AcroYoga - gimnastyka, joga i masaż w jednym

Statyczna joga i dynamiczna gimnastyka. Myślisz, że tych dwóch dyscyplin nie da się połączyć? To jesteś w błędzie. Właśnie dzięki takiemu połączeniu powstała acroyoga.

Zdjęcie pary / Shutterstock

Acroyoga to stosunkowo nowy rodzaj aktywności fizycznej. Powstała w 2001 roku w Kanadzie i bardzo szybko zdobyła popularność w Ameryce Północnej. Łączy w sobie dynamizm gimnastyki artystycznej w parach, świadomość jogi oraz relaksującą moc masażu tajskiego, w niektórych wydaniach również taniec.

JOGA OD A DO Z


Od „zwykłej” jogi różni ją kontakt z drugim człowiekiem. Acroyoga bowiem to współpraca dwóch osób, z których każda podczas treningu ma swoje zadania. Przy czym żadna nie jest trenerem.

Na czym polega acroyoga?

To ćwiczenia siłowe, ale wykonywane w oparciu o jogę i gimnastykę. Wykorzystuje się do nich pracę z ciężarem własnego ciała. Gdy przyjrzymy się trenującej parze, szybko zauważymy pozycje, które zapewne większość „przetestowała” podczas „siłowanek” z rodzeństwem w dzieciństwie. Z tą różnicą, że acroyogę wykonuje się bez zbędnego pośpiechu, nerwów i stresu.

Ćwiczenia acroyogi swoją podstawę mają w asanach, czyli klasycznej hatha jodze. Ruchy przy ich wykonywaniu są powolne, delikatne, zmysłowe, ale pewne. Ich wersja akrobatyczna została zmodyfikowana tak, że można je wykonywać również w powietrzu. Obrazują spokój, relaks, opanowanie i płynność masażu tajskiego oraz piękno akrobacji gimnastycznych.

Acroyogę wykonuje się w parach. Jedna osoba stanowi „podstawę”. Oznacza to, że trzyma partnera i unosi go rękami i nogami. Druga osoba to tzw. „latający”, który w powietrzu wykonuje pozycje zaczerpnięte z hatha jogi. Po kilku przyjętych przez niego pozycjach następuje zamiana miejscami.

Jak działa acroyoga?

Ta forma ćwiczeń doskonale wzmacnia i rozciąga ciało. Pozwala też na pozbycie się zbytniego napięcia mięśniowego z mięśni przykręgosłupowych. Dzięki temu lepszy wygląd zyskuje nasza postawa.

Poza tym acroyoga działa odprężająco, dzięki niej spalimy zbędne kalorie, dotlenimy organizm i rozciągniemy ścięgna A to z kolei przełoży się na smukłość naszej sylwetki.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Poza tym uczy współpracy w parach, zaufania do partnera, buduje więź i poprawia humor.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Taniec i joga w jednym? To możliwe! Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii Ilość czy jakość... czyli kilka słów o technice wykonywania ćwiczeń I ty możesz zostać maratończykiem Dyskopatia - ćwiczyć czy nie ćwiczyć... Najpierw endorfiny, potem… ból Popolitykujmy Bez pracy nie ma kołaczy Bieganie to jest TO Technik – biegacz Nie tylko bieg… Jak to z babskim bieganiem było

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy