Piloxing - balet, fitness i boks w jednym!

„W tym szaleństwie jest metoda!” - przekonuje Viveca Jensen, szwedzka instruktorka fitness, tancerka i trenerka boksu, która postanowiła połączyć wszystkie swoje pasje sportowe w jedno. W ten sposób powstał piloxing, ćwiczenia, które nie tylko pozwalają wyrzeźbić ciało, ale także wzmacniają psychicznie, wyzwalając wewnętrzną siłę.

Czym jest piloxing?

Ta nowatorska metoda ćwiczeń powstała nieco przypadkiem. Prowadząc zajęcia z pilatesu, Viveca Jensen, szwedzka trenerka gwiazd, zauważyła, że ćwiczącym ludziom brakuje dynamicznych ruchów cardio. Ponieważ oprócz fitnessu jej pasją jest także taniec i boks, postanowiła połączyć te dyscypliny i stworzyć optymalny zestaw ćwiczeń nastawiony na maksymalne spalanie kalorii, ale także wewnętrzne wyciszenie.

Okazuje się bowiem, że tajemnicą udanego treningu jest nie tylko technika, ale nasze nastawienie. Jeżeli ćwiczymy od niechcenia, co chwilę zerkając na zegarek i zastanawiając się, kiedy nadejdzie koniec – to nie ma sensu. Ale jeżeli trening sprawia nam przyjemność, endorfiny same się wydzielają i mamy podwójną korzyść – dla ciała i dla ducha.

Piloxing to dobry sposób na ujędrnienie ciała i wzmocnienie mięśni głębokich, a ponadto poprawia naszą koordynację ruchową i wytrzymałość. Zajęcia są dynamiczne i pozwalają nie tylko spalić tkankę tłuszczową i wyrzeźbić mięśnie, ale także stabilizują kręgosłup.

Od czego zacząć?

Jak przed każdym treningiem, tak i przed piloxingiem najpierw powinniśmy się rozgrzać: nawet 10 minut rozciągania i np. skakania na skakance, pobudzi nasze mięśnie do pracy. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy zdjąć buty – najlepiej ćwiczy się boso, ewentualnie w skarpetkach antypoślizgowych, ponieważ na stopach jest mnóstwo receptorów oddziałujących na różne części ciała. Z kolei na dłonie zakładamy lekkie rękawiczki (ważą 250 g). Chociaż nie jest to element konieczny, to warto zaopatrzyć się w takie rękawice, ponieważ wówczas lepiej pracują mięśnie i krew w ramionach szybciej krąży. Poza tym załóż wygodne dresy, albo koszulkę i legginsy.

Na zajęcia z piloxingu można uczęszczać do klubu fitness, ale możemy też wykonywać taki trening w domu - w internecie nie brakuje filmików z trenerami, m.in. z twórczynią piloxingu Vivecą Jensen.

Piloxing krok po kroku

Piloxing jest treningiem interwałowym, który wprowadza organizm na maksymalne obroty, a później wycisza, co sprawia, że metabolizm w naturalny sposób się podkręca, a tłuszczyk spala także po zakończeniu treningu.

  • I etap piloxingu: intensywna faza treningu, podczas której wykonujemy ciosy bokserskie, jest to tzw. boksowanie z cieniem – pobudza ono krążenie krwi i podnosi temperaturę mięśni;
  • II etap piloxingu: wyciszenie, czyli taniec z elementami pilatesu.

Podczas piloxingu warto skoncentrować się na oddechu, dzięki czemu ćwiczenia są bardziej efektywne, a wówczas podczas godzinnego treningu można zgubić od 500 do 900 kcal. Jest to doskonała gimnastyka dla każdego, nawet takiej osoby, która nie ćwiczyła od dłuższego czasu i ma słabą kondycję – zobaczysz, że połączenie boksu, fitness i baletu, doda ci wiele pozytywnej energii, wzmocni i ujędrni mięśnie oraz wyrzeźbi ciało. Nie ma nad czym się zastanawiać, tylko trzeba spróbować samemu!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Fitness Trendy Jumping Fitness