Od czego zacząć odchudzanie?

Każdy chciałby wiedzieć, od czego zacząć odchudzanie, aby było skuteczne. Każda kobieta przynajmniej raz w życiu stosowała jakąś dietę. Niektóre panie powtarzają diety systematycznie i są zadowolone z efektów, niektóre bez rezultatów próbują coraz to nowych sposobów, część kobiet rezygnuje z diety, a część twierdzi, że akceptuje swoje krągłości. Jak więc widać, kwestia wagi jest niezwykle istotna. Cięgle, zewsząd atakują nas nowe, wspaniałe diety. Zmuszani jesteśmy do koncentracji na tematyce zdrowego żywienia. Wszyscy mówią o odchudzaniu, motywacji, wyznaczaniu odpowiednich celów. Mało uwagi przykłada się jednak do tego, jak przebiega odchudzanie od strony organizmu. A jest to bardzo ważne.

123RF

Emocje a dieta

Bardzo dużo diet kończy się efektem jo-jo. Dotyka on szczególnie kobiet, które odchudzają się notorycznie i stosują niskoenergetyczne głodówki. Dieta przynosi efekty, pojawia się spadek wagi. Za moment wszystko wraca jednak do stanu wyjściowego. Bardzo często pojawiają się też dodatkowe kilogramy. Oszukujemy sami siebie. Stosując wiele zabiegów psychologicznych, staramy się ukryć przed sobą niezadowolenie ze sposobu odżywiania. Zamiast zmienić podejście do jedzenia, staramy się zaczarować rzeczywistość.

Należy pamiętać, że za otyłość odpowiadamy my sami. Można zauważyć, że większość osób, które mają problem z utrzymaniem lub osiągnięciem prawidłowej wagi, będzie mówiła, że otyłość to nie ich wina. Oni przecież jedzą normalnie. Co prawda lubią słodycze, ale nie jedzą ich zbyt wiele. Wszystkiemu winne są geny. To wina braku ruchu, nie jedzenia. Kiedy jednak przyjrzymy się dokładnie ich postępowaniu, zobaczymy, że zaspokajanie głodu jest na ostatnim miejscu. Jedzą najczęściej dla przyjemności, w nagrodę, ze smutku, z powodu stresu, z przyzwyczajenia.

Osoby, które jedzą dlatego, aby zaspokoić głód, nawet mając mniejszy metabolizm i jedząc słodycze, nie mają problemu z nadwagą. Jeśli ktoś zastanawia się, od czego zacząć odchudzanie, warto zwrócić uwagę na to, że należy rozpocząć je od tego, iż trzeba jeść w celu zaspokojenia głodu, a nie innych potrzeb. Istota nadwagi bardzo często leży poza zasięgiem wzroku – są nią emocje.

Dlaczego się odchudzamy?

Aby odchudzanie było skuteczne, nie wystarczy tylko przejście na dietę. Zanim je rozpoczniemy, musimy odpowiedzieć sobie na kilka niezwykle ważnych pytań, które pozwolą nam zrozumieć, dlaczego naprawdę chcemy schudnąć.

  • Czy chcemy schudnąć, aby lepiej się czuć? To nie jest dobry powód, gdyż dobre samopoczucie nie zależy od kilogramów. Jeśli teraz nie czujemy się dobrze, to i po schudnięciu nie będziemy tak się czuli.
  • Czy chcemy schudnąć, bo nie mieścimy się w modne ubrania i chcemy mieć doskonałą sylwetę? To także nie jest dobry powód. Dążenie do doskonałej sylwetki jest z góry skazane na porażkę. Taka sylwetka jest najczęściej okupiona ciężką pracą. I należy pamiętać, że doskonała sylwetka nie gwarantuje, że będziemy zadowoleni z siebie.
  • Czy chcemy schudnąć ze względów zdrowotnych? To może być dobry powód. Jednak w przypadku sporej nadwagi, która wpływa na zdrowie, należy się zastanowić, co tak naprawdę ją spowodowało.

Czasem, zamiast beznamiętnie rozpoczynać kolejną dietę, warto udać się do terapeuty, aby poznać prawdziwą przyczynę otyłości. Nadwaga jest bardzo często spowodowana brakiem wewnętrznej akceptacji, zaburzonego obrazu samego siebie, uzależnieniem od jedzenia.

Psychologia a odchudzanie

Odchudzanie zaczyna się w naszej głowie. Aby stracić zbędne kilogramy, a następnie utrzymać odpowiednią wagę, musimy panować nad naszymi emocjami, świadomie reagować na napięcia, kłopoty i stres. Musimy też radzić sobie z emocjami bez użycia jedzenia.

Jedzenie jest niezwykle ważne w naszym życiu. Jest ono najpopularniejszym źródłem przyjemności. Odpowiada za spokój, akceptację, świadomość istnienia. Jedzenie tak na nas działa od początku, od chwili, kiedy rozpoczyna się nasze życie płodowe. Niemowlęta uczą się, że kiedy pojawia się głód, to właśnie pożywienie likwiduje to przykre uczucie. Jedzenie ma związek ze wszystkim co jest dla nas miłe i pozytywne. Przyjemność związana z jedzeniem jest w nas zakorzeniona bardzo głęboko.

Aby skutecznie się odchudzać, musimy to zrozumieć. I musimy pamiętać o tym, że nie wolno uciekać w przyjemność, jaką daje nam jedzenie. Powinniśmy jeść dlatego, że jesteśmy głodni. A nie dlatego, że daje nam to przyjemność i sprawia, że czujemy się bezpieczni. Od tego powinniśmy zacząć odchudzanie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Jak odchudzić dziecko? Ile kilogramów zrzucić, by bezpiecznie schudnąć? Odchudzająca dieta cud Głodówka na odchudzanie Odchudzam się od Nowego Roku Głodówka a odchudzanie Fazy diety białkowej Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć? Odchudzanie nastolatków Dieta paleo – na czym polega? Odchudzanie zimą Dieta odchudzająca – jaką wybrać? Dieta kopenhaska – na czym polega? Odchudzanie - od czego zacząć?

Popularne w tym tygodniu:

Kortyzol – Hormon XXI wieku