Co zrobić kiedy nie rosną łydki?

Nieproporcjonalnie małe łydki to kompleks wielu mężczyzn. Na szczęście tę część ciała, tak jak i pozostałe można trenować. Nie załamuj się - z czasem wyrzeźbisz taki obwód, którego pragniesz. Skuteczne ćwiczenia na łydki angażują do pracy mięsień brzuchaty oraz trójgłowy łydki. I właśnie takie powinieneś wykonywać jeśli chcesz, aby ta część ciała była umięśniona i mocna.

Shutterstock

Żelazne zasady treningu

Łydki to jedna z najczęściej zaniedbywanych grup mięśniowych, ich mały obwód w porównaniu do reszty ciała często jest wynikiem uwarunkowań genetycznych, ale dzięki trzymaniu się zasad i regularnym treningom w krótkim czasie uda ci się zbudować piękne mięśnie.

Treningi na łydki powinny odbywać się przynajmniej dwa razy w tygodniu. Nie wolno również przesadzać z ich częstotliwością, ponieważ mięśnie tak jak i organizm wymagają odpoczynku i regeneracji.

Trening powinien składać się przynajmniej z czterech ćwiczeń powtórzonych ok.10 razy w 4 seriach. Pomiędzy seriami warto zapewnić mięśniom minutę przerwy. Nie powinieneś zapominać również o rozciąganiu wykonywanym regularnie już po zakończeniu treningu.

Jak wymodelować sylwetkę?


Ośle wspięcia

Do tego ćwiczenia będziesz potrzebował ławki oraz specjalnego podestu – mogą to być np. dwa bloczki takie jak wykorzystywane podczas jogi lub specjalne podniesienia, które powinny znajdować się w wyposażeniu twojej siłowni. Oprzyj pochylony tułów na ławce, stań przednią częścią stopy na swoim podwyższeniu. Kiedy nogi będą wyprostowane, opuść pięty maksymalnie do dołu. Teraz wspinaj się mocno na palce tak, aby maksymalnie napiąć łydki. Za każdym razem zatrzymaj na chwilę ruch i powróć do pozycji początkowej.

Wspięcia na palce ze sztangą

To ćwiczenie wykonywane w pozycji stojącej. Pamiętaj, aby obciążenie było dostosowane do twoich możliwości. Chwyć mocno sztangę obydwiema dłońmi i przenieś ją za głowę. Musi być oparta o kark. Stań w lekkim rozkroku. Zarówno tułów jak i nogi w kolanach powinny być wyprostowane. Teraz wykonaj wspięcie na palcach, najwyżej jak potrafisz. Kiedy osiągniesz swoje maksimum zatrzymaj się na chwilę i powoli opuszczaj. Pamięta jednak, aby pięty były cały czas oderwane od ziemi.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Napinanie łydek

To ćwiczenie, które daje najlepsze efekty jeśli będzie wykonywane podczas innych ćwiczeń np. aerobowych takich jak marsz na bieżni. Wbrew pozorom nie jest takie łatwe gdyż wymaga od ciebie zachowania równowagi. Spinanie łydek w trakcie wykonywania innych czynności powinno być wykonywane z każdym krokiem na bieżni. To ćwiczenie może być wykonywane również na stepperze czy orbitreku. Polecają je czołowi polscy kulturyści.

Wspięcie na palce na suwnicy

Tym razem podczas wykonywania tego ćwiczenia będziesz leżał. Połóż się na suwnicy w taki sposób, aby plecy ściśle przylegały do oparcia. Oprzyj stopy o platformę maszyny. Nogi pozostaw w lekkim rozkroku. Tylna część stopy nie powinna dotykać suwnicy. Z wyprostowanymi nogami opuszczaj ciężar tak, byś czuł jak mięśnie łydek się rozciągają. Teraz wykonaj wspięcie na palce. Pamiętaj, że tak jak w przypadku pozostałych ćwiczeń, po każdym wspięciu powinieneś wstrzymać na chwilę ruch. Następnie wracaj do pozycji wyjściowej.

Jeśli nie jesteś zwolennikiem ćwiczeń na siłowni, możesz wybrać również sporty, które angażują do pracy mięśnie łydek. Są to przede wszystkim koszykówka, tenis oraz piłka nożna. Do dzieła!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Wyznaczanie trasy pieszej na Google Maps - jak to zrobić? "No powiedz, przecież ona wygląda jak chłop". Polka ujawnia, co pisali o niej hejterzy Jak biegać, aby sobie nie zaszkodzić? Rady i wskazówki dla początkujących Spaceruj 5 minut dziennie. Oto co się stanie Ćwiczenia na uda z Mel B – trening, ćwiczenia, efekty Test Ruffiera. Test wydolności fizycznej, który przeprowadzisz samodzielnie - 3 rodzaje Niepisane zasady na siłowni "Nadchodzę!". Magdalena Kalinowska stęskniła się za siłownią Debiut marzeń! Wiktoria Nnaka na podium Arnold Classic Europe Pompki - trening, który możesz zrobić wszędzie. Wystarczą dwie koszulki Popularne hashtagi fitness na Instagramie Ćwiczenia w domu bez sprzętu - dobry plan i motywacja to podstawa

Popularne w tym tygodniu:

"Podnoszenie ciężarów czyni cię męskim?". Polska fitnesska wygląda jak milion dolarów Obwód uda 75 cm. "Rosyjska amazonka" poraża muskulaturą Trener gwiazd sam zachwyca formą. Te mięśnie robią ogromne wrażenie Takiego ciężaru nikt wcześniej nie wycisnął! Pobił absolutny rekord świata Koszulki na siłownię - jakie wybierać? Ma 42 lata i sylwetkę młodzieńca. Polski kulturysta podpowiada, jakiego błędu należy unikać Protruzja krążka międzykręgowego - co to jest? Przyczyny, objawy i leczenie Kulki Kegla - czym są i jakie dają efekty? Przeczytaj sposób użycia Jest matką trójki dzieci i ma fenomenalną sylwetkę. Zjawiskowa fitnesska zdradziła, dlaczego zajęła się kulturystyką Oto jego sposób na wielkie łapy! Znany kulturysta zdradził sekret na bicepsy "Gen do klatki był zawsze". Polski kulturysta zachwycił zdjęciem sprzed lat Wiosłowanie sztangą w opadzie i na ławce. Czy wiosłować sztangą nachwytem czy podchwytem