Savoir-vivre na siłowni

Wydawać by się mogło, że siłownia to specyficzne miejsce, gdzie przychodzimy tylko po to, by poćwiczyć i wyrzeźbić swoje mięśnie. W sali ćwiczeń nawiązujemy także nowe znajomości, uczymy się od innych i współpracujemy. Nie możemy więc zapomnieć o dobrych manierach.

123RF

Gdy wchodzimy na siłownię, nie zapomnijmy się przywitać. Zwykłe ‘cześć’ czy nieco bardziej oficjalne ‘dzień dobry’ z pewnością zostaną pozytywnie odebrane. Jeśli w sali jest głośno i gwarno, wystarczy kiwnąć głową lub podać dłoń osobom ćwiczącym najbliżej nas.

W dobrym tonie jest również pożegnanie się. Wyjście bez słowa z siłowni na pewno zostanie zauważone.

Ubierz się… estetycznie

Na siłownię należy się ubrać przede wszystkim wygodnie. Nie zapominajmy jednak również o tym, by nasze sportowe ubranie było schludne i czyste. W przepoconej koszulce nikt nie czuje się chyba komfortowo. Odzież nie może być ponadto zbyt obcisła, czy wręcz wyzywająca. W przypadku mężczyzn zaś obowiązuje zasada: nie ściągaj koszulki nawet wówczas, gdy będzie ci bardzo gorąco. Siłownia to nie plaża. Nawet jeśli masz doskonałą sylwetkę, nie każdy musi chcieć ją oglądać i należy to uszanować.

Postaw na współpracę

Na siłowni spotykają się zarówno osoby profesjonalnie uprawiające sport, jak i amatorzy. Tym drugim często przydaje się pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Jeśli więc ktoś o coś pyta, służ radą i dziel się swoją wiedzą. Można również delikatnie i taktownie wskazywać na błędy w ćwiczeniach, zwłaszcza jeśli te są niebezpieczne dla zdrowia.

Bez potrzeby jednak nie należy przeszkadzać w treningu. Nie każdy szuka na siłowni towarzystwa. I najważniejsza porada – nigdy nikogo nie wyśmiewaj i nie pokazuj swojej wyższości. Każdy przecież kiedyś zaczynał.

Sprzęt dla wszystkich

Nie wszyscy pamiętają o tym, że siłownia jest dla wszystkich. Ćwiczą wówczas na jednym sprzęcie ponad godzinę, a nawet gdy odpoczywają, nie pozwalają się do niego zbliżyć (jakby i ono potrzebowało wytchnienia). Bieżnia czy stepper są dla wszystkich, więc trzeba tak zaplanować swój trening, by nie blokować dostępu do poszczególnych sprzętów.

Warto też odpoczywać w przeznaczonych do tego miejscach, na ławeczkach lub w kąciku relaksacyjnym. Siadanie na atlasie, by zregenerować siły (a i często porozmawiać z koleżanką czy znajomym), to nie jest ani dobry, ani grzeczny pomysł.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Posprzątaj po sobie

Jeśli korzystałeś z piłek, maty czy hantli, po zakończeniu ćwiczeń odłóż je na swoje miejsce. W sali ćwiczeń nie zostawiaj pustych butelek po wodzie, w szatni zaś nie zajmuj trzech miejsc, ale ogranicz się do przestrzeni przynależnej do swojej szafki.

O zasadach dobrego wychowania nie należy nigdy zapominać. Obowiązują one wszędzie. Bycie miłym i uprzejmy to chyba nie jest zbyt duży wysiłek, prawda?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”