Nieprawdopodobny wyczyn gwiazdy pływania z USA (wideo)

Odchudzasz się? Sprawdź, czy nie brakuje ci witamin

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najlepiej przyswajalne są wówczas, gdy dostarczamy je wraz z pożywieniem. A co w sytuacji, w której świadomie rezygnujemy ze spożywaniem niektórych produktów, bogatych w wartościowe składniki odżywcze?

123RF

W kontekście odchudzania najczęściej mówi się o suplementach diety. Środków pomagających pozbyć się nadmiernej ilości zbędnych kilogramów na rynku jest bardzo dużo. Niestety, nie wszystkie działają. Samo zażywanie tabletek nic nie daje. Konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych i regularna aktywność fizyczna. I to jednak czasem nie wystarcza. Dlaczego?

Środki ułatwiające odchudzanie

Gdy się odchudzamy, w naszym organizmie zachodzi wiele zmian. Nasz układ pokarmowy potrzebuje czasu, by dostosować się do nowej diety (często nieco skromniejszej), więc może domagać się jedzenia poprzez nieco gwałtowniejsze sygnalizowanie głodu. Zmienia się również nasza skóra, o pielęgnacji której w czasie diety często zapominamy. By nasz organizm zdrowo tracił zbędne kilogramy, potrzebuje również witamin. A które z nich są w tym czasie szczególnie ważne?

Witaminy a odchudzanie

Jest kilka witamin, które mają istotny wpływ na proces odchudzania. Należą do nich:

  • kwas foliowy – potrzebny do powstawania białek, reguluje gospodarkę hormonalną, pozytywnie wpływa na psychikę, zapewnia dobre funkcjonowanie jelit, żołądka i wątroby;
  • witaminy B1 i B2 – regulują metabolizm, biorą udział w procesie spalania węglowodanów;
  • witaminy B6 i B12 – wspomagają proces produkcji czerwonych krwinek;
  • witamina A – wpływa przede wszystkim na wzrok i stan skóry;
  • witaminy E i K – są niezbędne, by skóra była jędrna i nawilżona.

Witamina C a odchudzanie

O witaminie C najczęściej mówimy w kontekście jesiennych infekcji, od dawna wiadomo bowiem, że pozwala wzmocnić odporność. Jak się jednak okazuje, jest ona niezwykle ważna w procesie odchudzania. Dzięki niej spalanie tłuszczu z okolicy ud, pośladków i brzucha może zachodzić szybciej i sprawniej.

Spełnij marzenie o płaskim brzuchu

Spore pokłady witaminy C znaleźć można w natce pietruszki, ale i w owocach: czarnej porzeczce i grejpfrutach.

Pierwiastki na diecie

W czasie odchudzania niezwykle ważne są również pierwiastki, których niedobór może mieć poważne konsekwencje.

W organizmie nie może zabraknąć:

  • magnezu – jest potrzebny do niemal wszystkich procesów zachodzących w naszym organizmie, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśni
  • chromu – usprawnia metabolizm,
  • potasu – dzięki niemu mięśnie mogą odpowiednio pracować,
  • żelaza – zapobiega anemii.

Równie niebezpieczny jak niedobór witamin, jest ich nadmiar. Jeśli więc chcemy sięgnąć po preparaty witaminowe, dobrze jest najpierw wykonać testy poziomu witamin we krwi. Zdecydowanie lepszym wyborem jest również dostarczanie tych składników organizmowi poprzez sięganie po odpowiednie produkty spożywcze, zwłaszcza warzywa i owoce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak odchudzić dziecko? Dlaczego tyjemy? Wady diety frutariańskiej Głód o tej porze nam nie służy Schudła 120 kg. "Chcę być przykładem dla córek" Prosty Fitness [Lekcja 12] Niech żyją warzywa! Dlaczego warto jeść maliny na diecie? Odchudzanie drogą do zdrowia Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Mroźne Specjały marki Netto Dieta dla osób zapracowanych Dieta oczyszczająca organizm, czyli jak zrobić detoks

Popularne w tym tygodniu:

Dieta a choroba Hashimoto - zasady odżywiania, czego unikać oraz produkty zalecane Dieta zupowa - co to jest? Efekty, zasady i przepisy Dieta South Beach - zasady, efekty, przepisy, jadłospis. Sprawdź metodę lekarza z USA Dieta oczyszczająca - efekty, zasady, jadłospis i przepisy. Usuń z organizmu toksyny Dieta kapuściana - efekty, jadłospis i przepis na zupę z kapusty Dieta paleo - zasady, efekty i przykładowy jadłospis. Jedz to, co jedli nasi przodkowie Dieta jabłkowa - co to jest, zasady, efekty, jadłospis i przepisy. Jesz jabłka w różnej postaci Dieta na przytycie - zasady, efekty, przepisy, jadłospis. Sprawdź, jak zdrowo przybrać kilka kg Dieta wegańska - czy jest zdrowa? Zasady diety roślinnej, najważniejsze produkty, jadłospis Dieta 1200 kalorii - efekty, jadłospis, przepisy. Zalecana jest tylko dla kobiet Dieta DASH - zasady, efekty, przykładowy jadłospis. Możesz bezkarnie jeść czekoladę Dieta wysokobiałkowa - efekty, przepisy, jadłospis. Dieta dla sportowców i nie tylko