Mariusz Pudzianowski pokazał zdjęcia sprzed lat. Robią wrażenie!

Jak skompletować strój treningowy?

Wielkimi krokami nadchodzi wiosna, a wraz z nią większe możliwości treningowe. Nie trzeba już będzie zamykać się w siłowni, równie dobrze można trenować na świeżym powietrzu. Jednak gdy zaglądasz do szafy okazuje się, że twój strój treningowy woła o wsparcie. Podpowiemy na co zwrócić uwagę przed kupnem butów, spodni i biustonosza do treningu.

123RF

Po pierwsze: buty

To prawdopodobnie najważniejszy element stroju treningowego. Na rynku funkcjonuje wiele firm, które oferują tego typu obuwie w różnych cenach, kolorach, rozmiarach, fasonach. Zanim zdecydujesz się na któreś z nich, zwróć przede wszystkim uwagę na:

  • Aktywność, jaką zamierzasz podjąć

But powinien być dopasowany do tej aktywności. Jeśli zamierzasz biegać – kup buty do biegania. Jeśli chcesz uprawiać fitness – zainwestuj w buty do fitness. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ każdy rodzaj aktywności aktywuje inne ruchy ciała, a specjalnie dobrane buty będą te ruchy amortyzować. Nie zaszkodzimy w ten sposób stopom, kolanom, stawom skokowym.

Na przykład buty do fitness mają wbudowane specjalne poduszki, które sprawią, że ewentualne wstrząsy zostaną zamortyzowane. Zazwyczaj są też wykonane z przewiewnych materiałów i mają antypoślizgową podeszwę.

Podobnie jest z butami do biegania. One również amortyzują, lecz w troszkę większym stopniu. Niektóre pozwalają się też lepiej odbić od podłoża, co pozwala biec szybciej.

  • Rozmiar

Przy zakupie zwróć uwagę, czy buty nie są zbyt luźne, ani zbyt ciasne. Również rozmiar powinien być idealny – nie kupuj butów za dużych, ani za małych. To może grozić kontuzjami stawu skokowego i być przyczyną problemów z paznokciami u stóp.

Po drugie: bielizna

Ważna szczególnie w przypadku pań. Potrzebują one solidnego, trzymającego nawet najmniejszy biust stanika. Dlaczego? Ponieważ używanie zwykłego, który nie trzyma biustu, powoduje często rozciąganie się skóry na dekolcie. Wygląda to nieestetycznie.

Idealny stanik do treningu to taki, który ma:

  • Odpowiednio szeroką gumę pod biustem – to ona trzyma piersi. Powinna zatem odpowiednio przylegać do ciała. Dobrze, gdy wybierzesz troszkę mniejszy. Podczas użytkowania guma się rozciągnie.
  • Odpowiednie zapięcie – kobiety z mniejszym biustem mogą sobie pozwolić na staniki zakładane przez głowę. Jeśli jednak nosisz miseczkę C i większe – zainwestuj w biustonosz na haftki. Najlepiej gdy będzie ich minimum 3.
  • Szerokie ramiączka – zbyt cienkie szybko się rozciągną i nie będą trzymać biustu. Poza tym wżynają się w ramiona.
  • To coś – nie czujesz komfortu? Coś uwiera, gryzie, jest za ciasne? Nie kupuj. Wybierz tern, który w przymierzalni nie tylko przypadnie ci do gustu, ale także będzie wygodny. Możesz również kupić specjalne majtki. Jeśli nie masz takiej potrzeby – poszukaj w szafie bielizny bezszwowej – będzie idealna.

Po trzecie:

Top i legginsy dla kobiet

Najlepiej gdyby były:

  • wygodne
  • przepuszczające powietrze
  • elastyczne
  • wykonane z oddychających tkanin

Jak ćwiczą gwiazdy?

Najważniejsza jest wygoda. Top i legginsy mogą być kolorowe, modne i efektowne, ale przede wszystkim muszą zapewniać elastyczność ruchów. Dlatego o ile legginsy mogą nogi opinać, o tyle top już nie powinien. Dlaczego? Opinająca bluzka powoduje, że szybciej się pocimy, po drugie – jej szwy mogą przeszkadzać.

Top i spodenki dla mężczyzn

Na ramiączkach czy z rękawami – koszulka treningowa powinna być przewiewna i wygodna. Zrezygnuj z bawełny na rzecz oddychających, nowoczesnych tkanin.
Również spodenki powinny zapewniać komfort ruchów i nie powodować zbytniej potliwości.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Zrzuciła ponad 45 kg na diecie keto. Niesamowita metamorfoza! Ćwiczenia z wykorzystaniem flexi-bar Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Kręć kilometry w Polsce. W Wirtualnej Polsce Trampolina fitness- skuteczność potwierdzona efektami Jak dbać o siebie po 30-tce? Barbara Zielińska ma cztery ważne rady Ćwiczenia na plecy. Pomogą na przygarbione plecy i na bolące plecy Jak zacząć ćwiczyć? Jak zabrać się za ćwiczenia w styczniu? #BiegamDobrze dla Australii. Wyjątkowa impreza w Warszawie. Można pobiec również wirtualnie Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia ogólnorozwojowe Wirus cytomegalii a nadciśnienie

Popularne w tym tygodniu:

Interwały mają mnóstwo zalet. Trening kardio ma ich trochę mniej. Wybierz trening dla siebie Natalia Gacka wskazuje zalety treningu o poranku. "Nigdy tak dobrze się nie czułam" Ból. Jak go uniknąć? Jak ćwiczyć? Jak się ruszać, by nie mieć problemów z bólem pleców? Orbitrek - efekty. Ile kalorii spala orbitrek i jak długo trzeba ćwiczyć? Mel B rozgrzewka - 5 minut cardio dla wysmuklenia sylwetki i wygładzenia cellulitu Ahmad Ayyad był zakażony koronawirusem. COVID-19 wywołał spustoszenie w jego organizmie Uda będą płonęły! Intensywny trening na mięśnie czworogłowe Nietypowy sposób na testowanie zaufania. Wheels pokazał go ze swoją partnerką 63-letni Tony Pearson wciąż zachwyca. Pokazał, jak pracuje nad mięśniami brzucha Trening kettlebell pozwoli zadbać o mięśnie. Oto kilka sposobów, jak ćwiczyć Jaki najlepszy trening pompek? Chontel Duncan proponuje kilka rodzajów Pas neoprenowy a odchudzanie. Efekty i opinie