Schudła 36 kilogramów w rok! Metamorfoza Mariki Matusiak

Marika Matusiak zredukowała masę ciała o 36 kilogramów w ciągu 12 miesięcy. Dziś ta studentka historii prowadzi zdrowy i aktywny tryb życia, pracuje jako fotomodelka. Jak udało jej się przejść z rozmiaru XL do XS?

M. Matusiak

Pochodząca z Łodzi Marika Matusiak przed metamorfozą (w maju 2013 roku) ważyła 94 kilogramy przy 158 centymetrach wzrostu. Po roku odnotowała spadek masy ciała o 36 kilogramów. Dziś jest jeszcze szczuplejszą dziewczyną — po wejściu na wagę wskazówka pokazuje 55 kilogramów.

W przypadku Mariki nadwaga nie była spowodowana brakiem ruchu czy niezdrowym odżywianiem się, ale alergią, a konkretnie leczeniem odczulającym. Największy wzrost wagi odnotowała w czasach liceum. Wówczas nadmiar kilogramów skutkował złym samopoczuciem, a z powodu mocno opuchniętych stóp Marika była zmuszona nosić o dwa rozmiary większe obuwie.

Marika przed rozpoczęciem odchudzania

Przyznaje, że choć rówieśnicy nie sprawiali jej przykrości z powodu nadmiaru kilogramów, to „nie czułam się sobą. Ja zawsze jako dziecko i nastolatka miałam szczupłą figurę. Więc kiedy przez liceum przytyłam do ogromnych rozmiarów, musiałam to zmienić ze względu nie tylko na wygląd, ale i z najważniejszego powodu — zdrowotnego”.

Zobacz też: Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy?

Po zakończeniu odczulania, w czerwcu 2013 Marika rozpoczęła walkę ze zbędnymi kilogramami. Cel? Kobieca i zgrabna sylwetka, nie mocno wyrzeźbione mięśnie poszczególnych partii ciała, które lansują modelki i trenerki fitness. Po upływie 12 miesięcy waga pokazała 58 kilogramów. Jak udało się jej uzyskać tak imponujący wynik?

Marika przed i po odchudzaniu

Stosując zasady zdrowego odżywiania, stopniowo eliminowała ze swojego jadłospisu dania typu fast food, słodycze oraz słodzone i gazowane napoje. Dania i produkty te zastąpiła ciemnym pieczywem, większą ilością warzyw i owoców, z których przygotowywała m.in. sałatki. Jej ulubioną potrawą był (i nadal jest) brązowy ryż, warzywa z kurczakiem gotowanym na parze serwowane z sosem jogurtowym.

Zobacz także: 15 kilogramów mniej w 3 miesiące!

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

W ciągu dnia Marika piła jednodniowe soki warzywne i owocowe oraz zieloną herbatę. Nie stosowała żadnej niskokalorycznej diety odchudzającej i pozwalała sobie na cheat meal, ponieważ obawiała się, że radykalne zmiany zaowocują efektem jo-jo.

Oprócz modyfikacji sposobu odżywiania się w swoim harmonogramie dnia przeznaczyła więcej czasu na aktywność fizyczną (nigdy nie stroniła od ruchu, nawet gdy nosiła rozmiar 52, ćwiczyła, a jej postawa przez nauczyciela wychowania fizycznego była oceniana na piątkę). Nie korzystała również z pomocy trenerów personalnych. Nie chodziła na siłownię czy do klubu fitness.

W zasobach internetu, książkach i czasopismach specjalistycznych wyszukiwała zestawy ćwiczeń adekwatne do jej poziomu ogólnej kondycji fizycznej. Zaczynała od prostych brzuszków i przysiadów, a następnie wprowadziła bieganie i marsze. Wybierała te aktywności, które sprawiały jej przyjemność, by nie zniechęcić się do ich uprawiania, m.in. dlatego nie zdecydowała się na trening siłowy. Gdy dotykał ją brak motywacji do ćwiczeń, czasem z powodu braku czasu, przerywała treningi na dwa dni. Miała świadomość tego, że istnieje ryzyko przetrenowania, a organizm potrzebuje czasu na regenerację.

Po zredukowaniu masy ciała Marika wciąż prowadzi aktywny tryb życia

Jak sama przyznaje, najtrudniejsze było zrozumienie i pogodzenie się z myślą, że na znakomite efekty trzeba cierpliwie czekać. Tylko stopniowe zmiany gwarantują, że nie zniechęcimy się do odchudzania. Osobom, które tak jak ona zmagają się ze zbędnymi kilogramami, radzi: „Trzeba sobie powtarzać, że się uda i nie oczekiwać cudów po tygodniu walki z nadwagą, tylko stopniowo do tego podejść. Codziennie w duchu powtarzać sobie, że dam radę pokonać wroga, jaką jest nadwaga. Myślę, że takie pozytywne myślenie plus ćwiczenia to wspaniała mieszanka do pokonania nadwagi".

Marika Matusiak zapoczątkowany po maturze nowy zdrowy styl życia prowadzi do dziś. Trenuje walkę mieczem, ćwiczy samodzielnie w domu zgodnie ze swoim planem (wykonuje ćwiczenia ogólnorozwojowe na wszystkie partie ciała) i biega na długie dystanse. Prowadzi też blog o nazwie Vojsia Slavic Buttefly, na którym motywuje do zmian na lepsze.

Jak zmienić swoje życie?

Na pytanie, jak zmieniło się jej życie po utracie zbędnych kilogramów, Marika odpowiada: „Stałam się bardziej otwarta, pogodna, wesoła. Zmiany zaszły też w wyglądzie, przez które poczułam się atrakcyjna, pewna siebie oraz odkryłam w sobie kobiecość”.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz!

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Pijesz sok z cytryny? To musisz wiedzieć, jeśli chcesz zrzucić wagę Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni