Odchudzasz się? Sprawdź, czy nie brakuje ci witamin

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najlepiej przyswajalne są wówczas, gdy dostarczamy je wraz z pożywieniem. A co w sytuacji, w której świadomie rezygnujemy ze spożywaniem niektórych produktów, bogatych w wartościowe składniki odżywcze?

123RF

W kontekście odchudzania najczęściej mówi się o suplementach diety. Środków pomagających pozbyć się nadmiernej ilości zbędnych kilogramów na rynku jest bardzo dużo. Niestety, nie wszystkie działają. Samo zażywanie tabletek nic nie daje. Konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych i regularna aktywność fizyczna. I to jednak czasem nie wystarcza. Dlaczego?

Środki ułatwiające odchudzanie

Gdy się odchudzamy, w naszym organizmie zachodzi wiele zmian. Nasz układ pokarmowy potrzebuje czasu, by dostosować się do nowej diety (często nieco skromniejszej), więc może domagać się jedzenia poprzez nieco gwałtowniejsze sygnalizowanie głodu. Zmienia się również nasza skóra, o pielęgnacji której w czasie diety często zapominamy. By nasz organizm zdrowo tracił zbędne kilogramy, potrzebuje również witamin. A które z nich są w tym czasie szczególnie ważne?

Witaminy a odchudzanie

Jest kilka witamin, które mają istotny wpływ na proces odchudzania. Należą do nich:

  • kwas foliowy – potrzebny do powstawania białek, reguluje gospodarkę hormonalną, pozytywnie wpływa na psychikę, zapewnia dobre funkcjonowanie jelit, żołądka i wątroby;
  • witaminy B1 i B2 – regulują metabolizm, biorą udział w procesie spalania węglowodanów;
  • witaminy B6 i B12 – wspomagają proces produkcji czerwonych krwinek;
  • witamina A – wpływa przede wszystkim na wzrok i stan skóry;
  • witaminy E i K – są niezbędne, by skóra była jędrna i nawilżona.

Witamina C a odchudzanie

O witaminie C najczęściej mówimy w kontekście jesiennych infekcji, od dawna wiadomo bowiem, że pozwala wzmocnić odporność. Jak się jednak okazuje, jest ona niezwykle ważna w procesie odchudzania. Dzięki niej spalanie tłuszczu z okolicy ud, pośladków i brzucha może zachodzić szybciej i sprawniej.

Spełnij marzenie o płaskim brzuchu

Spore pokłady witaminy C znaleźć można w natce pietruszki, ale i w owocach: czarnej porzeczce i grejpfrutach.

Pierwiastki na diecie

W czasie odchudzania niezwykle ważne są również pierwiastki, których niedobór może mieć poważne konsekwencje.

W organizmie nie może zabraknąć:

  • magnezu – jest potrzebny do niemal wszystkich procesów zachodzących w naszym organizmie, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśni
  • chromu – usprawnia metabolizm,
  • potasu – dzięki niemu mięśnie mogą odpowiednio pracować,
  • żelaza – zapobiega anemii.

Równie niebezpieczny jak niedobór witamin, jest ich nadmiar. Jeśli więc chcemy sięgnąć po preparaty witaminowe, dobrze jest najpierw wykonać testy poziomu witamin we krwi. Zdecydowanie lepszym wyborem jest również dostarczanie tych składników organizmowi poprzez sięganie po odpowiednie produkty spożywcze, zwłaszcza warzywa i owoce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu?

Popularne w tym tygodniu:

Dieta cud - zupa w diecie cud, jak szybko schudnąć, jak działa Mikstura oczyszczająca jelita Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dieta 8-godzinna - czym jest, skutki, zalety, przeciwwskazania