AcroYoga - gimnastyka, joga i masaż w jednym

Statyczna joga i dynamiczna gimnastyka. Myślisz, że tych dwóch dyscyplin nie da się połączyć? To jesteś w błędzie. Właśnie dzięki takiemu połączeniu powstała acroyoga.

Zdjęcie pary / Shutterstock

Acroyoga to stosunkowo nowy rodzaj aktywności fizycznej. Powstała w 2001 roku w Kanadzie i bardzo szybko zdobyła popularność w Ameryce Północnej. Łączy w sobie dynamizm gimnastyki artystycznej w parach, świadomość jogi oraz relaksującą moc masażu tajskiego, w niektórych wydaniach również taniec.

JOGA OD A DO Z


Od „zwykłej” jogi różni ją kontakt z drugim człowiekiem. Acroyoga bowiem to współpraca dwóch osób, z których każda podczas treningu ma swoje zadania. Przy czym żadna nie jest trenerem.

Na czym polega acroyoga?

To ćwiczenia siłowe, ale wykonywane w oparciu o jogę i gimnastykę. Wykorzystuje się do nich pracę z ciężarem własnego ciała. Gdy przyjrzymy się trenującej parze, szybko zauważymy pozycje, które zapewne większość „przetestowała” podczas „siłowanek” z rodzeństwem w dzieciństwie. Z tą różnicą, że acroyogę wykonuje się bez zbędnego pośpiechu, nerwów i stresu.

Ćwiczenia acroyogi swoją podstawę mają w asanach, czyli klasycznej hatha jodze. Ruchy przy ich wykonywaniu są powolne, delikatne, zmysłowe, ale pewne. Ich wersja akrobatyczna została zmodyfikowana tak, że można je wykonywać również w powietrzu. Obrazują spokój, relaks, opanowanie i płynność masażu tajskiego oraz piękno akrobacji gimnastycznych.

Acroyogę wykonuje się w parach. Jedna osoba stanowi „podstawę”. Oznacza to, że trzyma partnera i unosi go rękami i nogami. Druga osoba to tzw. „latający”, który w powietrzu wykonuje pozycje zaczerpnięte z hatha jogi. Po kilku przyjętych przez niego pozycjach następuje zamiana miejscami.

Jak działa acroyoga?

Ta forma ćwiczeń doskonale wzmacnia i rozciąga ciało. Pozwala też na pozbycie się zbytniego napięcia mięśniowego z mięśni przykręgosłupowych. Dzięki temu lepszy wygląd zyskuje nasza postawa.

Poza tym acroyoga działa odprężająco, dzięki niej spalimy zbędne kalorie, dotlenimy organizm i rozciągniemy ścięgna A to z kolei przełoży się na smukłość naszej sylwetki.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Poza tym uczy współpracy w parach, zaufania do partnera, buduje więź i poprawia humor.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Taniec i joga w jednym? To możliwe! Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii Ilość czy jakość... czyli kilka słów o technice wykonywania ćwiczeń I ty możesz zostać maratończykiem Dyskopatia - ćwiczyć czy nie ćwiczyć... Najpierw endorfiny, potem… ból Popolitykujmy Bez pracy nie ma kołaczy Bieganie to jest TO Technik – biegacz Nie tylko bieg… Jak to z babskim bieganiem było Odchudzanie przez bieganie

Popularne w tym tygodniu:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Aerobiczna szóstka Weidera Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz