Co zrobić kiedy nie rosną łydki?

Nieproporcjonalnie małe łydki to kompleks wielu mężczyzn. Na szczęście tę część ciała, tak jak i pozostałe można trenować. Nie załamuj się - z czasem wyrzeźbisz taki obwód, którego pragniesz. Skuteczne ćwiczenia na łydki angażują do pracy mięsień brzuchaty oraz trójgłowy łydki. I właśnie takie powinieneś wykonywać jeśli chcesz, aby ta część ciała była umięśniona i mocna.

Shutterstock

Żelazne zasady treningu

Łydki to jedna z najczęściej zaniedbywanych grup mięśniowych, ich mały obwód w porównaniu do reszty ciała często jest wynikiem uwarunkowań genetycznych, ale dzięki trzymaniu się zasad i regularnym treningom w krótkim czasie uda ci się zbudować piękne mięśnie.

Treningi na łydki powinny odbywać się przynajmniej dwa razy w tygodniu. Nie wolno również przesadzać z ich częstotliwością, ponieważ mięśnie tak jak i organizm wymagają odpoczynku i regeneracji.

Trening powinien składać się przynajmniej z czterech ćwiczeń powtórzonych ok.10 razy w 4 seriach. Pomiędzy seriami warto zapewnić mięśniom minutę przerwy. Nie powinieneś zapominać również o rozciąganiu wykonywanym regularnie już po zakończeniu treningu.

Jak wymodelować sylwetkę?


Ośle wspięcia

Do tego ćwiczenia będziesz potrzebował ławki oraz specjalnego podestu – mogą to być np. dwa bloczki takie jak wykorzystywane podczas jogi lub specjalne podniesienia, które powinny znajdować się w wyposażeniu twojej siłowni. Oprzyj pochylony tułów na ławce, stań przednią częścią stopy na swoim podwyższeniu. Kiedy nogi będą wyprostowane, opuść pięty maksymalnie do dołu. Teraz wspinaj się mocno na palce tak, aby maksymalnie napiąć łydki. Za każdym razem zatrzymaj na chwilę ruch i powróć do pozycji początkowej.

Wspięcia na palce ze sztangą

To ćwiczenie wykonywane w pozycji stojącej. Pamiętaj, aby obciążenie było dostosowane do twoich możliwości. Chwyć mocno sztangę obydwiema dłońmi i przenieś ją za głowę. Musi być oparta o kark. Stań w lekkim rozkroku. Zarówno tułów jak i nogi w kolanach powinny być wyprostowane. Teraz wykonaj wspięcie na palcach, najwyżej jak potrafisz. Kiedy osiągniesz swoje maksimum zatrzymaj się na chwilę i powoli opuszczaj. Pamięta jednak, aby pięty były cały czas oderwane od ziemi.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Napinanie łydek

To ćwiczenie, które daje najlepsze efekty jeśli będzie wykonywane podczas innych ćwiczeń np. aerobowych takich jak marsz na bieżni. Wbrew pozorom nie jest takie łatwe gdyż wymaga od ciebie zachowania równowagi. Spinanie łydek w trakcie wykonywania innych czynności powinno być wykonywane z każdym krokiem na bieżni. To ćwiczenie może być wykonywane również na stepperze czy orbitreku. Polecają je czołowi polscy kulturyści.

Wspięcie na palce na suwnicy

Tym razem podczas wykonywania tego ćwiczenia będziesz leżał. Połóż się na suwnicy w taki sposób, aby plecy ściśle przylegały do oparcia. Oprzyj stopy o platformę maszyny. Nogi pozostaw w lekkim rozkroku. Tylna część stopy nie powinna dotykać suwnicy. Z wyprostowanymi nogami opuszczaj ciężar tak, byś czuł jak mięśnie łydek się rozciągają. Teraz wykonaj wspięcie na palce. Pamiętaj, że tak jak w przypadku pozostałych ćwiczeń, po każdym wspięciu powinieneś wstrzymać na chwilę ruch. Następnie wracaj do pozycji wyjściowej.

Jeśli nie jesteś zwolennikiem ćwiczeń na siłowni, możesz wybrać również sporty, które angażują do pracy mięśnie łydek. Są to przede wszystkim koszykówka, tenis oraz piłka nożna. Do dzieła!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Hula hoop – ćwiczenia na płaski brzuch Interwał czy aeroby? Co skuteczniejsze? Co to jest trening LISS? Efekty pilatesu Wiosenny jogging – dlaczego warto uprawiać tę aktywność fizyczną 4 ćwiczenia pilates na szczupłe uda i łydki Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness Jaką aktywność wybrać? Nowa gwiazda świata jogi na Instagramie - Meddy Teddy Jak leczyć skręconą kostkę? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu

Popularne w tym tygodniu:

5 Najczęstrzych błędów popełnianych przy odchudzaniu Przegląd butów do biegania. Jaki model wybrać? Body Positive - czy aby na pewno taki "positive"?