Bezpieczne oszukiwanie na diecie

Wiele osób odchudzanie się traktuje jako pasmo wyrzeczeń i wielu niedogodności. Czy faktycznie tak jest?

123RF

Na szczęście – nie, choć wielu nie dowierza, gdy dietetyk sugeruje im, że będąc na diecie, mogą zjeść coś słodkiego. Obecność słodyczy w diecie nie jest wskazana nawet u osób szczupłych, niemniej trudno całkowicie z nich zrezygnować. Są smaczne i poprawiają humor, dlaczego więc nie pozwolić sobie na nie choć raz czy dwa razy w tygodniu? Na takie ustępstwo może się właśnie zgodzić dietetyk.

Jest jednak pewien wymóg – słodycze muszą być dobrej jakości. Można zatem ze smakiem zajadać się kremowymi lodami, domowej roboty ciastem, słodką kawą lub kostką czekolady z prawdziwego kakao. Deser nie może mieć jednak więcej niż 300 kalorii i musi zostać uwzględniony w dziennym jadłospisie.

Diety odchudzające


Fast food i drink na mieście a dieta

Nie chodzi tutaj o jakość produktów, choć ta często pozostawia wiele do życzenia, ale o ich ilość. Raz w tygodniu można zjeść kolację na mieście w towarzystwie męża czy przyjaciół, dzieląc się z nimi swoją porcją. Zjedzenie całej pizzy nie wyjdzie na zdrowie, ale dwa kawałki włoskiego przysmaku nie powinny wpłynąć na jakość diety.

Podobnie rzecz ma się w kwestii alkoholu, który na diecie po prostu należy ograniczyć. Dostarcza on bowiem tylko pustych kalorii. Mimo to raz na jakiś czas można go uwzględnić w codziennym menu.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Dietetyk z pewnością nie zabroni spożywać jasnego pieczywa, choć wskaże odpowiednie produkty, po które należałoby sięgnąć. Dobre będzie pieczywo razowe z mąki pełnoziarnistej, które jest źródłem węglowodanów złożonych (dają uczucie sytości na dłużej).

Odchudzanie a bufet na imprezie

Będąc na diecie, nie trzeba również unikać zabaw i spotkań z przyjaciółmi. Najczęściej w czasie imprez serwowane są zimne przekąski, ale nie wszystkie z nich są zakazane na diecie. Najlepiej zjeść 2–3 bardziej kaloryczne dania, a później postawić raczej na lżejsze potrawy, np. sałatki.

Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki. Jedyną miarą sukcesu jest wysiłek, jaki włożyliśmy, aby go osiągnąć.

Bruce Lee, aktor i mistrz sztuk walki

Odchudzanie się wcale nie musi być trudne. Najważniejsza jest odpowiednia motywacja i pozytywne nastawienie. Nie trzeba od razu rezygnować ze wszystkich przyjemności, by móc osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Przekąski, które zmniejszają apetyt Bezpieczne odchudzanie Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Skuteczne diety gwiazd Skuteczne tabletki na odchudzanie Alkohol na diecie – można czy nie? Sposoby na poprawę metabolizmu Zmiana nawyków żywieniowych a odchudzanie Sposoby na przyspieszenie odchudzania Zielona kawa na odchudzanie Środki wspomagające odchudzanie Zapomnij o efekcie jo-jo W czym tkwi tajemnica tabletek odchudzających? Wpływ wody na odchudzanie Wpływ kofeiny na odchudzanie Poznaj prawdę na temat diet i odchudzania Wybierz odpowiednie tabletki na odchudzanie Owoce, które pomogą ci schudnąć Zaburzenia flory bakteryjnej a odchudzanie Odchudzanie a depresja Najlepsze suplementy odchudzające

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Dieta redukcyjna jadłospis – czym jest, zasady diety, przykładowy jadłospis Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału