest to bardzo urozmaicony sposób odżywiania, wręcz jest on monotonny. Na diecie jajecznej należy jeść jaja trzy razy dziennie — dwa na śniadanie, dwa w porze obiadowej i dwa na kolację. Jemy wyłącznie jajka ugotowane na twardo (proces gotowania nie powinien trwać dłużej niż 10 minut, dłuższa obróbka cieplna powoduje utratę wartości odżywczych o połowę).

Jaki mają one wpływ na masę ciała? Jajka zawierają proteiny (wartościowe białko), które przyspieszają procesy przemiany materii i spalania zbędnej tkanki tłuszczowej.

Oprócz jajek — które są podstawą diety jajecznej — należy spożywać warzywa (jako dodatek) i niektóre owoce (na przykład grejpfruty i jabłka; dwie porcje dziennie), które również mają pozytywny wpływ na metabolizm. Produkty te dostarczą organizmowi błonnika pokarmowego, który pomoże zapobiec uczuciu głodu na tej diecie odchudzającej. Ponadto codziennie trzeba pić wodę mineralną i/lub zieloną herbatę. Łącznie około 3 litrów płynów.

Sałatka z jajkiem

Dozwolone jest spożywanie ryb i drobiu od czasu do czasu (najlepiej raz na tydzień), z zastrzeżeniem, że zjemy je w postaci ugotowanej. Niedozwolone zaś są cukier i sól (zatrzymuje wodę w organizmie). Nie pijemy alkoholu i gazowanych napojów. Z jadłospisu na czas stosowania tej diety trzeba również wykreślić słodycze.

Dietę jajeczną stosuje się około dwóch tygodni. Aby osiągnąć sukces i zaobserwować redukcję masy ciała, powinniśmy ściśle przestrzegać jej zasad. Efekty diety jajecznej są widoczne już po kilku dniach.

Skutki uboczne stosowania diety jajecznej

Oprócz niekwestionowanej zalety diety jajecznej, jaką jest szybki spadek masy ciała, ta dieta odchudzająca ma kilka istotnych wad. Jej stosowanie może wiązać się z:

  • pojawieniem się dolegliwości bólowych głowy,
  • możliwością wystąpienia epizodów omdlenia,
  • pogorszeniem samopoczucia,
  • osłabieniem organizmu,
  • problemami z koncentracją uwagi (z powodu niedoboru węglowodanów),
  • rozwojem miażdżycy ze względu na dostarczanie organizmowi wraz z jajkami dużych ilości cholesterolu.

W związku z powyższym przed podjęciem próby odchudzania się zgodnie z zasadami diety jajecznej należy skonsultować stan zdrowia z lekarzem. Nie zaleca się jej osobom, które mają problemy ze strony układu krążenia, z chorą wątrobą i wysokim poziomem cholesterolu we krwi. Jeżeli po zakończeniu stosowania diety jajecznej wrócimy do poprzednich nawyków żywieniowych, odnotujemy efekt jo-jo.

Zaleca się przestrzegać zasad tej monodiety przez około 2 tygodnie, gdyż dłuższy okres może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia (choć niektórzy dietetycy dopuszczają możliwość jej stosowania przez maksymalnie 5 dni). Dlaczego?

Diety białkowe


Jaja są ubogie w węglowodany. Co więcej, niektórzy twierdzą, że dieta jajeczna nie jest zdrowa ze względu na nadmiar jajek w jadłospisie dziennym. Zwykle zaleca się jeść bowiem około 10 jajek tygodniowo (norma WHO).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? Jak spalić tłuszcz z brzucha – odżywianie, ćwiczenia, wskazówki